titta Skrevet August 18, 2006 Rapporter Skrevet August 18, 2006 Hej alle sammen - så har jeg lige "lidt godt til week-enden for de "små grå" på øverste etage" - m.a.o. et par spørgsmål, man måske tør komme med et bud på: 1. VIl boligpriserne i Sverige fortsætte opad de kommende par år? 2. Hvilke områder i Malmø vil stige mest i pris - og hvorfor? 3. Hvor mange danskere vil der bo i Skåne i 2010? 4. Vil der ske en udbygning af togtrafikken over Øresund så de forestående falskehalsproblemer bliver løst? 5. Vil det forvente kommende boligpris-stagnering i DK medvirke at færre vil overveje at flytte til Sverige? 6. Vil vi om 3-4 år have Øresundsklasser som det har været på tale på en skole på Limhamn - og i så fald vil disse være begrænset til et par stykker i området med mange native-danskere. - og der må
titta Besvaret August 18, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 18, 2006 Hej alle sammen - så har jeg lige "lidt godt til week-enden for de "små grå" på øverste etage" - m.a.o. et par spørgsmål, man måske tør komme med et bud på: 1. VIl boligpriserne i Sverige fortsætte opad de kommende par år? 2. Hvilke områder i Malmø vil stige mest i pris - og hvorfor? 3. Hvor mange danskere vil der bo i Skåne i 2010? 4. Vil der ske en udbygning af togtrafikken over Øresund så de forestående falskehalsproblemer bliver løst? 5. Vil det forvente kommende boligpris-stagnering i DK medvirke at færre vil overveje at flytte til Sverige? 6. Vil vi om 3-4 år have Øresundsklasser som det har været på tale på en skole på Limhamn - og i så fald vil disse være begrænset til et par stykker i området med mange native-danskere. - og der må Undskylder meget at ikke alle spørgsmålene er direkte overnes med trådes titel " bolig"
MC Manden Besvaret August 19, 2006 Rapporter Besvaret August 19, 2006 Hej Titta Nu kan jeg se du er ny i dette forum. Jeg tror dog godt at jeg kan tillade mig at sige "Brug søgefunktionen". Misforstå det nu ikke, men ALLE dine spørgsmål har været diskuteret til hudløshed. Ingen ved jo med sikkerhed med hensyn til boligpriser osv og DSB's veje er uransaglige, så der er heller ingen der ved noget. Til gengæld har alle en mening og den kan du altså finde ved at søge lidt i dette forum
Futz Besvaret August 19, 2006 Rapporter Besvaret August 19, 2006 1:http://www.maklarsamfundet.se/upload/Bransch%20&%20media/Pdf/Debatt2006-07-10.pdf 2: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5379&highlight=stige+mest 3: 186.420 4: Nej ! Skinnerne bliver indraget til erstaning for de nedslidte i hjemmedanmark efter krav fra DF. 5: Nej fordi prisen på PC/TV licens i DDR II sættes op til kr. 17.800 pr. hustand for at finansloven hænger sammen. Lovkrav om 3 års fængsel til private skatte unddragere der køre på gule plader, Ritts boliger viser sig at ville koste 50.000 pr. måned før det "hænger sammen" samt forventede "mindre" stigniger på vej i institutionerne medfører total flugt til Sverige. 6: Ja men modersmåls undervisning bliver forbudt efter krav fra et nyt Parti i sverige: Svenska Folkspartiet
titta Besvaret August 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 19, 2006 1:http://www.maklarsamfundet.se/upload/Bransch%20&%20media/Pdf/Debatt2006-07-10.pdf 2: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5379&highlight=stige+mest 3: 186.420 4: Nej ! Skinnerne bliver indraget til erstaning for de nedslidte i hjemmedanmark efter krav fra DF. 5: Nej fordi prisen på PC/TV licens i DDR II sættes op til kr. 17.800 pr. hustand for at finansloven hænger sammen. Lovkrav om 3 års fængsel til private skatte unddragere der køre på gule plader, Ritts boliger viser sig at ville koste 50.000 pr. måned før det "hænger sammen" samt forventede "mindre" stigniger på vej i institutionerne medfører total flugt til Sverige. 6: Ja men modersmåls undervisning bliver forbudt efter krav fra et nyt Parti i sverige: Svenska Folkspartiet Noget meget hyggelige svar ;)
titta Besvaret August 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 19, 2006 Noget af det der undrer mig, det er hvor meget af den seneste prisstigning på boligmarkedet i malmø-området, man kan tilskrive dansk indflytning? Selvfølgelig er der ingen der har et endeligt svar, men nogen har måske et bud?
Guest jxhab Besvaret August 20, 2006 Rapporter Besvaret August 20, 2006 Noget af det der undrer mig, det er hvor meget af den seneste prisstigning på boligmarkedet i malmø-området, man kan tilskrive dansk indflytning? Selvfølgelig er der ingen der har et endeligt svar, men nogen har måske et bud? Jeg tror desværre ikke der findes nogen statistikker på det, selvom det kunne være interesssant. Men broen har i hvert fald ført mange positive ting med sig. Et er, at vi kan bo herover og samtidig arbejde i Danmark. Noget andet er at jeg kan forstå at arbejdsløsheden blandt unge skåninge er faldet, fordi de nu kan tage toget over til Danmark og arbejde derovre. Det synes jeg er rigtig positivt. Det skal helst gå begge veje synes jeg. Jeg håber at Skåne regionen får mere ud af os Danskere end de gør i dag. Desværre er det jo sådan at alle de penge de får af os i Skat ryger, så vidt jeg ved i kassen oppe i Stockholm og derfor bliver fordelt på hele Sverige i stedet for at blive fordelt på Skåne regionerne som jo egentlig har fortjent det i langt højrere grad.
Nils Besvaret August 20, 2006 Rapporter Besvaret August 20, 2006 Nu behøver penge jo ikke blive opkrævet i skat for at gøre nytte, jxhab. Grænsegængerne - danskere og skåninger - tilfører vel i størrelsesordenen en milliard om året til Malmöområdet - en stor del ryger så videre til statskassen - men en stor indsprøjtning til økonomien generelt, som skaber omsætning og arbejdspladser for de lokale, så der er vist ingen grund til at gå og dukke nakken i skam. :)
Guest jxhab Besvaret August 20, 2006 Rapporter Besvaret August 20, 2006 Nu behøver penge jo ikke blive opkrævet i skat for at gøre nytte' date=' jxhab. Grænsegængerne - danskere og skåninger - tilfører vel i størrelsesordenen en milliard om året til Malmöområdet - en stor del ryger så videre til statskassen - men en stor indsprøjtning til økonomien generelt, som skaber omsætning og arbejdspladser for de lokale, så der er vist ingen grund til at gå og dukke nakken i skam. :)[/quote'] Hehe nej det er rigtig nok.. Jeg synes bare det er lidt synd, men selvfølgelig får de da også en bid af kagen og ja alt er heldigvis ikke kun tal, for udviklingen mod en fælles øresundsregion rykker heldigvis tættere. Gud ved hvordan det går med det der selvstændighedsprojekt .. Så vidt jeg ved er de stadig på prøve som selvstændighed EU region.. Altså Skåne..
Nils Besvaret August 20, 2006 Rapporter Besvaret August 20, 2006 Æhh selvstændighed? Jeg tror ikke lige der er noget på vej - men der er jo altid flere penge på vej fra Den Belgiske Bondekasse - projekterne skal bare være tilstrækkeligt latterlige, så er der jackpot. Styrkelsen af Region Skåne er jo bare uddelegering og samordning af nogle ligegyldige opgaver - jeg forstår ikke de (næsten 150) politikere, der gider sidde i sådan et Mini Mus-parlament og stemme om rutebiler og sygehuse. :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu