Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej her inde Er på vej til at flytte til malmø , har ikke fundet lejligheden endnu men arbejder på sagen. har derfor nogle spørgsmål til det med bilen? Jeg har tænkt på hvordan jeg får den letteste overgang mellem dk til se, men har ikke fundet den gode løsning endnu, har i en løsning? hvordan gjorde du/ i da i skulle flytte til sverige med hensyn på bil så man kan komme på arb..? Salg af dk bil?(Måske bruge denne i overgangen på dk plader) import af tysk bil?(importer til se imens man stadig bor i dk) svensk cpr. nr. osv? Hvor lang tid skal man regne med overgangen tager? Mvh Martin

Besvaret
Hej her inde Er på vej til at flytte til malmø , har ikke fundet lejligheden endnu men arbejder på sagen. har derfor nogle spørgsmål til det med bilen? Jeg har tænkt på hvordan jeg får den letteste overgang mellem dk til se, men har ikke fundet den gode løsning endnu, har i en løsning? hvordan gjorde du/ i da i skulle flytte til sverige med hensyn på bil så man kan komme på arb..? Salg af dk bil?(Måske bruge denne i overgangen på dk plader) import af tysk bil?(importer til se imens man stadig bor i dk) svensk cpr. nr. osv? Hvor lang tid skal man regne med overgangen tager? Mvh Martin
for mit vedkommende havde jeg en peugeot 206 fra 2004 og jeg undersøgte alt mht til tilbagebetaling af afgift osv. Jeg kom dog frem til at det nemmeste var at sælge bilen i dk og så købe en ny i sverige. problemet var først og fremmest at det kunne tage måneder før jeg fik pengene fra told og skat og jeg havde samtidig lån i bilen og jeg skulle lave lånet om før jeg kunne udføre den. Desuden ville bilen blive en del mindre værd i sverige, dels pga de lave brugtbils priser og dels pga at den så ikke var svensksåld. Men nu havde jeg jo en bil der var nem at sælge.
Besvaret
Indtil videre kører jeg rundt med min dansk registrerede bil, i håb om at få den solgt snart! Har jeg gjort i 3 uger... fandt ud af at staten beholder 15% af den afgift jeg ville få tilbage og gad desuden ikke alt det der omregistreringspis :flov: Så sælger den dansk og køber en ny svensk... Mht. cpr-nummer så gå i god tid ned til din fraflytterkommune og udfyld et skema til internordisk flyttebevis. Sig hvor du flytter hen osv... du skal så aflevere det i din tilflytterkommune eks. skatteverket i Malmö hvor de så, efter min erfaring LAAAAAAAAANG tid endelig får snøvlet sig sammen og givet dig et svensk personnummer... fik først mit 5 uger efter jeg havde afleveret det og 2 uger efter jeg var flyttet over... ØV!
Besvaret
I Mht. cpr-nummer så gå i god tid ned til din fraflytterkommune og udfyld et skema til internordisk flyttebevis. Sig hvor du flytter hen osv... du skal så aflevere det i din tilflytterkommune eks. skatteverket i Malmö hvor de så, efter min erfaring LAAAAAAAAANG tid endelig får snøvlet sig sammen og givet dig et svensk personnummer... fik først mit 5 uger efter jeg havde afleveret det og 2 uger efter jeg var flyttet over... ØV!
Hmm.. jeg gik ned til Skatteverket og sagde jeg flyttede samme dag.. jeg fik udleveret mit svenske personnummer med det samme :)
Besvaret
Hmm.. jeg gik ned til Skatteverket og sagde jeg flyttede samme dag.. jeg fik udleveret mit svenske personnummer med det samme :)
Yup - kan forstå folk har meget forskellige erfaringer... men trods gentagne mails fik jeg det først 2 uger EFTER jeg var flyttet over...
Besvaret
Yup - kan forstå folk har meget forskellige erfaringer... men trods gentagne mails fik jeg det først 2 uger EFTER jeg var flyttet over...
Dit scenarie er mere reglen, og Mikkels er undtagelsen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...