CAC Skrevet August 21, 2006 Rapporter Skrevet August 21, 2006 Jeg har en interessant udfordring med vores kommende lejlighed i Malmø. Jeg kan ikke få fat i mægleren, nok på ferie, og lejligheden har vi købt af den sødeste ældre dame, som er meget sød og hjælpsom. Hun er desværre halvdøv, så oveni sprogforskellen er det ret svært at spørge hende om noget selvom hun gerne hjælper. Jeg vil meget gerne vide hvilket teleselskab jeg kan vælge til adsl'en men det ved hun jo ikke noget om, og jeg kan heller ikke få telefonnummeret til foreningen fra hende (hun forstår det simpelthen ikke ). Jeg er ude efter hvor jeg kan få bredbånd uden fastnet, men vil først og fremmest gerne have at vide hvad jeg skal bestille hvor, og hvad det koster. Jeg har en fornemmelse af at valget af udbyder afhænger af hvor man bor. Vi skal bo i HSB Brf Lindeborg. er der evt. andre der bor her? Jeg vil bare have det så hutigt og stabilt som muligt da min arbejdsplads vil betale for min netadgang. Hvis svaret allerede findes i forummet er det et udtryk for min svingende intelligens, og ikke manglen på ihærdighed med søgefunktionen. På forhånd tak :)
Malezar Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Jeg synes at have set HSB Lindeborg kunne få Bolina, som nu er overtaget af Telia. Ring til Telia og spørg hvad de har af internet forbindelse som IKKE er ADSL, for det vil du nemlig helst undgå fra Telia. Evt. kan du checke din entre og ser om der er en hvid stikdåse med et nummer og plads til to RJ-45 (netværks)stik.
Guest Trine Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Hej CAC, HSB har en særaftale med Telia..Men Telia skilter ikke skide meget med det. Vi har 10 MB til 275 SEK om måneden uden fastnet og uden afgift til bærelinie. Kodeordet når du ringer til Telia er "Telia Stadsnät".....og du kan ikke oprette i Telia butikken du skal ringe til kundeservice. Nummeret fra udlandske telefoner er: +46-771-99 02 00 God fornøjelse, og lad dig ikke spise af med en dyr alm adsl aftale....
Lasse S Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Jeg har desværre ikke muligheden for at få noget gennem HSB/Telia, så jeg må nøjes med "telejacket" og det bedste/billigste jeg har fundet er Bredbandsbolaget. De kører i øjeblikket tilbud, så de to første måneder er gratis, der er ingen bindingstid og man låner gratis trådløst modem. http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIVAT_BREDBAND_DSL_UTAN+TELEABONNEMANG - 408,- om måneden når det er uden telefon. Hvis du klikker på "Beställ"-knappen kan du checke om du kan få det.
Gio Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 De kører i øjeblikket tilbud' date=' så de to første måneder er gratis, der er ingen bindingstid og man låner gratis trådløst modem[/quote']Nej...ikke nogen "bindningstid", men derimod er der en opsigelsestid på tre måneder. Igen et eksempel på fantastisk mingeleren med forbrugeren, og ros til marketingafdelingen men stadig...et fint tilbud. (med tre måneders opsigelsestid;))
Guest Trine Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Ring til Telia og spørg hvad de har af internet forbindelse som IKKE er ADSL, for det vil du nemlig helst undgå fra Telia. Evt. kan du checke din entre og ser om der er en hvid stikdåse med et nummer og plads til to RJ-45 (netværks)stik. Vores HSB linie er ADSL, det er ikke alle ejendomme der har netværk som Malezar skriver. Der er altså ingen problemer hos os...
Lasse S Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Nej...ikke nogen "bindningstid", men derimod er der en opsigelsestid på tre måneder. Igen et eksempel på fantastisk mingeleren med forbrugeren, og ros til marketingafdelingen men stadig...et fint tilbud. (med tre måneders opsigelsestid;)) Hehe, ja okay den skal man selvfølgelig have med i overvejelserne. Men efter min mening er 3 måneders opsigelse bedre en 12 måneders binding. Og de to første måneder er jo også gratis ;)
SanneJ Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Vi skal bo i HSB Brf Lindeborg. er der evt. andre der bor her? Jeg vil bare have det så hutigt og stabilt som muligt da min arbejdsplads vil betale for min netadgang. Jeg har boet i Brf Lindeborg nogle år og det er Telias bredbåndsnet der gälder om man vil det eller ej. Det fungerer nu upåklageligt. Men hvor hurtigt det er og hvad det koster kan jeg ikke lige huske på stående fod. Bor nu i Brf Sofieholm (også Lindeborg) og der var ingen problemer med at blive installeret det nye sted. Men du kan da kontakte fastighetskontoret, de ved nok mere end den äldre dame: 040-133280. Og velkommen til :th2:
Malezar Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 Vores HSB linie er ADSL' date=' det er ikke alle ejendomme der har netværk som Malezar skriver. Der er altså ingen problemer hos os...[/quote'] I endte med ADSL så? Jeg kan huske du skrev en tråd omkring det da Bolina blev opkøbt. Jeg kunne heldigvist fortsætte med den direkte linie, og slap for adsl. ADSL er skam fint nok, hvis man ikke tvinges til at købe en tlf linie sammentidig. Er der nogle som iøvrigt ved hvad der skete med den retsag hvor Telia tvang forbrugere til at købe en tlf linie sammentidig?
Guest Trine Besvaret August 22, 2006 Rapporter Besvaret August 22, 2006 I endte med ADSL så? Jeg kan huske du skrev en tråd omkring det da Bolina blev opkøbt. Jeg kunne heldigvist fortsætte med den direkte linie, og slap for adsl. ADSL er skam fint nok, hvis man ikke tvinges til at købe en tlf linie sammentidig. Er der nogle som iøvrigt ved hvad der skete med den retsag hvor Telia tvang forbrugere til at købe en tlf linie sammentidig? Det er rigtigt, men svaret var jeg slet ikke havde netværk, jeg havde ADSL hos Bolina også... boksen på væggen er bare en omformer ikke en netværksudgang. . Telia har tabt sagen og jeg fik linien til 275 sek (samme pris som alle andre) selvom de påstod det ikke teknisk kunne lade sig gøre:rolleye: . Du skal bare være påholdende og krævende og sige det skal du bare have:)
CAC Besvaret August 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2006 Hej CAC' date= HSB har en særaftale med Telia..Men Telia skilter ikke skide meget med det. Vi har 10 MB til 275 SEK om måneden uden fastnet og uden afgift til bærelinie. Kodeordet når du ringer til Telia er "Telia Stadsnät".....og du kan ikke oprette i Telia butikken du skal ringe til kundeservice. Nummeret fra udlandske telefoner er: +46-771-99 02 00 God fornøjelse, og lad dig ikke spise af med en dyr alm adsl aftale.... Moerke... absolut guldkommentar, du kan tro det er noget jeg gå efter:thumbup:
CAC Besvaret August 30, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 30, 2006 Hej CAC' date= HSB har en særaftale med Telia..Men Telia skilter ikke skide meget med det. Vi har 10 MB til 275 SEK om måneden uden fastnet og uden afgift til bærelinie. Kodeordet når du ringer til Telia er "Telia Stadsnät".....og du kan ikke oprette i Telia butikken du skal ringe til kundeservice. Nummeret fra udlandske telefoner er: +46-771-99 02 00 God fornøjelse, og lad dig ikke spise af med en dyr alm adsl aftale.... Hej igen Hvordan er kvaliteten af løsningen mht. oppetider & hastigheder? Mit arbejdsplads skal betale mit internet, så jeg skal bare have noget stabilt og relativt hurtigt, og helst undgå en fastnet tlf
CAC Besvaret September 3, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 3, 2006 Hej igen Hvordan er kvaliteten af løsningen mht. oppetider & hastigheder? Mit arbejdsplads skal betale mit internet, så jeg skal bare have noget stabilt og relativt hurtigt, og helst undgå en fastnet tlf *bump* Er der nogen der har indput til ovenstående? :) Jeg synes ikke at søgefunktionen giver så mange resultater mht. de lovede og de faktiske hastigheder.
Guest ThomasO Besvaret September 3, 2006 Rapporter Besvaret September 3, 2006 Hvis du bruger tid på svenske forums angående dette, vil du finde at det er fuldstændigt tilfældigt hvis du har dårlig performance. Der er ikke en rød tråd. Men slå nu koldt vand i blodet mht hvor mega vildt PRO internet du skal have hjem til, du kan jo som privatperson slet ikke købe den slags vi har herovre i Danmark alligevel. Uanset hvad så er det meget bedre end det du har i DK.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu