Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Kender nogle til at bruge ægtefælde fradraget ? Min kone har ikke opholdstilladelse i DK, hvilke også er en af grundene til vi bor i Sverige. Jeg har hørt der er nogle ligningsmæssige fradrag man ikke kan bruge hvis man vælger at få sin ægtefældes fradrag. Ægtefælde fradraget er så vidt jeg ved ca. 38.000 om året. Mener ikke man kan få det delt ud i måneder, så vidt jeg kan finde frem til tager de efter den 31/12 i en år så får man fra hele året. -Claus-

Besvaret

Hej jeg er graensegaenger og har derfor fradrag for renteudgifter,boernebidrag,transport osv. Da jeg blev gift i maj maaned(2006) ringede jeg til skat oresund og fortalte jeg var blevet gift og at min kone ikke kunne/ville bruge sit personfradrag og derfor gerne ville have det overfoert til mig, saa sagde de at de skulle bruge et saakaldt familiebevis (fra folkbokfoeringen, udskrift der bekraefter vi er gift og bor sammen ), det fik da hun blev bogfoert i Sverige og jeg kunne saa sende det skat Oresund og saa fik jeg hendes fradrag ogsaa Ingen problemer i det :rolleyes: Min kone har heller ikke arbejds/opholdstilladelse i DK, men havde cpr-nummer og skattekort foer vi blev gift haaber det besvarer nogle af dine spoergsmaal

Besvaret

Som jeg har hørt det og sådan vi selv har planen om at gøre det. Så er det enten eller, du kan ikke både havde ægtefælle fradrag og samtidigt trække renteudgifter fra ! Så min mand for mine fradrag og jeg for alle rente udgifterne.

Besvaret
Som jeg har hørt det og sådan vi selv har planen om at gøre det. Så er det enten eller, du kan ikke både havde ægtefælle fradrag og samtidigt trække renteudgifter fra ! Så min mand for mine fradrag og jeg for alle rente udgifterne.
Jeg har lige ringet til Skat. Var ikke klar over det var enten eller. De henviste til grænsegænger reglen men den har jeg ikke kunne finde på deres side. Nogen der har link til den hvor det står mht. fradrag og renteudgifter? Jeg fandt dog en kort men ikke så uddybende tekst her om det: http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?lang=1013&type=article&id=44595
Besvaret
Jeg har lige ringet til Skat. Var ikke klar over det var enten eller. De henviste til grænsegænger reglen men den har jeg ikke kunne finde på deres side. Nogen der har link til den hvor det står mht. fradrag og renteudgifter? Jeg fandt dog en kort men ikke så uddybende tekst her om det: http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?lang=1013&type=article&id=44595
Der ligger altså uendelige mængder tråde om netop ægtefællefradrag på debatten. Anton fra SkatØresund har endog kommenteret i flere af dem... brug nu den viden der allerede er tilgængelig. :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...