Jump to content

Telia lancerer UMA........

Recommended Posts

Guest Supermule
Skrevet

Danskere først med ny mobilteknik Fra på mandag kan du nøjes med én telefon derhjemme, der automatisk skifter mellem bredbånd og mobilnettet. Teleselskabet Telia Sonera satser nu på en ny mobilteknologi, hvor mobiltelefoni og internet smelter sammen i ét net. Teknologien UMA lanceres af Telia i Danmark på mandag. I Sverige skynder Telia sig imidlertid langsomt - men her venter norske Telenor at indføre samme teknologi ved årets udgang, skriver det svenske nyhedsbureau TT. For mobilkunden betyder den nye teknologi, at telefonen skifter automatisk mellem mobilnettet og et trådløst bredbåndsnet i hjemmet eller på arbejdspladsen. Når opkald går via internet er det langt billigere for kunden. "Det betyder én telefon, én adressebog og én regning - uanset om man er ude eller hjemme", hedder det fra Telia. Teknologien er samtidig et angreb på fastnettelefonen. For Telia i Danmark betyder det ikke så meget, fordi man her har haft svært ved at få en større rolle på fastnetområdet. Men i Sverige ville en hurtig overgang til UMA give Telia problemer, blandt andet fordi man har det halve af ADSL-markedet via det faste telefonnet. - UMA vil grundlæggende forandre vores kommunikation med hinanden, siger Jesper Bröckner, direktør for Telia Danmark. Teknikken åbner for udviklingen af nye tjenester og giver nye opgaver for netselskaber som Ericsson. Desuden skal mobiltelefonerne være UMA-kompatible. I Sverige afventer Telia resultaterne af den danske satsning, inden man går i gang på det svenske marked. Ifølge Dagens Industris internet-udgave er norske Telenor imidlertid klar til at gå i gang med UMA-tjenester allerede ved årsskiftet. Bliver spændende at følge..... Specielt om det tager Telia på sengen her i Sverige.

Besvaret
- UMA vil grundlæggende forandre vores kommunikation med hinanden' date= siger Jesper Bröckner, direktør for Telia Danmark.:rolleyes: Men spændende, enig.
Ja ja, jow jow...klap lige hesten, Hr. Direktør
Guest ThomasO
Besvaret

Men i Sverige ville en hurtig overgang til UMA give Telia problemer, blandt andet fordi man har det halve af ADSL-markedet via det faste telefonnet.
Jeg kan fornemme at en dag klipper de nok kablet på det rå kobber, så man ikke længere kan få traditionel ADSL, og sin "egen" linie. :eek:
Besvaret
Ja ja, jow jow...klap lige hesten, Hr. Direktør :rolleyes: Men spændende, enig.
Nå nå hvorfor skal han klappe hesten..?
Besvaret
Nå nå hvorfor skal han klappe hesten..?
Fordi han siger:
UMA vil grundlæggende forandre vores kommunikation med hinanden
Dét er meget store ord' date= når man husker på at den grundlæggende form for kommunikation består af a) tale, b) synsindtryk og c) tekst. Om disse er digitaliserede eller ej, laver jo ikke om på grundformen. Men det er jo den sædvanlige salgs-snak. Store ord i tomme tønder, overhældt med syntetisk smagsforstærker. Jeg glæder mig til at se "revolutionen" :th2:
Guest ThomasO
Besvaret

Ha ha ha ....gu er det en revulotion..... for en teleog internetudbyder, i et land hvor man skal betale sindsyge 559kr for en 2048/512 ADSL hos Cybercity.b99.gifMilde måne..... de kan nå adskillige revolutionerende nyheder inden de når op og bare nærmer sig en hr. Jönsson linie. En 8 eller 24Mbit ADSL sælges slet ikke til private i DK. Skægt som hvor Sverige er lidt konstiga på nogle områder, der er Danmark godt nok i stenalderen på andre områder. De sælger stadigt 160/128 forbindelser. b269.gifAaarrrgggh....

Besvaret
Fordi han siger:Dét er meget store ord' date=' når man husker på at den [i']grundlæggende form for kommunikation består af a) tale, b) synsindtryk og c) tekst. Om disse er digitaliserede eller ej, laver jo ikke om på grundformen. Men det er jo den sædvanlige salgs-snak. Store ord i tomme tønder, overhældt med syntetisk smagsforstærker. Jeg glæder mig til at se "revolutionen" :th2:
Det virker som lidt flueknepperi, men lad os nu se hvad de kan. ;). Man behøver jo ikke være skeptisk mod alt nyt ;)
Besvaret
Man behøver jo ikke være skeptisk mod alt nyt ;)
Enig...det er jeg bestemt heller ikke' date=' normalt. Men nu [i']er det et mobilselskab, og ekstremt store ord der klemmes ud mellem sidebenene ;)
Besvaret
Enig...det er jeg bestemt heller ikke' date=' normalt. Men nu [i']er det et mobilselskab, og ekstremt store ord der klemmes ud mellem sidebenene ;)
hehe fair nok.. jeg er nok også bare lidt "farvet" =)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...