Morten K Skrevet September 2, 2006 Rapporter Skrevet September 2, 2006 :) Hey alle, Så har jeg startet eget firma i dk (enkeltmandsvirksomhed indtil videre), og skal nu til det sjove, nemlig at regne mit fradrag ud. Så var det jeg tænkte om reglerne fungerer ligesom, hvis jeg boede i danmark? Altså kan jeg trække ligeså meget fra eller er der nogle særlige områder jeg ikke kan trække fra fordi jeg er grænsegænger? Ideen er at jeg skal have kontor hjemmefra, men jeg har også kontor på Østerbro (det er også der firmaadressen er). Jeg ved at man i DK kan trække noget fra, hvis man bruger en del af sin bopæl som arbejdslokaler. Mener det er en udregning pr kvadratmeter versus husleje eller noget tilsvarende... Nils ? :) Hvad med benzin til kørslen fra min bopæl til kontoret på Østerbro? Er der andet kørselsgodtgørelse eller andre fradrag man kan tage med? Iøvrigt, angående de penge som kommer ind på min firma konto... Kan jeg hæve dem til personlig brug (naturligvis er moms og skat videreført til seperate konti)? Gode ideer til andre fradrag modtages gerne! Man skal jo sørge for ikke at snyde sig selv mere end højst nødvendigt :) Håber der er nogle kloger hoveder der kan hjælpe!
Morten K Besvaret September 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 2, 2006 iøvrigt poster jeg naturligvis link når hjemmesiden er oppe og køre!
Guest Supermule Besvaret September 2, 2006 Rapporter Besvaret September 2, 2006 Bare lige for at du ikke træder i spinaten med SKAT, så synes jeg lige du skulel tage fat i Ronni.... www.clay-skatterevision.dk Sig Brian har sendt dig forbi og du bliver behandlet som en konge.....:) iøvrigt poster jeg naturligvis link når hjemmesiden er oppe og køre!
Morten K Besvaret September 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 2, 2006 Tak for tippet Brian, jeg hiver fat i ham i næste uge og får arrangeret et møde.
Guest Supermule Besvaret September 2, 2006 Rapporter Besvaret September 2, 2006 Han er tidligere Told og Skattemand, så han har bare styr på det pis..... Han har læst speciale i udlandsbeskatning bare for min skyld...:) Siger han.....:D Men han er en rigtig guttermand og klippestabil..... Tak for tippet Brian' date=' jeg hiver fat i ham i næste uge og får arrangeret et møde.[/quote']
nielsen.se Besvaret September 2, 2006 Rapporter Besvaret September 2, 2006 "snip" Hey alle, Ideen er at jeg skal have kontor hjemmefra, men jeg har også kontor på Østerbro (det er også der firmaadressen er). Jeg ved at man i DK kan trække noget fra, hvis man bruger en del af sin bopæl som arbejdslokaler. Mener det er en udregning pr kvadratmeter versus husleje eller noget tilsvarende... ! Glem det med hjemmekontor og fradrag. For reglen siger at du skal kunne bevise at du aldrig bruger det til andet end arbejde, og det er lidt svært.. Hvad med benzin til kørslen fra min bopæl til kontoret på Østerbro? Er der andet kørselsgodtgørelse eller andre fradrag man kan tage med?! Det er almindelig befordring til og fra arbejde og firmakørsel når du er på arbejde. Iøvrigt' date=' angående de penge som kommer ind på min firma konto... Kan jeg hæve dem til personlig brug (naturligvis er moms og skat videreført til seperate konti)?![/quote'] Ja du kan bruge dem til lige hvad du vil. Det er dine penge, omvendt så skal du jo også personligt dække den gæld der kunne opstå af dine egne midler.
Morten K Besvaret September 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 2, 2006 Skal man selv kunne bevise at det ikke bruges til andet end arbejde? Hvordan skal man kunne bevise det? Det er en standard IT software/web udvikling og rådgivnings virksomhed, hvor jeg arbejder for diverse kunder på timebasis. Derfor er der desværre ikke så store muligheder for kreativ bogføring :D
nielsen.se Besvaret September 3, 2006 Rapporter Besvaret September 3, 2006 Skal man selv kunne bevise at det ikke bruges til andet end arbejde? Hvordan skal man kunne bevise det? Hvis nu du bor i et alm. hus eller lejl på ca 100 m2 så er det jo ikke realistisk at du har et værelse stående du aldrig benytter til andet end arbejde, det er sådan de vurderer det. De tider hvor den slags var muligt er forbi. Ligeså vil du erfare hvor svært det er at kunne trække din PC fra. Du er jo selvstændig, derfor antager de højest sandsynligt at du også vil benytte PC-en privat.. Det er en standard IT software/web udvikling og rådgivnings virksomhed' date=' hvor jeg arbejder for diverse kunder på timebasis. Derfor er der desværre ikke så store muligheder for kreativ bogføring[/quote'] Ikke nødvendigvis kreativ bogføring, men hvad nu hvis der er et autofirma der skal have lavet en applikation eller har behov for noget rådgivning. Du har en bil der skal have service... Det er fuldt ud lovligt at bytte. Det kaldes også populært "barter". Der er altid masser af muligheder især med en enkeltmandsvirksomhed.
nielsen.se Besvaret September 3, 2006 Rapporter Besvaret September 3, 2006 Tak for tippet Brian' date=' jeg hiver fat i ham i næste uge og får arrangeret et møde.[/quote'] Prøv iøvrigt at søg lidt på "supermule" herinde inden du arrangerer for mange møder..
Morten K Besvaret September 3, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 3, 2006 Prøv iøvrigt at søg lidt på "supermule" herinde inden du arrangerer for mange møder.. Haha jeg ved da godt at der har været nogle kontroverser med SM herinde, men firmaet han anbefalte virker ganske fine og venlige, har nu mailet med dem frem og tilbage en uges tid.. Jeg tror nu nok jeg trækker hele lortet fra, så må de sgu selv komme og bevise at jeg hustler dem, hvis de mistænker det. Reglerne er jo netop lavet for at give iværksættere bedre muligheder, og hvis en eller anden skrankepave prøver at ulovliggøre sine egne regler skal jeg sgu nok råbe ytringsfrihed :D /Morten
Morten K Besvaret September 3, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 3, 2006 I øvrigt mangler jeg stadig gode ideer til andre ting man kan trække fra, hvor er alle de små iværksættere i denne tråd?
nielsen.se Besvaret September 3, 2006 Rapporter Besvaret September 3, 2006 I øvrigt mangler jeg stadig gode ideer til andre ting man kan trække fra' date=' hvor er alle de små iværksættere i denne tråd?[/quote'] Husk nu at der skal penge ind før det overhovedet kan svare sig at trække så meget som en krone fra. Det er jo ikke penge du får foræret, men blot penge du ikke skal betale skat af... Efter "ny løn" er indført i Skat er det blevet mere oplagt for skatterevisorer at gå efter små erhvervsdrivende eftersom skatterevisorerene bliver lønnet efter afsluttede sager. Så hvis du vælger at trække alt fra, så skal du regne med et torskegilde. Herinde er der ikke mange iværksættere, det er jo ikke det dette forum handler om. Kig hellere på amino.dk
Morten K Besvaret September 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 4, 2006 Nej men der er nu stadig en del herinde, der er flere med egen grafisk / web virksomhed samt en del freelance programmører. Jeg er udemærket klar over at der skal penge ind i et firma før man kan trække noget fra, det siger sgu sig selv :D Jeg kommer til at fakturere mellem 40 og 80 her i September, så der skulle komme penge nok ind til at det kan betale sig at trække noget fra. Tror jeg tager den med revisoren herfra istedet Nielsen ;) Men iøvrigt tak for kommentarerne!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu