Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja, så vil jeg da lige fortælle en lille historie, der forhåbentlig ikke er en indikation af hvordan min weekend ellers kommer til at forløbe. Pakkede hertil morgen bilen, med de ting og sager vi nu skal have med til Jylland i weekenden, og gjorde klar til at tage på arbejde. Så frem til at skulle køre for en gangs skyld, i stedet for at tage DSB. Glæden blev kortvarig. Bilen hakkede underligt da jeg startede den, men det har den gjort før, hvis der har været dug om natten, bare ikke så slemt. Nå, men stille og roligt afsted, for at se om de ikke forsvinder, når den har arbejdet lidt ... Men det gjorde det ikke ... I stedet begyndte lampen for motorfejl at blinke. At standse. Ringede til MotorCenter i Skurup, han mente roligt jeg kunne køre ud til dem i den, så det gjorde jeg. En laaang tur, hvor hastigheden ikke oversteg 60 km/t særlig ofte. Kom for med det samme, og kunne over skulderen på mekanikeren se, at den meldte en fejl på 7. cylinder. :scared: Noget med en tændspole snakkede han om. Tjaeh, hvis du siger det :rolleyes: Selvfølgelig var der ingen reservedel(e?) i hele Skåne, så de kunne ikke lave den her og nu, men den burde være klar til afhentning mandag aften... Typisk, den fredag hvor man skal 4 mand til Jylland - en tur der nu kommer til at foregå i en lejet Golf 4, model: jævnt dødkørt diesel. Dog ikke uden musik - der er skam både radio og bånd! :eek: Men ros skal MotorCenter nu (igen) ha' for deres service ... Kom som sagt for med det samme, og der gik ikke et kvarter før jeg stod med nøglerne til leje-bilen :th2: Nå, men god weekend til jer...

Besvaret
Det er en Passat W8' date=' lidt a la den her: [url']http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2128118
Lækker slæde :thumbup:
Jo tak ... Det går nu også nok med det. Er jo bestemt ikke den værste bil man kan komme til at køre i' date=' bare ikke så sjovt, når det nu ikke var det man havde næsen sat op efter :)[/quote'] Hehe, nej en Golf er jo ligesom et lille skridt baglæns i forhold til en Passat (og især når det er en W8!).
Besvaret
Det er en Passat W8' date=' lidt a la den her: [url']http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2128118 Jo tak ... Det går nu også nok med det. Er jo bestemt ikke den værste bil man kan komme til at køre i, bare ikke så sjovt, når det nu ikke var det man havde næsen sat op efter :)
Jeg har haft problemet med en V6'er .. Det var en tændspole. Jeg skiftede den selv og det løste problemet. Den kostede 280 kroner.. og jeg er ikke særlig mekaniker kyndig. Nu er jeg ikke lige helt oppe og køre, men jeg kan ellers godt fejludlæse Audi og VW og give dig en udskrift pricæs, som den værkstedet kan se, så ved de hvad der fejlen er med det samme.. Til forskel fra andre biler, sidder der højst sansynligt 8 tænderspoler. 1 spole pr. cylinder og det er nogle lange fætre, hvor man først skal fjerne stikket til den og så efterfølgende skal hive den op og sætte den anden i. Hvis de har siddet rigtig længe så kan den knække og så er løsningen at skrue en skrue ned i den og så hive den op med en tang..
Besvaret

Kender det godt, har selv prøvet og skulle på weekend og så strejker bilen:( Da jeg havde min W8 slap jeg heldigvis for sådan problemer, men de burde lave noget ligesom nogle af amerikanerne hvor de kun går på 4 cyl når det ikke er nødvendigt at bruge alle 8 :)

Besvaret
de burde lave noget ligesom nogle af amerikanerne hvor de kun går på 4 cyl når det ikke er nødvendigt at bruge alle 8 :)
Ja ja...så går dét jo bare i stykker - og du hænger på fire cylindre i en bil med 8...:rolleye:
Besvaret
Jeg har haft problemet med en V6'er .. Det var en tændspole. Jeg skiftede den selv og det løste problemet. Den kostede 280 kroner.. og jeg er ikke særlig mekaniker kyndig.
Ok, ja, det er jo ikke særligt dyrt. Er heller ikke særlig mekaniker kyndig, og gisner om den største regning, hver gang den ikke starter første gang :)
Nu er jeg ikke lige helt oppe og køre' date=' men jeg kan ellers godt fejludlæse Audi og VW og give dig en udskrift pricæs, som den værkstedet kan se, så ved de hvad der fejlen er med det samme..[/quote'] Det er da muligt, jeg gerne vil tigge mig til en udlæsning en anden gang, gerne mod evt. betaling. Har selv overvejet diverse til PDA og lignende, men syntes det er forholdsvis dyrt. Hvad bruger du af software/løsning? Hmm, måske man skulle be' dem skifte dem alle når de er i gang? På den anden side, sagde mekaniker-bossen til mig, lige inden jeg gik ud af døren, at det var omfattet af en 6-års fabriks-garanti, så det ville ikke komme til at koste mig en krone ... Behøver jeg fortælle, at mit humør, trods alt, steg et par grader efter den melding? :)
Besvaret
Da jeg havde min W8 slap jeg heldigvis for sådan problemer
Nu har jeg din W8 ... ;) ...og håber ikke at dagens episode er ensbetydende med, at den problemfrie tid er forbi :o Vælger at betragte som et mindre hick-up, og glæder mig bare over, at det ikke var en revnet toppakning - symptomet var nemlig nøjagtig det samme, som da den gik på min Xantia, og hvor imponerende det end så ud, når den startede efter at have samlet lidt kølervæske (der i den periode var rent vand) i cylinderen, så var det en ret bekostelig affære...
Besvaret
Det er da muligt, jeg gerne vil tigge mig til en udlæsning en anden gang, gerne mod evt. betaling. Har selv overvejet diverse til PDA og lignende, men syntes det er forholdsvis dyrt. Hvad bruger du af software/løsning?
Jeg bruger Vagcom som er på min bærbare. Så der kan jeg lave alle diagnotiske tests osv.. Vi kigger på det på et tidspunkt, det skal i hvert fald ikke komme til at koste dig noget, jeg synes selv det er ganske interessant, så betaling vil jeg ikke have for det.
Hmm, måske man skulle be' dem skifte dem alle når de er i gang? På den anden side, sagde mekaniker-bossen til mig, lige inden jeg gik ud af døren, at det var omfattet af en 6-års fabriks-garanti, så det ville ikke komme til at koste mig en krone ... Behøver jeg fortælle, at mit humør, trods alt, steg et par grader efter den melding? :)
mjah det er dyrt at skifte dem alle, men det er noget af det som går på V motoer har jeg ladet mig fortælle, så næste gang det sker så behøver man ikke blive så nervøs =)
Besvaret
Kender det godt, har selv prøvet og skulle på weekend og så strejker bilen:( Da jeg havde min W8 slap jeg heldigvis for sådan problemer, men de burde lave noget ligesom nogle af amerikanerne hvor de kun går på 4 cyl når det ikke er nødvendigt at bruge alle 8 :)
Golf V5 kunne vidst gå ned på 4 cylindere i bykørsel osv, men jeg ved ikke hvor stor success de havde med V5'eren..
Besvaret
Jeg bruger Vagcom som er på min bærbare. Så der kan jeg lave alle diagnotiske tests osv.. Vi kigger på det på et tidspunkt' date=' det skal i hvert fald ikke komme til at koste dig noget, jeg synes selv det er ganske interessant, så betaling vil jeg ikke have for det.[/quote'] Det lyder perfekt ... Så det kunne være fedt hvis vi kunne finde ud af noget på et tidspunkt! Du har vel ikke tilfældigvis gjort erfaringer i opdatering af EEPROM? Jeg kunne nemlig meget godt tænke mig at kunne åbne og lukke vinduerne fra fjernbetjeningen - noget man kan på Audi men ikke VW (de ældre modeller) - funktionaliteten ligger der åbenbart, for det er "bare" at rette nogle værdier for vinduerne, så virker det...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...