Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Oplysning til togpendlere: Min kæreste har opgivet at komme fra Malmö til KBH i dag, da togene er indstillet et par timer og ingen kunne fortælle hvornår der bliver indsat busser. Da der endelig kom en bus kunne den tage ca. 1/4 af dem som ventede. Her er hvad DSB skriver: 15. sep kl. 13:20 Aflyste tog mellem Kastrup og Malmø Vi har måtte indstille Øresundstogene i ca. 2 timer, da sporene skal efterses. Vi arbejder på at bestille busser i stedet for til at køre fra Københavns Lufthavns Kastrup til Malmø. Vi vender tilbage ved nyt. God tur hjem...!

Besvaret

15. sep kl. 14:30 Vi kører normalt mellem Kastrup og Malmø Vi kører nu normalt mellem Kastrup og Malmø, da vi kan igen køre i alle spor på strækningen. Tidligere blev alle spor lukket for gennemkørsel, da et godstog havde gjort skade på skinnerne. Vi kan nu bruge alle spor til Svågertorp, men stadig kun et spor mellem Svågertorp og Malmø. Det kan give forsinkelser på op til 10 minutter. Det første tog, som kører helt igennem fra København til Malmø kører fra København H kl. 14.43 og det første tog fra Malmø, som kører helt til Helsingør, via København H, kører fra Malmø kl. 14.42 og lander på København H kl. ca. 15.17. Herefter kører alle togene igen på strækningen.

Besvaret

Og efter Moerke's indlæg/info kan jeg tilføje, at jeg tog toget kl. 15.16 fra Lufthavnen, som dog var 19 min forsinket og derfor ankom til Lufthavnen kl. 15.35 :rolleye: Desuden fik vi så at vide i toget, at vi var nød til at holde 10-15 i Lufthavnen, indtil toget mod DK landede i Lufthavnen. Kl. 15.48 lukkede 15.16 toget dørerne og kørte mod Sverige, 32 min forsinket :thumbdown Desuden stod alle senere tog på info-skærmene til at være minimum 9 minutter forsinkede :sick: Godt jeg er kommet hjem!

Besvaret
Tidligere blev alle spor lukket for gennemkørsel, da et godstog havde gjort skade på skinnerne.
Jeg har arbejdet med ingeniører med stor viden indenfor dynamiske systemer og affjædringssystemer til tog. De sagde alle at godstog slider meget på skinnerne fordi man har sparet affjædringen væk på godsvognene. Jeg kræver en ekstra skat for godstog! Vi passagerer skal ikke bære regningen for dårlige godsvognes slidtage! ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...