Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så er min kæreste og jeg så heldige at vi skal flytte til Sverige....Nærmere betegnet Käglinge hvor vi flytter ind i et nybyggeri medio 2007. Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan være behjælpelige med: Vi har indgået en bookingaftale med mægler og skal indbetale sek 20.000,00 på mæglerens plusgiro. Er plusgiro en slags bankkonto og er det muligt at lave overførslen fra sin egen danske netbank?. Har forsøgt at søge herinde for at få svaret, forgæves og da jeg ikke kan fange mægler for at få svaret forsøger jeg herinde. Håber nogen kan hjælpe.

Besvaret

Det kommer meget an på hvilken bank du har, hvilket services de stiller til rådighed. Dog ved overførsler til udlandet skal du have IBAN nr.. det er en kombination af kontonr og en kode for modtagernes bank. Du kan ikke bare overføre til udlandet ved at opgive Plus giro nr... Sorry.. forvent det koster et gebyr at overføre alt fra 30 til 250 kr vil jeg skyde på..

Besvaret

Jeg har Nordea - der har de noget de kalder Euro overførsler som man kan bestille i Netbank. Det kræver at du oplyser IBAN (kontonr) og SWIFT (ID på banken i modtagerlandet) på modtageren, at overførslen udføres i EUR og at sælger betaler for at modtage beløbet - de koster 15:- dkk at lave den. Når du nu skal bruge et præcist beløb i SEK så kan de i samme netbank laves for 30:- dkk men stadig med angivelse af IBAN og SWIFT. Du skal nok have fat i mægleren igen, og sige at du skal overføre pengene fra din bank i Danmark og derfor har brug for en bankkonto du kan overføre til og skal vide IBAN og SWIFT. Det tror jeg bestemt vil være det letteste/billigste og så er du sikker på, at pengene ender det rigtige sted. Da vi købte heroppe ordnede banken faktisk det hele, de ringede til mægleren og fik de nødvendige oplysninger. Det var jo dejligt let ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...