Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Har haft BMW' date= det eneste der imponerede var motorens gang og lyd. Var helt sikkert på værksted med den, mindst en gang imellem service i snit. (Batteri, Xenonlys, blackouts i strømmen, Navi, sprunget forfjeder, bærearme for, defekt forbremseåg brændte skiver+klodser+leje, bærearmsbøsninger igen, xenonlys igen, igen, igen)
Suk... Samme oplevelse havde jeg med min 530dA touring - det var bare lidt andre fejl - men mindst en gang på værksted mellem hvert service. Og ofte flere fordi de fejl der opstod ikke var sådan lige at finde... Kardankryds, katalysator, dieselpumper x 2 (heldigvis ikke højtrykspumpen), køleslange til servo (olie ud over hele køleren... nice), aircon compressor (midt i sommers hvor det var varmest), baghjulsleje, højre forbremse satte sig fast (= nye bremser og skiver for).... Over cirka 120.000 km fra 130.000 km til 250.000 km.... Utrolig lækker motor - dejlig motorvejs cruiser bestemt. Men hvor pokker kan oplevelsen blive ødelagt godt og grundigt når der "plonk" er noget NYT der går i stykker. Jeg må indrømme at jeg er skuffet med hensyn til de mange, mange ekstra reperationer - mange km eller ej - jeg havde forventet at den holdt bedre. Nu pendler vi så i en Octavia 2.0 TDI DSG Combi købt fra ny. Den har bestemt ikke det samme spark i motoren som BMW'en og er bestemt heller ikke helt så flyderagtig ved 150 som BMW'en... Men den har et godt bundtræk og er fint hurtig til dagligt brug (0-100 timede jeg til cirka 8,4 sec på våd vej med en smule ESP fnidder ved 2. og 3. gear). DSG Gearet matcher fint BMW's StepTronic. Til gengæld er det min forventning at den byder på mange fejlfri km - prisen gjorde at vi havde råd til at købe den fra ny så får man garanti, forsikring og nybils følelsen med - afskrivningen på en ny bil er stor det ved jeg... Men med den høje fejlfrekvens vi oplevede på vores tyske überwagen med relativt mange flere km på hjulene vil jeg tro at det er pengene værd i sparet tid og ikke mindst ærgelser - specielt med vores nuværende km behov. Men ja, havde jeg ubegrænsede midler så var det da sandelig gerne en ny 535d jeg pendlede i... Og får vi på et tidspunkt reduceret vores kørebehov ville jeg være tilbøjelig til at vælge BMW fremt for Audi igen - 5'er størrelsen og de store superlækre lædersæder er så afgjort svært tiltalende ;) Og så en Porsche til fruen til weekend-turene ;)
Besvaret
Vi har en Saab 9-5 vector' date=' fint bil til prisen, kører godt, bruge den ca. 130 km pr.dag. ikke de stor udgifter.[/quote'] Hvad er månedskalkylen for sådan en fin vogn ? bare ungefär ?
Besvaret
Hvad er månedskalkylen for sådan en fin vogn ? bare ungefär ?
Det er en 2.3 t Fordonsskatten 2295,- pr.år Forsikring ca. 4000,- pr.år 10-11 km.pr.liter service ca.2000-4000,- pr. 20000 km Her er lidt pris til regne månedskalkylen udfra.
Besvaret
Det er en 2.3 t Fordonsskatten 2295,- pr.år Forsikring ca. 4000,- pr.år 10-11 km.pr.liter service ca.2000-4000,- pr. 20000 km Her er lidt pris til regne månedskalkylen udfra.
Tak for det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...