Jump to content

Tip: Bilka sælger musik (online) til 30,- pr. album

Recommended Posts

Skrevet

Bilka har sænket priserne på deres online musikbutik markant. De sælger nu alle albums til 30 kroner per styk. Priserne betyder dog, at siden har svært ved at følge med efterspørgslen. Af Rene Pedersen onsdag 27. september 2006 , 11:27 Bilka har for alvor sparket til markedet for downloads af musik i Danmark. Siden fredag har de solgt alle albums for 30 kroner stykket. Det har serveren dog ikke kunne klare, og nu er siden gået ned. Henrik Pii Olesen, som er produktchef, fortæller, at der har været 15 gange så mange besøgende på siden i forhold til normalt. »Vi har kørt kampagnen siden fredag, men det er først i dag, at vi har oplevet nedbrud. Der er simpelthen en større efterspørgsel end forventet. Vi havde maksimalt forventet 10 gange så mange besøgende,« siger han. Henrik Pii Olesen regner med, at siden er oppe igen klokken 12, men vil ikke love noget. (http://musik.bilka.dk/) Kilde: http://politiken.dk/it/article178377.ece

Besvaret
Så er det jo godt det altid virker hos www.allofmp3.com. logo_general.gifHer er ingen ågerpriser :cool: Tværtimod..... Og så vælger man selv formatet inden man hiver det ned. Deres hitlister dækker iøvrigt både UK / US / og MTV
Yeps...kender skam godt Allofmp3. Listede også bare Bilka op som et dansk alternativ, da de jo efterhånden er nede i en fornuftig pris. ...og nu må vi se hvor længe russiske Allofmp3 får lov at leve. Man må jo sige de har lidt juridisk modvind ;)
Besvaret
Men hvad' date= russerne flytter vel bare serveren til Kina, de laver jo altid deres egne regler dernede vedr licenser og andet. Det har de et MEGET afslappet forhold til.
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28495 "Amerikanske myndigheder truer med at smække porten i for et russisk medlemskab af Verdenshandelsorganisationen- WTO, hvis ikke landet makker ret og lukker den omstridte musiktjeneste AllofMP3 ned."
  • 2 weeks later...
Besvaret

det er rigtigt at Allofmp3 er i letter modvind, men de har fundet en udvej, de flytter evt. deres server til Transdniestr, som ikke har diplomatiske forbindelser med andre end Rusland, også kan USA intet gøre

Besvaret

man burde differencere på kvaliteten, så folk der gerne vil købe cd kvalitets numre kan købe musik i flac eller noget andet der ikke er komprimeret. så kunne man tage sig betalt for musik i en bedre kvalitet end mp3 og så differencere priserne. Nu ved jeg ikke hvad Bilkas kvalitet er, men lur mig om den ikke er 128 eller 192kbit.. edit: 80 kroner for WMA i 192kbit .. det er dyrt! og langt fra ordenlig kvalitet ..

Besvaret
differencere på kvaliteten, så folk der gerne vil købe cd kvalitets numre kan købe musik i flac eller noget andet der ikke er komprimeret. så kunne man tage sig betalt for musik i en bedre kvalitet end mp3 og så differencere priserne. Nu ved jeg ikke hvad Bilkas kvalitet er, men lur mig om den ikke er 128 eller 192kbit.. edit: 80 kroner for WMA i 192kbit .. det er dyrt! og langt fra ordenlig kvalitet ..
Jeg kunne ikke være mere enig med dig. Allofmp3 giver også mulighed for at få tingene i ordentlig kvalitet. I mellemtiden ville jeg ønske at codec´s som HE-AACv2 ville vinde større indpas. Istedet for at spilde eks. 128kbps på en mp3/wma-stream af en given internetradio, så kunne de opnå bedre kvalitet ved den halve bitrate. Men sådan er der så meget. Betamax var også VHS overlegen i sin tid - men det handler, i sidste ende, om hvem der har flest penge på kistebunden - og ikke hvem der kan præstere det bedste resultat. Skræmmende...til tider :thumbdown
Besvaret

Allofmp3-balladen tøffer videre...:rolleyes:http://politiken.dk/it/article187644.ece "For fremtiden vil Allofmp3 lægge hundredetusindvis af album gratis ud på nettet, som brugerne kan downloade og lytte til så meget, de orker på deres computer. Først når de ønsker at overføre sangene til en MP3-afspiller, skal de betale. Og formentlig stadig kun en brøkdel af, hvad sangene koster i almindelig handel"

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...