Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu har jeg godt nok oplevet det værste.... Jeg har parkeringskort til Svårgertorp, åbnede det i sidste måned ... Så fik jeg så at vide at jeg bare kunne forlænge når vi nåede til slutningen af måneden.... Det kan jeg så ikke !!! :mad: Det er da det mest sindsyge jeg nogensinde har hørt, for helvede hvor er jeg tosset !!! Hvis DET er servicen, så er der sgu ikke noget at sige til at folk flygter fra DSB/SJ ... :fight: Nu er jeg desværre i den uheldige situation at jeg ikke har en p-plads på mit arbejde, så det er udelukket at begynde at køre i bil til jobbet.... FUCK hvor er jeg træt af dether. Det kunne faktisk gøre at jeg enten skifter job eller flytter tilbage til DK. Og, jeg har ikke lyst til nogle af delene. Hvem kører til Kbh city, ankomst inden kl. 9.00 og afgang omkring kl. 16 ?

Besvaret
Jeg har parkeringskort til Svårgertorp' date=' åbnede det i sidste måned ... Så fik jeg så at vide at jeg bare kunne forlænge når vi nåede til slutningen af måneden.... Det kan jeg så ikke !!! :mad: [/quote']Er det ikke P-Malmö der administrerer parkeringen derude? Det var det ihvertfald da jeg parkerede der en del måneder i 2003. Men det kan jo selvfølgelig have ændret sig. Men hvis det fortsat er P-Malmö, hvorfor så skyde skarpt efter SJ/DSB?
Besvaret
Men hvis det fortsat er P-Malmö, hvorfor så skyde skarpt efter SJ/DSB?
Ja, det er P-Malmö.... Tror du misforstår.. Jeg skyder ikke med skarpt på DSB/SJ, men naturligvis er det derfra jeg flygter når jeg ikke kan få adgang til deres faciliteter.
Besvaret
Jeg har parkeringskort til Svårgertorp' date=' åbnede det i sidste måned ... Så fik jeg så at vide at jeg bare kunne forlænge når vi nåede til slutningen af måneden.... Det kan jeg så ikke !!! :mad: [/quote'] Skal det forstås sådan, at du "manuelt" vil forlænge kortet måned for måned? Kan måske et sted godt forstå, at P-Malmö ikke gider have folk ringende ind i slutningen af hver måned, for at forny deres kort - så kan de jo ikke lave andet, end at snakke i telefon, fra d. 20 i hver måned. Noget andet er om det overhovedet kan lade sig gøre. De fleste andre steder bruger de laminerede kort, som bevis på ret til at parkere. Disse skal sendes ud i forvejen, sammen med regningen som man skal have x dage til at betale. Og så vidt jeg erindrer, betaler man forud - så hvis du skal nå og komme med i faktureringsrunden, så skal de vide det ikke alt for langt inde i måned før.
Besvaret
Skal det forstås sådan' date=' at du "manuelt" vil forlænge kortet måned for måned? [/quote'] Ja, det er korrekt. Og, det handler om en lidt speciel situation som jeg ikke vil ind på. Det var meningen, som jeg også fortalte den kære dame i telefonen, at de bare skulle tilmelde mig autogiro, eller sende mig girokort som man har gjort tidligere.... Men, nu er der 17 personer i kø for at få en p-plads. Det er egentlig det sidste jeg syntes er fuldstændig sindsygt. Altså, hvem er det der ikke kan se at der kommer flere og flere passagere i togene ? Alle faciliteter skal sgu da følge med, og .... når der vitterligt er tomme p-pladser derude, så er min forståelse for dette ikke særlig stor. Selvfølgelig er der mange biler, men jeg har aldrig set en fyldt plads. Heller ikke selvom der har været "rødt lys" ved indgangen.... Nå men, jeg har lige sikret mig +1 time i transport tid :fight:
Besvaret

Svågertorp-"asfalten" kører med RFID-kort, som du bare skal flash´e i nærheden af bommen, så kommer du ind/ud. Men stadig, så er det på månedsbasis de kører. Jeg har ikke oplevet at P-Malmö, på nogle som helst af deres parkeringer, kan forlænges "løbende" ved behov. Alt hos dem kører pr. månedsbasis - alternativt betaling pr. time i deres automater. Jeg misforstod dig i starten, Palle...sorry :rolleyes:

Besvaret
Jeg har ikke oplevet at P-Malmö, på nogle som helst af deres parkeringer, kan forlænges "løbende" ved behov. Alt hos dem kører pr. månedsbasis - alternativt betaling pr. time i deres automater.
Som jeg tidligere skrev... så fik jeg at vide at jeg bare kunne ringe ind og så forlænge kortet og tilmelde det betalingsservice..... Det kunne jeg så ikke !
Besvaret
Som jeg tidligere skrev... så fik jeg at vide at jeg bare kunne ringe ind og så forlænge kortet og tilmelde det betalingsservice..... Det kunne jeg så ikke !
Fejlinformation fra deres side....og bestemt uholdbart. :thumbdown
Besvaret
Fejlinformation fra deres side....og bestemt uholdbart. :thumbdown
Hallo, pointen er ikke MC mandens betalingsalternativ. Pointen er der ikke er mere plads på området, så man kan slet ikke få lov til at betale for at parkere der.. slut prut finish..
Besvaret
Hallo' date=' pointen er ikke MC mandens betalingsalternativ. Pointen er der ikke er mere plads på området, så man kan slet ikke få lov til at betale for at parkere der.. slut prut finish..[/quote'] Muligt, det er bare ikke nævnt i første indlæg overhovedet. Der læses/skrives det mere som om, at det er deres regler der gør at han ikke kan forlænge det. Nu ved jeg ikke, hvornår man har været forbi og se, at der var ledige pladser, selvom det røde lys var tændt, men: 1) Når jeg parkerer om kl. 8 om morgenen, så er jeg oftest nødt til at parkere "bag hegnet" og gerne en række længere nede. 2) Det røde lys er kun for time-/dag-betalende. Folk med kort kan stadig køre ind på anlægget. Og netop derfor var der nok stadig ledige pladser. Det er udelukkende for, at undgå at folk uden kort, tager de sidste pladser fra dem der har abonnement. 3) Det er nok begrænset hvad man vil investere i anlægget, for at skaffe flere pladser, eftersom det nok bliver temmelig forladt, når først CityTunellen er færdig. Dog har de lige udvidet med 2x"antal rækker" pladser, ved at gøre vejen, hvor man kører ned mod udgangen smallere, og dermed tillade en bil mere i rækken. At de så stadig ikke har styr på deres egne regler og muligheder, er, som Gio rigtig nok skriver, uholdbart.
Besvaret
Muligt, det er bare ikke nævnt i første indlæg overhovedet. .
Det er nævnt i overskriften.
1) Når jeg parkerer om kl. 8 om morgenen, så er jeg oftest nødt til at parkere "bag hegnet" og gerne en række længere nede.
Ja, og ?? Det gjorde jeg allerede for 1-2 år siden... Men, deromme er der stadig god plads.
2) Det røde lys er kun for time-/dag-betalende. Folk med kort kan stadig køre ind på anlægget.
Og, nu udsteder de ikke flere kort, selvom der er ledige pladser. Nu vælger de så at holde nogle pladser åben for korttidsparkering.
3) Det er nok begrænset hvad man vil investere i anlægget, for at skaffe flere pladser, eftersom det nok bliver temmelig forladt, når først CityTunellen er færdig.
Det er i år 2011. Jeg tror de bliver nød til at gøre noget. Er der ingen der kan se hvor mange flere der rejser med toget over Øresund, og der kommer jo ikke færrere, vel ?? Det er da vel i Malmö kommune's interesse at infrastrukturen fungere ? Man bygger flere boliger når folk gerne vil flytte til byen, man udvider veje, man bygger ny jernbane.... Men, man laver ikke flere parkeringspladser ???
Besvaret
Det er nævnt i overskriften.
Ikke hvorfor man ikke kunne få parkering ... og overskriften sammenholdt med første indlæg, giver ikke indtryk af, at det er fordi der ikke er flere pladser ... For mig, anyways...
Ja' date=' og ?? Det gjorde jeg allerede for 1-2 år siden... Men, deromme er der stadig god plads.[/quote'] Skal jeg ikke kunne udtale mig om - har kun holdt der i ½ år. Men da jeg startede, behøvede jeg aldrig holde bag hegnet. Deres system må kunne vise belægningsprocenten på pladsen, på alle tider af døgnet, forholdsvist nemt, eftersom det altid er kendt nøjagtig hvor mange biler der holder på pladsen. Og det er sikkert disse tal de bruger til at afgøre om de kan tillade sig, at sælge flere månedsabonnementer eller ej. Jeg tror ikke de er interesseret i at have 17 på venteliste, hvis de i stedet kunne opkræve 17x430SEK mere hver måned. Og de gør sikkert hvad de kan med de midler der er til rådighed. Senest, som sagt, ved at inddrage noget af kørepladsen til parkeringspladser. Hvem ved - måske de har flere planer i ærmet, som bare venter på at blive udført? :)
Besvaret
3) Det er nok begrænset hvad man vil investere i anlægget, for at skaffe flere pladser, eftersom det nok bliver temmelig forladt, når først CityTunellen er færdig. Dog har de lige udvidet med 2x"antal rækker" pladser, ved at gøre vejen, hvor man kører ned mod udgangen smallere, og dermed tillade en bil mere i rækken.
Sikke mange P-bøder P-Malmö går glip, af nu hvor man må holde der man ikke måtte holde før.
Besvaret

Jeg tror, du har misforstået et eller andet. Man må stadigvæk ikke parkere uden for rækkerne - de sætter jævnligt bøder på bilerne, der bare er smidt dér itedet for at holde helt nede bagi.:fight:

Besvaret
Jeg tror' date=' du har misforstået et eller andet. Man må stadigvæk ikke parkere uden for rækkerne - de sætter jævnligt bøder på bilerne, der bare er smidt dér itedet for at holde helt nede bagi.:fight:[/quote'] Nej, jeg har ikke misforstået noget. Rækkerne er lavet længere, så der hvor folk normalt parkede ulovlig er det nu tilladt at holde. Og beton elementerne er forlænget ud på udkørselsvejen. Det kan nu ikke lade sig gøre at holde udenfor rækkerne uden at spærre for udkørsel. Er sikker på at hvis der er nogen som smider sin bil efter beton rækken nu, vil man ikke bare få en bøde men ens bil vil højst sandsynligt også blive fjernet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...