coolio Skrevet October 2, 2006 Rapporter Skrevet October 2, 2006 hejsa, jeg står og skal til at købe mig en dyt, men hvad synes i jeg skal vælge en lille lækker vw golf dielsel eller en alm golf`` jeg kører som oftest ret så lange ture, mere end 80 km i træk. osse lange ferier til tyskland osv. er det meget dyrere at eje en diesel?
Guest jxhab Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 hejsa, jeg står og skal til at købe mig en dyt, men hvad synes i jeg skal vælge en lille lækker vw golf dielsel eller en alm golf`` jeg kører som oftest ret så lange ture, mere end 80 km i træk. osse lange ferier til tyskland osv. er det meget dyrere at eje en diesel? prøv at regne lidt på hvad du kører totalt om året. Jeg tror nok breakeven på disel ligger mellem 20.000 og 25.000 om året.
larscph Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 er det meget dyrere at eje en diesel? Hvis det er en ny med partikelfilter - er vægtafgiften noget mere fornuftig end tidligere - og du får vist stadig 6.000 sek i tilskud når du køber den. Og kan du så tanke i Danmark er der endnu mere at spare, specielt hvis du kan skaffe dig et dieselkort med god rabat.
coolio Besvaret October 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 2, 2006 er en dielsel er en dieslel bil meget dyrer i reparration o.lign?. vil osse helst ha en med automat gear
larscph Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 er en dieslel bil meget dyrer i reparration o.lign?. Det ved jeg ikke... Lidt måske - men på de almindelige service er der ikke den store forskel. Men der sidder jo fx pumper til at få tryk på diesel'en inden den sprøjtes ind i motoren - de er ret kostbare at skifte - og derfor kører man absolut ikke en diesel tør for brændstof. Det samme gør sig gældende med dyserne, de er også lidt pebrede. vil osse helst ha en med automat gear Ahja - det er super - og passer perfekt til en diesel motor. Husk at få fartpilot med også!
Peter H. Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Det ved jeg ikke... Lidt måske - men på de almindelige service er der ikke den store forskel. Men der sidder jo fx pumper til at få tryk på diesel'en inden den sprøjtes ind i motoren - de er ret kostbare at skifte - og derfor kører man absolut ikke en diesel tør for brændstof. Det er billigere at få lavet service på diesel biler .. Og det er ikke noget problem at start nyere diesel biler,vi har prövet det et par gange nu :):)
KimK Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Når du først er skiftet til Diesel, skal du ikke forvente at du har lyst til at skifte tilbage :-)
larscph Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Det er billigere at få lavet service på diesel biler .. Ah... Nåhja - men sådan er det jo så. Jeg syntes også bare engang at have læst at diesel var dyrere at eje, men det kan selvfølgelig være kapitalomkostningerne når den nu er lidt dyrere end benzin. Jeg syntes bestemt heller ikke service priserne på min 530dA var specielt skræmmende da jeg først lige fik fundet det rigtige værksted.
coolio Besvaret October 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 2, 2006 oki, så er valget vist taget , jeg køber en vw golf tdi 1,6, måske jeg skulle prøve om jeg kan finde en flot model i tyskland, der skulle jeg vist kunne spare lidt på en brugt bil
Guest Trine Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 oki' date=' så er valget vist taget , jeg køber en vw golf tdi 1,6, måske jeg skulle prøve om jeg kan finde en flot model i tyskland, der skulle jeg vist kunne spare lidt på en brugt bil[/quote'] Hmm findes den ikke kun i 1,9 TDI?? men fin bil og motor iøvrigt..
Guest jxhab Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 oki' date=' så er valget vist taget , jeg køber en vw golf tdi 1,6, måske jeg skulle prøve om jeg kan finde en flot model i tyskland, der skulle jeg vist kunne spare lidt på en brugt bil[/quote'] Med mindre du selv kører ned og henter den, så tror jeg ikke du kan spare så meget Husk må at du som minimum skal af med 15.000 til 30.000 eller måske mere, hvis en forhndler skal hente den for dig.. Så det er i hvert fald værd at tage med i de priser du kigger på i Tyskland. Men ja det er selvfølgelig kun hvis du vælger ikke selv at hente bilen i Tyskland.. Som udgangspunkt er det lidt min fornemmelse at vi skal op i en anden prisklasse, hvis du virkelig vil mærke en besparelse, men nu har jeg heller ikke så meget erfaring med at hente biler hjem, som andre herinde har, så det kan jo være..
Peteomagic Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Hvis det er en ny med partikelfilter - er vægtafgiften noget mere fornuftig end tidligere - og du får vist stadig 6.000 sek i tilskud når du køber den. Og kan du så tanke i Danmark er der endnu mere at spare, specielt hvis du kan skaffe dig et dieselkort med god rabat. Hey Lars. Hvad er det for 6000.- som man kan få i tilskud ???
Guest Trine Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Hey Lars. Hvad er det for 6000.- som man kan få i tilskud ??? Hvis du køber partikelfilter til din dieselbil.. så den udleder mindre antal partikler...så får du refunderet noget i din årlige afgift.
splint Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Tror ikke man sådan lige kan købe et partikkelfilter til en (brugt) bil. Har selv købt for et par måneder siden en passat diesel (ny) og her var der 6000 kr rabat, hvilken du får ved ikke at skulle batele vægtafgift i en periode. Kravet herfor er at bilen er miljøklassificeret som 2005.Det er derimod ikke sikkert at alle ældre (Læs nyere brugte) biler er klassificeret som 2005
Guest Trine Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Tror ikke man sådan lige kan købe et partikkelfilter til en (brugt) bil. Har selv købt for et par måneder siden en passat diesel (ny) og her var der 6000 kr rabat, hvilken du får ved ikke at skulle batele vægtafgift i en periode. Kravet herfor er at bilen er miljøklassificeret som 2005.Det er derimod ikke sikkert at alle ældre (Læs nyere brugte) biler er klassificeret som 2005 Nej, de kan ikek eftermonteres undskyld hvis det ikke fremgik klart...
larscph Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Nej' date=' de kan ikek eftermonteres undskyld hvis det ikke fremgik klart...[/quote'] Ud over de 6000 kroner i tilskud er vægtafgiften også lavere for biler der opfylder 2005PM. Se også http://www.vv.se/templates/page3____16513.aspx
Peteomagic Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Ud over de 6000 kroner i tilskud er vægtafgiften også lavere for biler der opfylder 2005PM. Se også http://www.vv.se/templates/page3____16513.aspx Gud hvor lækkert, har bestilt Audi Q7 3,0 diesel, så går ud fra at jeg også får tilskud ??? Kommer det automatisk til en ???
Kim H Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Ud over de 6000 kroner i tilskud er vægtafgiften også lavere for biler der opfylder 2005PM. Se også http://www.vv.se/templates/page3____16513.aspx Ikke enig - 2005PM berettiger alene til tilskud/fradrag i fordonsskatt for partikelfilter. Er 99,9 % sikker ;)
Homer Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Det er altså ikke noget tilskud! Det er en rabat på fordonsskatten på SEK 6.000. http://www.vv.se/templates/page3____16514.aspx Tilskud er noget man får fra kommunen til sine børn!
Kim H Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Tilskud / fradrag / rabat - så længe jeg betaler mindre kan de kalde det hvad DU vil ;) Men - Vägverket kalder det for skattelättnad:rolleyes:
Kim H Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Gud hvor lækkert, har bestilt Audi Q7 3,0 diesel, så går ud fra at jeg også får tilskud ??? Kommer det automatisk til en ??? Hvis den har partikelfilter og kun slipper den tilladte mængde ud - så ja. Du vil opleve det således at de første SEK 6000 ikke opkræves (bortset fra SEK 35 - som er registerhålningsavgift og betales en gang om året).
Markowitch Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Såvidt jeg ved giver partikelfiltret 6.000 kr i rabat som modregnes i fordonsskatten. Selve fordonskatten bestemmes ud fra miljøklassen og har således ikke noget at gøre med partikelfiltret - sådan har jeg forstået det... Derudover mener jeg at have læst hos VW at partikelfiltret en gang i mellem skal renses. Der er monteret to tryksensorer på hver sin side af filtret som måler trykket. Er der stor forskel i tryk, så er filtret tilstoppet og skal renses. Dette sker ved at computeren øger forbruget af diesel for at gøre udstødningsluften varmere og derved brændes snavset ud af partikelfiltret. Hvis der på en eller anden måde sker en fejl i en af tryksensorerne kan man derfor som bivirkning opleve et pænt stort brændstofsforbrug Ellers tror jeg at et partikelfilter kun minimalt påvirker brændstofsforbruget... Og det var så dagens nørdede indlæg :D
coolio Besvaret October 3, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 3, 2006 fordonsskat men hvad koster så fordonsskatten, for sådan en vw golf tdi 1, 9 årg 2001,eller nyere monstro tro?, er den meget dyrere end til alm benzinslugere?
Peteomagic Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 Såvidt jeg ved giver partikelfiltret 6.000 kr i rabat som modregnes i fordonsskatten. Selve fordonskatten bestemmes ud fra miljøklassen og har således ikke noget at gøre med partikelfiltret - sådan har jeg forstået det... Derudover mener jeg at have læst hos VW at partikelfiltret en gang i mellem skal renses. Der er monteret to tryksensorer på hver sin side af filtret som måler trykket. Er der stor forskel i tryk, så er filtret tilstoppet og skal renses. Dette sker ved at computeren øger forbruget af diesel for at gøre udstødningsluften varmere og derved brændes snavset ud af partikelfiltret. Hvis der på en eller anden måde sker en fejl i en af tryksensorerne kan man derfor som bivirkning opleve et pænt stort brændstofsforbrug Ellers tror jeg at et partikelfilter kun minimalt påvirker brændstofsforbruget... Og det var så dagens nørdede indlæg :D Jeg er sikker på at der er en føler som giver en indikering i instrument panelet, hvis en af de tryk sessore går istykker. Ellers ville det ikke give nogen mening med det filter jo:D
Peteomagic Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 Hvis den har partikelfilter og kun slipper den tilladte mængde ud - så ja. Du vil opleve det således at de første SEK 6000 ikke opkræves (bortset fra SEK 35 - som er registerhålningsavgift og betales en gang om året). Jamen det er jo fremragende, 6000.- mig her og 6000.- mig der, så vupti har man råd til noget andet lækkert.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu