Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi har noget fint affaldssortering... Jeg forstår almindelig husholdningsaffald, klar glas og farvet glas. Men kommer så i tvivl om hvad papper dækker over. Direkte oversat er det papir. Men jeg har tidligere læst om sopspioner, og de er vist ikke sjove at møde. Så inden jeg kommer noget forkert i papper containeren vil jeg lige forhøre hvad der hører til. Har undersøgt om der står noget i håndbogen til boligforeningen, men er ikke blevet så meget klogere på området. Så er det alt tørt papir/pap affald? Er det kun papir? Er det også til reklamer? Og hvad med aviser?

Besvaret

Altså vi har en container til pap (bølgepap...og katoner) og en til papir (papir, aviser, reklamer o.lign)... så der ER forskel.. den

Besvaret

Vi har ingen piktogrammer eller beskrivelser... Kan være jeg skal vente med at få smidt noget af alt det papir/pap/reklameaffald vi har ud, og lige forhøre os hos naboen først.

Besvaret

på vores skraldesortering står der (oversat) ''det man kan bladre i'' (dvs. også aviser og reklamer) du kan jo kigge i containeren hvad de andre har smidt i. jeg smider forøvrigt A4-papirer, dvs. breve, med mit navn på i den 'almindelige' køkkenaffaldspose netop fordi jeg ikke vil at folk skal stå og rode i det. jeg har set i genbrugscentralerne at indholdet fra papirindsamlingen ruller frem på et samleband hvor der står ansatte med metalpinde og roder igennem for at tjekke at der ikke er noget forkert imellem. og så vil jeg nødig have mit navn på et papir dér hvis jeg har smidt noget i der ikke skal være der.

Besvaret
jeg smider forøvrigt A4-papirer, dvs. breve, med mit navn på i den 'almindelige' køkkenaffaldspose netop fordi jeg ikke vil at folk skal stå og rode i det.
Det er også det korrekte at gøre. Det står der i hvert fald i vores "husregler". Også kuverter skal i alm. køkkenaffald.
Besvaret
på vores skraldesortering står der (oversat) ''det man kan bladre i'' (dvs. også aviser og reklamer) du kan jo kigge i containeren hvad de andre har smidt i. jeg smider forøvrigt A4-papirer, dvs. breve, med mit navn på i den 'almindelige' køkkenaffaldspose netop fordi jeg ikke vil at folk skal stå og rode i det.
Jeg anskaffede mig engang en makulator af den grund.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...