splint Skrevet October 4, 2006 Rapporter Skrevet October 4, 2006 Er der nogle kloge hoveder herinde der kan fortælle mig om denne påstand er korrekt. Brormand's postulat: Hvis man bor i Se og har et DK kort, så kan man godt få klip. (hertil er jeg enig), men han siger så, at efter 3 klip så får man køreforbud i DK. Er dette korrekt?
Guest Trine Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Er der nogle kloge hoveder herinde der kan fortælle mig om denne påstand er korrekt. Brormand's postulat: Hvis man bor i Se og har et DK kort, så kan man godt få klip. (hertil er jeg enig), men han siger så, at efter 3 klip så får man køreforbud i DK. Er dette korrekt? Nej, det er ikke korrekt. Ved 3 alm. klip får du en betinget frakendelse i DK. Hvilket betyder at begår du en lignende forseelse indenfor 3 år, får du en ubetinget frakendelse (inddragelse af kortet). Derudover betyder det at hvis du flytter tilbage til Danmark indenfor 3 år skal du til kontrollerende køreprøve.. Mvh Trine (1.klip)
BS Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Hvis du nu har fået 2 klip i dit DK kort "køber" du jo blot et SE kørekort også er det slut med klip. Så er det kun bøder derfra.
Gio Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Hvis du nu har fået 2 klip i dit DK kort "køber" du jo blot et SE kørekort også er det slut med klip. Så er det kun bøder derfra.Jow...men "beholder" du ikke fortsat de to klip' date=' så du kan sige pænt goddag til dem igen, den dag du flytter tilbage til DK? ([i']Hvis du flytter tilbage, that is...)
spinner Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Jow...men "beholder" du ikke fortsat de to klip' date=' så du kan sige pænt goddag til dem igen, den dag du flytter tilbage til DK? ([i']Hvis du flytter tilbage, that is...) Så er det stadig et svensk kørekort... ;)
Gio Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Så er det stadig et svensk kørekort... ;)Nå ja...ingen siger jo at man SKAL bytte det svenske til et dansk, efter en evt. ombytning og tilbageflytning. :D
SanneJ Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Jow...men "beholder" du ikke fortsat de to klip' date=' så du kan sige pænt goddag til dem igen, den dag du flytter tilbage til DK? ([i']Hvis du flytter tilbage, that is...) Nej... Hvert klip gälder kun i 3 år, så man skal väre noget uheldig at få 3 klip på 3 år (eller...) Klippe-ordningen er i hvertfald ikke noget der gör at jeg gider bytte mit DK-körekort ud med et svensk...
Homer Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Nej... Hvert klip gälder kun i 3 år' date=' så man skal väre noget uheldig at få 3 klip på 3 år (eller...) Klippe-ordningen er i hvertfald ikke noget der gör at jeg gider bytte mit DK-körekort ud med et svensk...[/quote'] ...før du har fået klip nr. 2 :D
spinner Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Klippe-ordningen er i hvertfald ikke noget der gör at jeg gider bytte mit DK-körekort ud med et svensk... Næh, men måske 60%-reglen kunne være med til det. Bliver du f.eks. taget med 81 km/t i en 50 km/t zone, skal du også op til orienterende køreprøve. Og inden der nu starter en flamewar, eller anden diskution, så er jeg heeeelt på det rene med at man ikke skal blæse forbi en skole med efterbrænderen aktiveret. Jeg tænker mere på situationer hvor man kommer fra 80 km/t-zoner, og ind mod 50 km/t, og ikke nødvendigvis har fået bremsefaldskærmen foldet ud endnu. For sjovt nok er det ofte dér Pot-Jens mener det er nødvendigt for trafiksikkerheden, at stå med startrek-grejet. Hvis det er så farligt lige dér, så skulle man nok tage at flytte 50-zonen 200 mtr længere ud.
SanneJ Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 ...før du har fået klip nr. 2 :D Präcis! Men da jeg aldrig er blevet stoppet og dermed aldrig har fået klip, er sandsynligheden for at det sker 3 gange på 3 år ikke särlig stor... Med mindre man fx körer for stärkt, hen over fuldt optrukne linier... på baghjulet -Men så er man vist også selv udeom det :o
Guest Supermule Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Er der en lov imod at køre på ét hjul?????? Dvs at cirkusartister kan få et klip i kørekortet????? ;) Präcis! Men da jeg aldrig er blevet stoppet og dermed aldrig har fået klip' date=' er sandsynligheden for at det sker 3 gange på 3 år ikke särlig stor... Med mindre man fx körer for stärkt, hen over fuldt optrukne linier... på baghjulet -Men så er man vist også selv udeom det :o[/quote']
SanneJ Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Er der en lov imod at køre på ét hjul?????? Dvs at cirkusartister kan få et klip i kørekortet????? ;) Tja, tror sgu ik den går, selvom de kalder sig cirkusartister ;)
splint Besvaret October 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 5, 2006 Tak for alle svarene, men tænk nu hvis man har 3 unger på bagsædet og man ikke får dem spændt fast, så giver det vel 3 klip eller er det pr. forseelse.
Guest jxhab Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Dvs at cirkusartister kan få et klip i kørekortet????? ;) De kører jo ligesom ikke rigtig rundt ude på vejen ??!?! - I hvert fald ikke der hvor jeg bor ..
SanneJ Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Tak for alle svarene' date=' men tænk nu hvis man har 3 unger på bagsædet og man ikke får dem spændt fast, så giver det vel 3 klip eller er det pr. forseelse.[/quote'] I en sådan situation ville jeg faktisk håbe man fik 3 klip (+alt mulig anden straf) (kender dog ikke det korrekte svar på dit spörgsmål...)
bluee Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Man kan vel håbe de glemmer saksen så man ikke kan få klip i kørekortet? eller at de klipper ens navn væk så man slet ikke kan se hvem der ejer det
hsahirf Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 man kan godt få flere klip ad gangen - kører man f.eks. overfor rødt med en hastighed, som alene ville give et klip, så får man både et klip for hastigheden og et for det røde lys ... mht. 3 ufastspændte børn, så ved jeg ikke om det "takseres" til en eller tre forseelser
Bjarne233 Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Iøvrigt kan man godt få køreforbud i DK med et S-kort !! Øv......
D.D. Besvaret October 6, 2006 Rapporter Besvaret October 6, 2006 Iøvrigt kan man godt få køreforbud i DK med et S-kort !! Øv...... Ja, men straffen for at bryde det forbud er vel kun monetær!?
Louens Besvaret December 19, 2006 Rapporter Besvaret December 19, 2006 Hvis du nu har fået 2 klip i dit DK kort "køber" du jo blot et SE kørekort også er det slut med klip. Så er det kun bøder derfra. Hvis man nu har 2 klip og har fået svensk kørekort er de der så hvis man skifter til dansk efter 3 år ???
Guest Supermule Besvaret December 19, 2006 Rapporter Besvaret December 19, 2006 Det vil jeg tro............ Det bliver jo reg. på cprnr.....
SanneJ Besvaret December 19, 2006 Rapporter Besvaret December 19, 2006 Hvis man nu har 2 klip og har fået svensk kørekort er de der så hvis man skifter til dansk efter 3 år ??? Hvert klip gälder i 3 år og 3 år er vel 3 år uanset om du i mellemtiden har fået svensk körekort...
Homer Besvaret December 19, 2006 Rapporter Besvaret December 19, 2006 Det vil jeg tro............ Det bliver jo reg. på cprnr..... Du kan jo lade være med at oplyse dit danske cpr-nr. når du bliver stoppet!
Guest Supermule Besvaret December 19, 2006 Rapporter Besvaret December 19, 2006 Nok lidt svært når det står på kørekortet.............Du kan jo lade være med at oplyse dit danske cpr-nr. når du bliver stoppet!
Homer Besvaret December 19, 2006 Rapporter Besvaret December 19, 2006 Nok lidt svært når det står på kørekortet............. Spørgsmålet omhandler "når du har fået svensk kørekort", og der står ikke dansk CPR-nr. på et svensk kørekort!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu