Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Svenska för nybörjare Formoder at du mener svensk for udländinge og ikke for danskere. Min käreste läste de förste 4 kurser på Folkuniversitetet. Han blev skrevet op i oktober sidste år og begyndte nivå 1 i november. Derefter fulgte de näste kurser lige i rap blot med et par ugers mellemrum. Mvh Kristine

Besvaret
Formoder at du mener svensk for udländinge og ikke for danskere. Min käreste läste de förste 4 kurser på Folkuniversitetet. Han blev skrevet op i oktober sidste år og begyndte nivå 1 i november. Derefter fulgte de näste kurser lige i rap blot med et par ugers mellemrum.
Altså han ventede kun 1 måned på at komme til? Ja det er svensk for udlændinge jeg mente :)
Besvaret

Ja, han ventede kun en måned. Men det afhänger selvfölgelig af, hvor mange de har skrevet op - tror at 11 er deres minimum for at opstarte et nyt hold. Held og lykke med det! :th2:

Besvaret

Hvis det er "svensk for danskere" I snakker om, så kan jeg da fortælle, at jeg prøvede at melde mig til selv om kurset var startet. Blev derefter ringet op af en meget flink dame, der sagde at jeg sagtens kunne komme på mandag aften. Men der var kun 9 gange tilbage (13 i det hele, man betaler for 9 og bestemmer så selv hvornår man går) og jeg ville komme til at mangle et par stykker i november, så jeg venter til en gang i januar, når de starter nye kurser op. De skulle komme på hjemmesiden i løbet af november, sagde hun. VH Lars

• 1 month later...
Besvaret

er der nogen der ved om man får en form for tilskud får man studerer? en form for SU el lign.? Nu tænker jeg ikke for dem som der får svensk undervisning som enkelt fag, men for de udlænding som går i svensk skolen for at lære svensk

Besvaret
Hvis det er "svensk for danskere" I snakker om, så kan jeg da fortælle, at jeg prøvede at melde mig til selv om kurset var startet. Blev derefter ringet op af en meget flink dame, der sagde at jeg sagtens kunne komme på mandag aften. Men der var kun 9 gange tilbage (13 i det hele, man betaler for 9 og bestemmer så selv hvornår man går) og jeg ville komme til at mangle et par stykker i november, så jeg venter til en gang i januar, når de starter nye kurser op. De skulle komme på hjemmesiden i løbet af november, sagde hun. VH Lars
hvilke hjemmeside snakker du om? og koster det noget at melde sig til? Altså svensk for danskere
Besvaret
er der nogen der ved om man får en form for tilskud får man studerer? en form for SU el lign.? Nu tænker jeg ikke for dem som der får svensk undervisning som enkelt fag, men for de udlænding som går i svensk skolen for at lære svensk
jeg har spurgt sprog undervisning er ikke SU-berettigt. her tænker jeg svensk for udlændinge
Besvaret
Formoder at du mener svensk for udländinge og ikke for danskere. Min käreste läste de förste 4 kurser på Folkuniversitetet. Han blev skrevet op i oktober sidste år og begyndte nivå 1 i november. Derefter fulgte de näste kurser lige i rap blot med et par ugers mellemrum. Mvh Kristine
Jeg har lige set på Folkeuniversitetets kurser. Er deres kurser (her tænker jeg på niveau 1) målrettet folk, der kan engelsk, eller er det også til udlændinge, der heller ikke er fantastiske ud i det engelske sprog ?
Besvaret
Jeg har lige set på Folkeuniversitetets kurser. Er deres kurser (her tænker jeg på niveau 1) målrettet folk' date=' der kan engelsk, eller er det også til udlændinge, der heller ikke er fantastiske ud i det engelske sprog ?[/quote'] Da min kæreste gik på Folkuniversitetet, var der en del som ikke kunne engelsk. Det skal dog siges, at det er en stor fordel, da tingene bliver forklaret på engelsk, hvis der opstår tvivl.
Besvaret
Da min kæreste gik på Folkuniversitetet' date=' var der en del som ikke kunne engelsk. Det skal dog siges, at det er en stor fordel, da tingene bliver forklaret på engelsk, hvis der opstår tvivl.[/quote'] Ja, det er jo det. Hvordan klarede de sig? Vi er lidt i tvivl, for på den ene side, er vi enige om, at det er bedst, hvis hun "kommer fra land" om jeg så må sige, fordi de første 3 måneder er utroligt vigtige, hvis der ikke skal komme for mange dårlige vaner... På den anden side tænker jeg også, at det kan give hende et knæk, hvis hun ikke kan følge med... det svært nok i forvejen at flytte land. Der er mange tanker. Jeg har set, at Lernea (hed de vist), havde et 8-måneders forløb målrettet indvandrere.
Besvaret

Til folk, der ikke taler så godt engelsk, vil jeg nok anbefale Lernia. Det kræver dog, at opholdstilladelsen er kommet i hus. Lernia er langt mere intensivt, da det er et fuldtidstudie - tror det drejer sig om 35 lektioner i ugen. Folkuniversitetet er mere beregnet for folk, der arbejder. Aftenundervisning 2 gange 2 lektioner om ugen. Vi var ikke klar over, at Lernia tilbyder gratis svenskundervisning, derfor fortsatte min kæreste i flere måneder på Folkuniversitetet efter at papirerne var kommet iorden.

• 4 weeks later...
  • 5 months later...
Besvaret

Lernia? Min kone og jeg besøgte invandrerservice igår og fik meldt os til SFI-kurset på Folkeuniversitet. Men nu læser jeg KThorups tråd omkring Lernia? Hvad er det? Og hvordan melder man sig på der? En hjemmeside evt?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...