skallstorp Skrevet October 8, 2006 Rapporter Skrevet October 8, 2006 Hvorfor hedder det egenlig sunddebat og ikke sundsdebat. Der er flere der har spurgt mig ! Det har jo ikke noget med at være sund at gøre.
BS Besvaret October 8, 2006 Rapporter Besvaret October 8, 2006 Det hedder jo heller ikke ØresundS vel:rolleye:
Gio Besvaret October 8, 2006 Rapporter Besvaret October 8, 2006 Der jo kun ét sund, og ikke flere...som jeg ville læse "sundsdebat" ville referere til. Husk også lige at få udtalen på plads, inden i misforstår navnet - men jeg kan godt se (høre) at forskellige dele af det danske kongerige ikke helt har så let ved dette. For at få det på plads, lettere fonetisk, så udtales navnet "sånn-debad", og ikke "sund-debad" - begge med kantet d, dén første med sjællandsk å, og ikke vest-dansk trukket af slagsen :th2:
Admin Besvaret October 8, 2006 Rapporter Besvaret October 8, 2006 Hvorfor hedder det egenlig sunddebat og ikke sundsdebat. Der er flere der har spurgt mig ! Det har jo ikke noget med at være sund at gøre. Det er jo bare adressen. Sitet hedder Øresundsdebatten. Det med at bruge s eller ej er jo i øvrigt en roddet affære både i Svensk og Dansk.
skallstorp Besvaret October 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 8, 2006 Ok, jeg blev ikke klogere. Blev ikke meget klogere, men ok. Det er bare når jeg har givet folk adressen så har de ringet og sagt den ikke virker. Og hvergang så er det forbi de har skrevet sund.
skallstorp Besvaret October 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 8, 2006 Hvor/hvorfor Undskyld at jeg har skrevet hvor og ikke hvorfor. Godt at i forstod spørgsmålet alligevel !
Gio Besvaret October 8, 2006 Rapporter Besvaret October 8, 2006 Undskyld at jeg har skrevet hvor og ikke hvorfor. Godt at i forstod spørgsmålet alligevel !Jeg har rettet overskriften... :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu