thomasl1432 Skrevet October 11, 2006 Rapporter Skrevet October 11, 2006 Hej allesammen. Tak for et godt forum. Min kone og jeg flytter ind i en lejebolig i Malmø om et par måneder. Vi har nu en andelslejlighed i København som vi lejer ud til en bekendt for 2 år. Derefter er min søster gammel nok til at købe den af mig, og vi bliver forhåbentligt i Sverige :) Er der nogle ting som vi skal tænke over når vi gør tingene i den rækkefølge? Er der nogle ting som vi ikke kan gøre i Sverige når vi stadig har en bolig i DK? Hvad med salg af andelslejligheden om 2 år, er der noget vi skal tænke over når vi er i Sverige? Håber at nogle kan give nogle råd. På forhånd tak! Thomas
Guest Trine Besvaret October 11, 2006 Rapporter Besvaret October 11, 2006 Er der nogle ting som vi skal tænke over når vi gør tingene i den rækkefølge? Er der nogle ting som vi ikke kan gøre i Sverige når vi stadig har en bolig i DK? Hvad med salg af andelslejligheden om 2 år, er der noget vi skal tænke over når vi er i Sverige? Ja, hvis du har bopæl i Sverige på det tidspunkt du sælger en dansk ejendom er du skattepligtig overfor den svenske stat... dvs gevinstbeskatning af den danske ejendom. Læs mere om beskatning under pendlerguiden. Eller søg i gamle tråde.. og velkommen til Skåne:)
thomasl1432 Besvaret October 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 11, 2006 Kan jeg så bare flytte tilbage til DK, sælge lejligheden, og flytte tilbage til SE?
Lynge Besvaret October 11, 2006 Rapporter Besvaret October 11, 2006 Ja, hvis du har bopæl i Sverige på det tidspunkt du sælger en dansk ejendom er du skattepligtig overfor den svenske stat... dvs gevinstbeskatning af den danske ejendom. Læs mere om beskatning under pendlerguiden. Eller søg i gamle tråde.. og velkommen til Skåne:) Var der ikke noget med at andels boliger ikke var omfattet af de regler?
Guest Trine Besvaret October 11, 2006 Rapporter Besvaret October 11, 2006 Kan jeg så bare flytte tilbage til DK' date=' sælge lejligheden, og flytte tilbage til SE?[/quote'] Princippet jo. Du skal bare have bopæl i DK ved underskrift af salgsaftalen. Men du skal overveje at din forsikring, din bank..osv i Sverige kan se du flytter. Måske synes de ikke det er en god ide...
thomasl1432 Besvaret October 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 11, 2006 Men jeg skal kun betale skat af evt. overskud så vidt jeg her læst mig til. Så vis jeg F.eks. ikke har har tjent et overskud på min andel, skal jeg vist ikke betale noget. Er det korrekt? Tak for svarene...
Guest Trine Besvaret October 11, 2006 Rapporter Besvaret October 11, 2006 Men jeg skal kun betale skat af evt. overskud så vidt jeg her læst mig til. Så vis jeg F.eks. ikke har har tjent et overskud på min andel, skal jeg vist ikke betale noget. Er det korrekt? Tak for svarene... Ja, det er kun gevinsten du skal betale skat af. Ikke salgsprisen. Gevinst er lig købspris+udgifter til istandsættelse+salær til mægler - salgspris. For en andel kan de jo være et beskedent beløb.
thomasl1432 Besvaret October 11, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 11, 2006 Må jeg godt købe bil i SE i den tid at jeg har en andel i DK? Tak for alle de hurtige svar:th2:
Nils Besvaret October 11, 2006 Rapporter Besvaret October 11, 2006 Må jeg godt købe bil i SE i den tid at jeg har en andel i DK? Ja. Nå, det svar var for kort, men det må du altså godt.
bananas Besvaret October 11, 2006 Rapporter Besvaret October 11, 2006 Gevinst er lig købspris+udgifter til istandsættelse+salær til mægler - salgspris. For en andel kan de jo være et beskedent beløb. Ææh - der er vist lige et par plusser som skal vendes til minus'er. Så den hedder: Gevinst = Købspris - Udgifter - Mæglersalær - Salgspris
Guest Trine Besvaret October 11, 2006 Rapporter Besvaret October 11, 2006 Ææh - der er vist lige et par plusser som skal vendes til minus'er. Så den hedder: Gevinst = Købspris - Udgifter - Mæglersalær - Salgspris ah pjat... får bare en negativ gevinst.. tror du skatteverket opdager det ved indberetning...
Martin R Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 Hvordan er det nu med lejefastsættelsen, samt beskatningen af lejeindtægt på fast ejendom i DK? Mere at man er opmærksom på det, ellers står man og skal smide penge efter ejendommen i DK..... Og så er der lige reglerne for fremlejen, er det kun andelsforeningen der skal godkende det, eller skal den også omkring Told & Plat ???
Nils Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 Hvordan er det nu med lejefastsættelsen, samt beskatningen af lejeindtægt på fast ejendom i DK? Mere at man er opmærksom på det, ellers står man og skal smide penge efter ejendommen i DK..... Og så er der lige reglerne for fremlejen, er det kun andelsforeningen der skal godkende det, eller skal den også omkring Told & Plat ??? Jeg aner ikke, hvad andelsboligforeninger kan finde på at genere deres medlemmer med i forhold til fastsættelse af fremlejeleje - måske er det rene svenske tilstande med fuld hals- og håndsret men the artist formerly known as Told & Plat skal i hvert fald ikke give tilladelse. Hvis man lejer ud hele året skal man kunne fremvise et regnskab for the artist previously known as Skat. Bruttolejeindtægt minus udgifter (dog ikke renter og afdrag på lån i ejendommen) beskattes som personlig indkomst. Man er fritaget for ejendomsværdiskat i de perioder, hvor ejendommen er udlejet. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu