Jump to content

Skat for dansk ansat det bor og arbejder i Sv

Recommended Posts

Skrevet

Naiv som jeg er har jeg talt med en revisor som hårdnakket påstår at jeg som boende og arbejdende i SV i op til en 3 års periode kan betale skat i SV under disse forudsätninger: 1- Min danske arbejdsgiver betaler arbejdsmarkedbidrag i DK (8%) 2- Jeg betaler almindelig skat af det resterende belöb (Lön minus arbejdsmarkedbidrag) 3- ALLE almindelige fradrag kan göres i SE Dette er noget helt nyt for mig og lyder umiddelbart som en god lösning fordi min arbejdsgiver fortsat kan betale mig den höje danske lön uden at betale svensk arbejdsgiveravgift. Prisen er dg at jeg får lidt höjere samlet skat end hvis jeg blev boende i DK. KAN DETTE VIRKELIG PASSE???

Guest Supermule
Besvaret

Er det ikke regler for udstationeret personel???

Naiv som jeg er har jeg talt med en revisor som hårdnakket påstår at jeg som boende og arbejdende i SV i op til en 3 års periode kan betale skat i SV under disse forudsätninger: 1- Min danske arbejdsgiver betaler arbejdsmarkedbidrag i DK (8%) 2- Jeg betaler almindelig skat af det resterende belöb (Lön minus arbejdsmarkedbidrag) 3- ALLE almindelige fradrag kan göres i SE Dette er noget helt nyt for mig og lyder umiddelbart som en god lösning fordi min arbejdsgiver fortsat kan betale mig den höje danske lön uden at betale svensk arbejdsgiveravgift. Prisen er dg at jeg får lidt höjere samlet skat end hvis jeg blev boende i DK. KAN DETTE VIRKELIG PASSE???
Besvaret
Din arbejdsgiver skulle altså kunne slippe for at betale svenske sociale afgifter af din løn i tre år - til gengæld skal du betale arbejdsmarkedsbidrag til Danmark. Skulle det så indebære, at du er socialt sikret i Danmark og ikke i det land, hvor du både bor og arbejder? Jeg siger ikke, det er forkert, hvad revisoren siger, for det ved jeg ikke, men jeg synes, det lyder højst besynderligt. :confused:
Besvaret
Din arbejdsgiver skulle altså kunne slippe for at betale svenske sociale afgifter af din løn i tre år - til gengæld skal du betale arbejdsmarkedsbidrag til Danmark. Skulle det så indebære, at du er socialt sikret i Danmark og ikke i det land, hvor du både bor og arbejder? Jeg siger ikke, det er forkert, hvad revisoren siger, for det ved jeg ikke, men jeg synes, det lyder højst besynderligt. :confused:
Jeg har fået det bekräftet fra to forskellige kilder at det er sådan det hänger sammen. Man kommer til at väre socialt sikret både i Sv og i DK. Det eneste det kräver er at den danske arbejdsgiver söger om at man bibeholder den sociale sikring i DK, blanket E101, med det skulle väre en formsag hvis man för flytten til Sv er socialt sikret i DK.
Besvaret
Jeg har fået det bekräftet fra to forskellige kilder at det er sådan det hänger sammen. Man kommer til at väre socialt sikret både i Sv og i DK. Det eneste det kräver er at den danske arbejdsgiver söger om at man bibeholder den sociale sikring i DK' date=' blanket E101, med det skulle väre en formsag hvis man för flytten til Sv er socialt sikret i DK.[/quote'] O.k. Du bliver så "udsendt til midlertidigt arbejde" i Sverige. :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...