Mohlin Skrevet October 16, 2006 Rapporter Skrevet October 16, 2006 Då jag satt och läste här på debatten och tog en kopp kaffe och en snus, så blev jag nyfiken på om någon av er som flyttat till Sverige prövat snus? Själv bor jag ju i Danmark nu, och får skicka efter från Sverige, då jag inte hittat snus i Danmark.
MC Manden Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 Då jag satt och läste här på debatten och tog en kopp kaffe och en snus, så blev jag nyfiken på om någon av er som flyttat till Sverige prövat snus? Själv bor jag ju i Danmark nu, och får skicka efter från Sverige, då jag inte hittat snus i Danmark. Har prøvet, og har ikke fattet ideen med at putte noget i munden, der føles som om det brænder ens tandkød...
Mohlin Besvaret October 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 16, 2006 Det är bara i början... ;)
MC Manden Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 Det är bara i början... ;) Sikkert... men, hvorfor overhovedet putte noget i munden, som i begyndelsen brænder dit tandkød ??? Desuden ser man (svenskerne) usandsynligt dumme ud, når de har lagt hvad der svagt minder om, en gennemsnits tankstationsroulade snus under overlæben..... altså, de kan jo knap få læberne til at ramme hinanden. Det ser simpelthen for åndssvagt ud... til gengæld får man flotte sorte tænder
Mohlin Besvaret October 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 16, 2006 Tror att du skulle bli förvånad om du visste hur många som snusar, och massor av tjejjer. Det mest sålda nu är mini-prillor som du knappt kan se, och det där med att snus rinner och att man får svarta tänder är inte sant (längre, men nya sorter)
MC Manden Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 Tror att du skulle bli förvånad om du visste hur många som snusar, och massor av tjejjer. Det mest sålda nu är mini-prillor som du knappt kan se, och det där med att snus rinner och att man får svarta tänder är inte sant (längre, men nya sorter) Jeg er udemærket klar over hvor mange, både mænd og kvinder der bruger snus.... Men, det gør da ikke mere lækkert....
Jakob F Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 Hehe.. Egentlig en ret morsom tråd det her. Det burde skabe en masse debat, i det mindste hvis der var flere svenskere på debatten. Jeg kan sige så meget at jeg bruger det når jeg sejler, eller når jeg en sjælden gang tager på kano/fisketur i det svenske og der virkelig skal skabes en ærkesvensk stemning. Jeg har et par danske venner, som beder mig skaffe snus når vi mødes. Så kan de stoppe de i kæften og grine lidt af det. Jeg tror bestemt at det bliver svært at få danskere til at anvende det seriøst. Nu har jeg jo en svensk svigerfamilie, og der er flere der bruger det. Jeg griner sgu mest af det, i det skjulte, for det er lidt spøjst at se på med danske briller. Gode danske smøger vil til værd en tid slå den svenske snus. Så kan man nemlig mødes med de seje til en snak ude på gaden... (ja smøgerne skal selvfølgelig droppes i det lange løb)
Mohlin Besvaret October 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 16, 2006 Många (inklusive mig) använder ju snus istället för cigaretter. Antingen att sluta helt, eller att använda på puben, eller arbetet eller så. Svenska snusmarknaden har ju exploderat med nya sorter och smaker. Men jag tror heller inte att det kommer att bli lika stort som i Sverige (och Finland) någon annanstans.
Juff Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 snus :-) det sker da at jeg får en sjus eller to når der ryger lidt alkohol indenfor. Det er dog mest de små poser ( mini catch 0,5gr. dry lakrids eller Eucalyptus ) i white portion. De store large poser der er fuktige synes jeg også giver den brændende fornemmelse. De væsker desuden meget, hvilket ikke lige er min kop the :o hmmm lidt har jeg da åbenbart lært efter 4 år i malmø :D
Juff Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 snus Jeg mente snus og ikke sjus i første linje.. sorry :th2:
JkMa Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 Det ser virklig ikke særlig smart ud når pigerne putter snus op i kæften.. ikk lige mit billede af en kvinde
Toft Besvaret October 16, 2006 Rapporter Besvaret October 16, 2006 Desuden ser man (svenskerne) usandsynligt dumme ud, når de har lagt hvad der svagt minder om, en gennemsnits tankstationsroulade snus under overlæben..... altså, de kan jo knap få læberne til at ramme hinanden. Det ser simpelthen for åndssvagt ud.. Desuden ser de erfarne folk også åndsvage ud, selv om de ikke har det klamme lort i munden! Deres overlæbe er med tiden blevet så deform, at der stort set ikke er forskel på om overlæben er fyldt ud eller den er tom
Kasper Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 ...Faktisk en ret sær fornemmelse, første gang, hvis man aldrig har røget/snuset inden :D
hr.w Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 ...nu synes jeg tonen bliver lidt hård - så lad mig strax bidrage :th2: Jeg har i mange år kombineret min cigaretrygning med en lille pastil fra et lokalt firma (her i Odense), der hedder Oliver Twist. Det laver en lille "pølse" (o,5 cm lang - 0,3 cm i diameter) som fint ligger udenpå tænderne i ca. 1 time, og som fint tager abstinenserne under fx budgetmøder m.m. Skal der lidt mere til, kan man lige tygge en enkelt gang i den. Jeg er HELT enig i, at cigaretten er at foretrække, men hvad det angår er der nu også forskelle. Personligt synes jeg en Prince er det rene hø!, røgen stinker, og kommer oceaner af det. Hvorfor disse rygere ikke kan indse, at de forpester mere af deres omverden end godt er + samtidig at de går glip af det bedste selv? Næh - en ordentlig velrullet god tobak i en cigaret - eller en gang imellem en rigtig god cigar, fra sydamerika eller måske en af de danske årgangscigare. Men snus - eller den danske variant "røgfri tobak" har skam sin berettigelse. Prøv den Mohlin - fåes i flere varianter: http://www.oliver-twist.dk/[url=http://www.oliver-twist.dk/]
Mohlin Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Hmmmm...fullt integrerade blir ni nog aldrig! Jag har provat Oliver Twist, men tyckte den var för stark. Det var iofs innan jag började snusa, så idag är det kanske inga problem. Kan ju vara bra att ha som reserv.
BS Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Jeg er hverken ryger eller snuser. Men kan godt se fordelene ved snus da det jo ikke generer andre. Røg er jeg godt træt af og synes derfor nogen flere skulle snuse :D
Guest Trine Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Hmmmm...fullt integrerade blir ni nog aldrig! Hmm, nej du har nok ret. Hvis snus er succeskriteriet for fuld integration:rolleye: men hvad siger det om dig?? Du nægter at integrere dig i det danske samfund, insisterer på at tage hæslige udenlandske traditioner med til det rene Danmark. Hvis jeg var dig ville jeg passe på snus ikke kom med på DF's næste valgprogram:eek: (for dem der er i tvivl, så er der i ovenstående tekst tale om sarkasme.... )
Mohlin Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 För tusan moerke, jag är skitintegrerad!! Jag äter numera fleskesteg på julafton, äter rågbröd, coctailpølser, slutat fira midsommar och 1a maj och lyssnar på Dronningens och Statsmininsterns tal på jul/nytår..... Jag har nog följt er debatt om vad man handlar med sig från Danmark och läst att hemskheter som rullepølse, påläggschoklad och stark ost smugglas in till Sverige. Huuuuu då! ;)
SanneJ Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 För tusan moerke, jag är skitintegrerad!! Jag äter numera fleskesteg på julafton, äter rågbröd, coctailpølser, slutat fira midsommar och 1a maj och lyssnar på Dronningens och Statsmininsterns tal på jul/nytår..... Jag har nog följt er debatt om vad man handlar med sig från Danmark och läst att hemskheter som rullepølse, påläggschoklad och stark ost smugglas in till Sverige. Huuuuu då! ;) Hmmm... Jeg tror du glemte at läse ordet sarkasme i Moerkes indläg... ;) Men ifölge dine integrationskriterier er du langt mere dansk end jeg :th2:
Mohlin Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Hmmm... Jeg tror du glemte at läse ordet sarkasme i Moerkes indläg... ;) Eh, nä, det gjorde jag inte. Då hade jag nog inte svarat på detta sättet....
SanneJ Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Eh' date=' nä, det gjorde jag inte. Då hade jag nog inte svarat på detta sättet....[/quote'] Okay :) Jamen, så tillykke med din integration -Og så kan du jo gläder dig over, at de danske ugeblade ALLEREDE har diverse nisse- og julemadopskrifter, så du kan gå igang med at planlägge julen, som en rigtig dansker (men hold dig nu väk fra pepparkakorna ;) )
Mohlin Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 ...så du kan gå igang med at planlägge julen' date=' som en rigtig dansker [/quote'] OK, Sanne. Vi har nog inte samma sorts humor. Jag lägger ner. Pepparkakor äter jag inte förresten.
SanneJ Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 OK' date=' Sanne. Vi har nog inte samma sorts humor. Jag lägger ner.[/quote'] :) Håber bare ikke du er holdt op med at fejre midsommer og 1. maj bare for at blive mere dansk-og håber at det er fordi du godt kan li at se nytårstaler at du gör det, ikke for at du BÖR göre det som dansker, for det virker temmelig fjollet -og håber alt ialt at du er glad for at väre i DK :th2:
Mohlin Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 Jag är 45 år och har slutat göra saker för att man bör. Tycker jag att en svensk tradition är bra så inför jag den därhemma, tycker jag att en dansk (julmaten tex) är bättre så övergår jag till den. Oftast är jag glad för att vara i Danmark, om jag ledsnar så tar jag tåget till Malmö och går på Bullen. Då är man vaccinerad för en tid.
SanneJ Besvaret October 17, 2006 Rapporter Besvaret October 17, 2006 Mohlin: Skriver du altid på svensk eller er det bare her på debatten? (og det er ikke! fordi jeg vil sige noget om integration eller mangel på samme, hvad folk gör eller ikke gör, må de sgu selv om. Jeg er bare nysgerrig... :) )
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu