jacob.hansen Skrevet October 22, 2006 Rapporter Skrevet October 22, 2006 Jeg har en router der fulgte med da jeg fik bredbånd, med kun en udgang, men jeg har 2 computere (MAC+PC) jeg gerne ville kunne bruge samtidigt. Findes der en "dims" der kan sættes i routeren som kan løse problemet? - og ja, jeg har prøvet søg funktionen, men fandt ikke lige noget. Jacob
Gio Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 Jeg har en router der fulgte med da jeg fik bredbånd, med kun en udgang, men jeg har 2 computere (MAC+PC) jeg gerne ville kunne bruge samtidigt. Findes der en "dims" der kan sættes i routeren som kan løse problemet? - og ja, jeg har prøvet søg funktionen, men fandt ikke lige noget. JacobHvis det virkelig ér en router, så kan du nøjes med en ekstra switch, som du propper i udgangen på routeren. Så bør DHCP i routeren tildele de ip-adresser der skal til. Er det derimod et standard ADSL-modem (og altså ikke en router), så kan du ikke bare smide en switch bagi, da du så kun vil kunne være på med én af maskinerne - eftersom du sikkert kun kan tildeles én ip ad gangen. Hvis du evt. skriver hvad udstyret hedder (og hvem du er kunde hos - om det er en ADSL eller andet), så burde vi kunne barbere dén ged ret hurtigt :)
jacob.hansen Besvaret October 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2006 Hvis det virkelig ér en router, så kan du nøjes med en ekstra switch, som du propper i udgangen på routeren. Så bør DHCP i routeren tildele de ip-adresser der skal til. Er det derimod et standard ADSL-modem (og altså ikke en router), så kan du ikke bare smide en switch bagi, da du så kun vil kunne være på med én af maskinerne - eftersom du sikkert kun kan tildeles én ip ad gangen. Hvis du evt. skriver hvad udstyret hedder (og hvem du er kunde hos - om det er en ADSL eller andet), så burde vi kunne barbere dén ged ret hurtigt :) Så lige et af dine andre indlæg. Og hvad ser jeg, et fint billed af mit ADSL-modem (som i skrivelserne fra lev. er en router) Ikke så underligt hvis jeg ikke fatter en s...! Nå men det er altså en ADSL forbindelse jeg har hos Glocalnet
BS Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 For at du så kan komme på nettet med begge dine maskiner kan du købe dig en router du sætter i røven af dit ADSL modem. På den måde får du tildelt IP adresser til de maskiner du kobler op. Om det så skal være trådløst eller ej er op til dig.
Gio Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 Så lige et af dine andre indlæg. Og hvad ser jeg' date=' et fint billed af mit [u']ADSL-modem (som i skrivelserne fra lev. er en router) Ikke så underligt hvis jeg ikke fatter en s...! Nå men det er altså en ADSL forbindelse jeg har hos GlocalnetDet afhænger af firmwaren i din model. Min er en ældre model med gammel ditto, så der er ikke nogen GUI i. Hvis du nu kigger lidt på det link jeg pastede i indlægget, kan du så se om du kan tilgå et webinterface på din "router". I så fald, så burde du derinde kunne se hvad den har mulighed for at gøre. Hvis den kan lege DHCP-server, så skal du bare ud og købe en billig switch til 200,- og smække bagi.
jacob.hansen Besvaret October 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 22, 2006 Det afhænger af firmwaren i din model. Min er en ældre model med gammel ditto, så der er ikke nogen GUI i. Hvis du nu kigger lidt på det link jeg pastede i indlægget, kan du så se om du kan tilgå et webinterface på din "router". I så fald, så burde du derinde kunne se hvad den har mulighed for at gøre. Hvis den kan lege DHCP-server, så skal du bare ud og købe en billig switch til 200,- og smække bagi. Ja, jeg blev da lidt klogere. Jeg fandt et link der fortæller om modemet. http://www.speedtouchonline.com/510_datasheet.asp?menuCurrPos=1. Så vidt jeg forstår skulle det være nok med en swich. Fx sådan en fætter her? http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=142911
Gio Besvaret October 22, 2006 Rapporter Besvaret October 22, 2006 Så vidt jeg forstår skulle det være nok med en swich. Fx sådan en fætter her?http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=142911Yes yes...specs omkring SpeedTouch´en siger bl.a.: "DNS server and relay' date= DHCP server and relay" - så su drøner bare en almindelig switch i nummeren af den - så burde det spille.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu