Greenking Skrevet October 24, 2006 Rapporter Skrevet October 24, 2006 Hej alle.. Jeg har lige overtaget min lejlighed i Malmø, og skal derfor snart flytte over sundet. men før jeg flytter over, vil jeg gerne have købt en bil (brugt), og her kommer spørgsmålene så :) Jeg er en dreng på 20 år, og har 50km til arbejde. Jeg regner med, jeg kommer til at køre ca. 2500-3000km/md. ca. 30.000 km årligt. Mit budget til bilen vil være maks 100-120.000 sek. derudover havde jeg forstillet mig en bil der kører min. 13-14 på literen. Og automatgear vil også være at fortrække. Diesel eller benzin? (nok det spørgsmål jeg er mest i tvivl om) Jeg læste i en anden tråd at diesel først kunne betale sig ved 20-25.000km/årligt, og en forhandler i malmø jeg snakkede med sagde 40-50.000. ehh? Hvad koster deisel mere i vægtafgift, skatter osv? Hvordan er det med forsikring for en 20 årig? Er der andre i min alders gruppe herinde som kunne fortælle hva de betaler, og for hvilken bil osv.. ? Er der ellers andre ting jeg skal være ops på inden jeg begiver mig ud i et forhastet bilkøb. På forhånd tak. Kasper PS. Jeg har prøvet at søge lidt herinde, hvis jeg har overset nogle tidligere tråde, vil jeg meget gerne læse dem igennem :)
thygesen Besvaret October 25, 2006 Rapporter Besvaret October 25, 2006 Hej Kasper, Og velkommen herover.. Puha det er jo en svær en at svare på den med diesel kontra bensin og hvad en forskring koster.. Først og fremmest kan jeg da komme med mine erfaringer. Jeg har nemlig selv ca. 55km til arbejde og jeg kører i en diesel. Jeg har en månedlig diesel udgift på ca. 1700dkr. Min diesel bil kører i snit 16km/l og det er ikke specielt meget, men jeg har jo så valgt en bil der er lidt sjov at køre i samtidigt med. Det er en Seat Ibiza FR 1,9TDI med 130hk. Vægtafgiften for mig ligger på ca. 5000skr om året. Det du bør gøre er at sige idag er bensinprisen det her, og diesel prisen det her og så ellers regne ud hvad du skal køre for at spare, hvis bilen kører så og så meget.. Det er ret let at lave i et excell ark. KM divideret med KM pr. liter ganget med bensin/diesel prisen. En bilvægtafgift ligger på ca. 1/3 afhængig af bilmodellen. Derudover spørger du hvad en forsikring koster.. Det er lige så svært at svare på som det er i danmark. Først og fremmest er du jo under 25.... For det andet skal du sikkert op og have frie mil, dvs. ubegrænset antal kilometer. De to ting alene har sendt dig op i en høj prisklasse. Hvis du så begynder at kigge på noget bil med lidt motor.. ja så får du også lov til at betale for det. Et bud på hvad du nok skal regne med afhængig af om du skal have fuld kasko eller ej og om du køber BMW 320I eller en hyundai accent 1,3, er nok i 10,000skr klassen og opefter.. Men det er bare et bud skudt fra hoften. Du finder kun ud af det ved at løfte røret og ringe og snakke med et forsikringsselskab når du har en ide om hvad du vil købe. /Thygesen
Greenking Besvaret October 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2006 tak og tak for svaret thygesen. ang. forsikring har jeg fået afklaret mine spørgsmål. men jeg tænkte på om der fandtes en side hvor man kan se vægtafgift for den pågældende bil? Jeg har kigget lidt på vv.se, men har lidt svært ved at finde rundt, måske er der nogle der kan linke et direkte link? /kasper
Gio Besvaret October 27, 2006 Rapporter Besvaret October 27, 2006 Jeg har kigget lidt på vv.se' date=' men har lidt svært ved at finde rundt, måske er der nogle der kan linke et direkte link?[/quote']De er at hitte hos Skatteverket... http://www.skatteverket.se/download/18.3d21d85f10922490e108000261/fordonsskattetabeller06.pdf
BS Besvaret October 27, 2006 Rapporter Besvaret October 27, 2006 Tidligere har jeg lavet regnestykket diesel contra benzin. Jeg kom frem til at ved 30kkm var det breakeven. Da jeg så kører mellem 40 & 45kkm om året var mit valg klart. Et godt bud til dig med en rummelig diesel bil ville være en passat fra 01 eller deromkring. Den er let at få inden for din pris klasse. Dog skal du regne med den kan blive lidt dyr i forsikring. Jeg gav 11k som 28 årig med frie mil. Ellers er der jo en lupo 3L, fabia RS, Polo TDI.
Gio Besvaret October 27, 2006 Rapporter Besvaret October 27, 2006 Ellers er der jo en lupo 3L' date=' fabia RS, Polo TDI.[/quote']...og i dén liste stikker RS´eren klart ud!
BS Besvaret October 27, 2006 Rapporter Besvaret October 27, 2006 ...og i dén liste stikker RS´eren klart ud! Yep...som den klart dyreste! :th2:
Greenking Besvaret October 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2006 Jeg fandt selv det her link, men ved ikke om det giver det rigtige tal? https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/ så er det bare at copy paste nummerpladen. jeg har selv kigget lidt på noget Saab og Volvo. evt. station car. ved godt det ikke rigtigt er en drengerøvs bil, men det er fandme praktisk :P mht til forsikring, tastede jeg nummerpladen for en Saab 95 stc. og der var länsforsäkringar billigst på nettet, til lige omkring 11000 sek. men det kan muligvis gøres billigere ved at hive fat i alle selskaberne og ringe dem op som der er forslået utallige gange.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu