Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan er det nu afgiftsreglerne for bilimport fra Danmark til Sverige er? Jeg har fundet en motorcykel der er værd 78,000 dkr, men sælges for kun 27,000 kr (33,000 dkr er afgiften selvom regnstykket ikke helt passer). Betyder det, at jeg kan købe denne motorcykel for 27,000 kr, og så registrere den i Sverige (da der ikke er afgift på biler der)?

Besvaret

Skat i dk beholder 15% af afgiften, når der eksporteres... :rolleyes: I Sverige skal du betale en registreringsafgift. Men bortset fra at det kaldes det samme som i dk, kan det slet ikke sammenlignes. Registreringsafgift i Sverige er den reelle afgift for dit syn, din nummerplade og arbejdet med at registrere den. For mc er beløbet vist 1.760 SEK. Daniel

Besvaret

Man må gå ud fra at afgiten ikke er betalt endnu, så hvis man køber den uden afgift så er prisen de 27.000 dkr. Men hvis man har købt en mc er det rigtigt at man skal betlae de 15% til toldogskat når man eksporterer den. L

Besvaret
Hvordan er det nu afgiftsreglerne for bilimport fra Danmark til Sverige er? Jeg har fundet en motorcykel der er værd 78' date='000 dkr, men sælges for kun 27,000 kr (33,000 dkr er afgiften selvom regnstykket ikke helt passer). Betyder det, at jeg kan købe denne motorcykel for 27,000 kr, og så registrere den i Sverige (da der ikke er afgift på biler der)?[/quote'] Hvor kommer den fra ? Forskellen på de 18.000 kr kan jo måske forklares hvis det er en UK-import.
Besvaret

Jeg ved ikke hvor den er importeret fra, men sælgeren angiver at den er købt direkte fra fabrikken og at den sælges uden afgift. Ok, det er sgu billigt sluppet hvis man ikke skal betale den store afgift i Sverige. (I love Sweden!):thumbup: Mvh. Khil

Besvaret
Jeg ved ikke hvor den er importeret fra, men sælgeren angiver at den er købt direkte fra fabrikken og at den sælges uden afgift. Ok, det er sgu billigt sluppet hvis man ikke skal betale den store afgift i Sverige. (I love Sweden!):thumbup: Mvh. Khil
Der er ingen afgift i Sverige, men du skal afregne moms hvis der ikke allerede er afregnet det. -dertil komme en mindre afgift/gebyr på at få plader på. Det er omkring 3000 sek for biler, ved ikke for MC'ere. Men det er næppe højere.
Besvaret
Hvis det er en Enfield du kigger på, og den kommer direkte fra Indien, så skal du nok lige være opmærksom på at du skal bytte forlygten ud og MULIGVIS og speedometeret....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...