Jump to content

Forbud mod bijob i Sverige!!

Recommended Posts

Besvaret
I mit tilfælde er det ikke relevant. Det vigtigste for mig var bare at min svenske virksomhed ikke har noget som helst at gøre med mit job i DK, hvor jeg får løn og betaler skat!! Jeg er klar over at jeg skal betale sociale afgifter etc. hvis jeg ansætter nogle i min svenske virksomhed, men det har intet med mit danske job at gøre!!
Nåmen til lykke med det, men hvis man tjener penge på sin virksomhed, skal man betale skat og sociale afgifter for sig selv til Sverige. Det skulle undre mig om det ikke er ensbetydende med, at man dermed er socialt sikret i Sverige, og at det kan give de svenske myndigheder samme frivole krav over for en dansk arbejdsgiver, som hvis det havde været et almindeligt løn-job, man havde taget i Sverige :sick:
Besvaret

Jeg satte min tillidsmand på sagen, og de oplysninger han fik indhentet er meget lig dem som er kommet frem her i tråden :th2: Nemlig at problemerne for den danske arbejdsgiver kun opstår hvis man bi-jobber for andre, og ikke hvis man selv har en millionforretning kørende :rolleye: Mit bi-erhverv er altså reddet ;) Tak for hjælpen allesammen :)

Besvaret

Der er selvfølgelig et vist spillerum i småtingsafdelingen, men hvis virksomheden har et omfang, hvor Sverige har krav på, at man indbetaler sociale afgifter, så er det fordi de mener, at man skal være socialt sikret i Sverige - nøjagtig den situation der opstår, når ens lønbijob udløser krav om indbetaling af sociale afgifter også fra en dansk arbejdsgiver. Det er de principper, jeg kender - er der nogen, der har hørt om andre principper, der gælder her? :)

• 1 month later...
Besvaret

Svensk eller dansk virksomhed. Det er BARE svært at læse i denne her tråd. Ja lige bortset fra det som PeterK har skrevet som virker meget klart og til at forstå. Meen! Omsætter ens "hobbyvirksomhed" som fx. PeterK's internet shop for 1.5mil og slutter året med et overskud på 1mil UDEN andre ansatte. Hvor skal firmaet så momsregistreres henne for det kan give højst muligt afkast. Er det en fordel at have det svensk, og hive en løn ud per mdr. (eller er man så blevet ansat og betaler de sociale omkostninger) Og UDEN at den danske arbejdsgiver med ved fuldtidsjobbet bliver indblandet. Svært at få formuleret rigtigt, så håber i forstår meningen. Unibet.dk ligger sjovt nok på Malta, og gætter på det er for at komme uden om noget skat og regler om hasardspil. Men er der en fordel i kroner for PeterK at have det reg. i S frem for DK

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...