Jump to content

Selvscaning af varer...

Recommended Posts

Besvaret
Om en uges tid får vi "självscanning" i vort lokale IAC-marked, der til daglig er fremragende at shoppe i. www.icamaxinorrkoping.se/index.aspx?sida=avd_sjalvscanning.aspx Er der nogen, der allerede har erfaring med dét?
Det har fungeret fint i COOP Forum længe - helvede er dog løs hvis man har glemt at scanne en banan og man bliver "uttagen til kontroll" :laugh: Men ellers en fin løsning, og en god måde at slippe udenom de lange køer
Besvaret

Jeg har set det in action i Center Syd. Der var ca 5 almindelige kasser åbne uden køer, også en enkel "selvbetjeningskasse" hvor der stod 5 kunder i kø... jeg har svært ved at se fordelen...

Besvaret
Jeg har set det in action i Center Syd. Der var ca 5 almindelige kasser åbne uden køer' date=' også en enkel "selvbetjeningskasse" hvor der stod 5 kunder i kø... jeg har svært ved at se fordelen...[/quote'] I Coop forum plejer det at være lige omvendt med køen.
Besvaret

Boede engang i Lyngby - der havde ISO Lyngby et tilsvarende system. Det fungerede rigtig godt indtil de flyttede rundt i butikken så scan-selv kassen var lukket 80% af tiden og man skulle over i kø i kiosken for at betale. Selvsagt gik der kun kort tid før de lukkede systemet ned. Men hvis de i den konkrete butik sørger for at der er tiltrækkelig med bemandede scan-selv sluser så er det hurtigt og nemt! Specielt i "myldretiden".

Besvaret

Du kan tage ud og øve dig i Maxi på Ystadsvägen - der har jeg prøvet det et par gange. Det er ganske smart at pakke sine varer direkte i butikken. Men hvis man bliver udtaget til stikprøvekontrol har man helt sikkert ikke sparet tid...

Besvaret

Vi blev oprettet for nogle uger siden og har benyttet det lige siden. Det er fedt, gåt kæmpe hurtigt, har endnu ikke været udtaget til kontrol (hvor det eneste der sker at ens varer bliver kørt gennem kassen som man plejede) og der er aldrig kø. Køen må iøvrigt, den dag den måtte være der, gå hurtigt for det tager under 30 sekunder at kommer igennem.

Besvaret

Det ER smart - jeg er helt enig. Jeg har været "tilmeldt" i ca. 2 år og har i den tid vist været til kontrol 2 gange - så de fleste gange sejler man lige igennem. Det er smart :th2:

Besvaret

jeg gjorde det i en periode for nogen år siden, men jeg ved ikke .... jeg blev ikke frelst. den tid du sparer ved kassen bruger du på at scanne varer. krøllede poser, skal den være op eller ned :confused: det føltes mest som om man gik rundt og gjorde butikkens arbejde for dem, man synes de kunne give 5% rabat eller sådan noget. jeg synes jeg har nok at holde rede på når jeg går og handler.

Besvaret

Nåh jeg ved såmænd ikke - når man nu har et stort, dejlig indkøbsnet, som man fik, da man meldte sig til ordningen, så er det med krøllede poser jo ikke det store problem. Og varerne skal jo pakkes ned alligevel - så om man gør det undervejs eller efter betalingen synes jeg ikke der er nogen forskel på. Jeg synes heller ikke det tager længere tid lige at skanne varerne, når man nu har dem i hånden alligevel. Men mest af alt nyder jeg nu at slippe for at stå i kø ved kassen !! Det er der sjældent noget af - og man kan ovenikøbet også selv ordne betalingen...

• 10 months later...
Besvaret

Självscanning styrer !

Jeg har set det in action i Center Syd. Der var ca 5 almindelige kasser åbne uden køer, også en enkel "selvbetjeningskasse" hvor der stod 5 kunder i kø... jeg har svært ved at se fordelen...
Her 10 måneder efter start er fordelen enorm øjensynlig - man står aldrig i kø. Og gør man det en sjælden gang alligevel, er køen få minutter om at blive opløst. Det funker helt perfekt - underligt at diverse supermarkeder i DK ikke anvender systemet...
Besvaret
Her 10 måneder efter start er fordelen enorm øjensynlig - man står aldrig i kø. Og gør man det en sjælden gang alligevel, er køen få minutter om at blive opløst. Det funker helt perfekt - underligt at diverse supermarkeder i DK ikke anvender systemet...
Ja jeg forstår det ikke... For en del år siden fik ISO i Lyngby det - hold op hvor var det smart. Så ændrede de lidt i butikken så man ikke længere havde en dedikeret scan-selv kasse. Så døde systemet. Men vi brugte det da det var der. Nu har vores lokale Coop i Eslöv endelig fået det. Og vi er på scan-selv igen, det er altså bare smart.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...