Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle computergenier Er der nogle af jer der har læst faget softwarekonstruktion, som vil fortælle hvad det grundlæggende drejer sig om. Jeg har læst beskrivelsen af faget, men mangler lidt ord på "dansk" så jeg forstår helt præcis hvad det er jeg går ind til inden jeg tilmelder mig faget og mister en masse penge. Tak:)

Besvaret

Hej Maria, Hvis du skriver hvilken uddannelse der udbyder faget, gør det det måske lidt lettere at svare på.. Der findes et uendeligt antal fagbeskrivelser, mange under samme navn men differerende pensum, mange under differerende navn men samme pensum... Jeg har aldrig haft et fag med den benævnelse, men jeg har muligvis haft en del af pensum...

Besvaret

Softwarekonstruktion...är inte det samma sak som programmering? Det är ju stort, beoende på vilket område, språk (computerspråk) och plattform du är intresserad av. Men sådär allmänt kan jag säga att det är bra betalt för ett ganska enkelt arbete! Edit. Vad f-n betyder "designe, analysere og evaluere teknologier til at behandle store datamængder "??? Det står ingenting om programmering i den där informationen.

Besvaret

Det er et fag under akademiuddannelserne feks på www.cphwest.dk Jeg synes der står lidt af det samme som den side Futz har fundet. Det er lidt svært at finde ud af, men ellers må jeg jo bare springe ud i det, for det er et fag jeg er nødt til at have gennemført, for at kunne komme ind på et andet fag, som jeg rigtig gerne vil læse.

Besvaret
Edit. Vad f-n betyder "designe, analysere og evaluere teknologier til at behandle store datamængder "??? Det står ingenting om programmering i den där informationen.
Access for dummies måske - dyrk lige dette kursus så: http://www.au.dk/evu/katalog/2007520.htm Hvad er det æstetiske ( og det etiske BTW) perspektiv i f.eks. Hitman eller det der spil hvor man kører rundt og knalder fodgængere ned. :rolleye:
Besvaret
Hvad er det æstetiske ( og det etiske BTW) perspektiv i f.eks. Hitman eller det der spil hvor man kører rundt og knalder fodgængere ned. :rolleye:
GTA (Grand Theft Auto) :th2:
Besvaret

Futz: Håller med, det skulle var amer intressant (och kanska nödvändigt) med en etisk kurs i "softwarekonstruktion" så mycket skräp som säljs, i synnerhet i spelbranschen. Men ska man ha estetisk tjusig spelinspiration, så kan man ju köpa något av Myst 1-5. Tja, och sen kan man ju utbilda sig till nåt annat....;)

Besvaret

Mohlin: Det er en del af en IT uddannelse hen imod først en Master. Herefter kan man begynde på en Diplom. http://www.daimi.au.dk/~hbc/swk/overgangsordninger.html Nok ikke tosset med sådan en uddannelse... gid man gad. Citat derfra: Fremtidige fagpakker på Master Nedenstående er arbejdsgrundlaget vi har indenfor softwarekonstruktion i øjeblikket. Vi arbejder p.t. med hvilke pakker der forventes udbudt hvornår.

• Pervasive computing. & mobile services
  • Gode kravspecifikationer
  • Softwarepålidelighed & test
  • Softwarearkitektur i praksis
  • Webteknologi
  • It-sikkerhed
  • Databaseteknologi
  • Distribuerede realtidssystemer

Den model vi arbejder med tilsiger endvidere at vi forventer 3 fagpakker udbudt i softwarekonstruktion pr år, således at der starter en fagpakke til februar og to til september. For alle pakker gælder at vi forventer de løber hen over 1½ semester. Det vil sige at f.eks. en fagpakke som starter februar vil forløbe med to enkeltfag frem til sommeren og derefter sidste enkeltfag fra september til efterårsferien. Forventet udbud ser lige i øjeblikket således ud: It-sikkerhed (F2006), Gode kravspecifikationer (E2006), og Databaseteknologi (E2006). Herefter ligger der en hensigtserklæring som tilsiger at vi udbyder F07: Softwarepålideighed og test E07: Webteknologi + ? F08: Softwarearkitektur E08: Pervasive Computing + ? men vi må igen tage forbehold for disse meget langsigtede planer. Vi vil gerne kunne reagere fornuftigt efterhånden som vi får erfaring med hvordan I vil tage imod den nye struktur :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...