Markowitch Skrevet November 9, 2006 Rapporter Skrevet November 9, 2006 Nogle venner har sagt at vinterdækket skal have en hastighedskode der indikerer at vinterdækket kan klare hastigheder der overstiger bilens makshastighed, hvis man vil køre lovligt i Tyskland. Min bil - en Fabia RS, skal derfor have et "V" som siger dækket kan klare 240 km/t. Desværre har jeg bestilt et "T" dæk der kun kan klare 190 km/t. Betyder det virkeligt at jeg er ulovlig i Tyskland?? Iøvrigt er "V" dækkene rigtig dyre og de er også ca. 30 mm bredere end det 185/55-15 dæk jeg har bestilt. Er der ikke noget med at vinterdæk helst skal være smalle så de kan bore sig ned i sneen?
Guest Trine Besvaret November 9, 2006 Rapporter Besvaret November 9, 2006 Betyder det virkeligt at jeg er ulovlig i Tyskland?? I know this one;) .. du kan køre lovligt i Tyskland hvis du markerer tydeligt i forruden max hastigheden på dine dæk. Det ligger en forholdsvis ny tråd herinde hvor det var oppe og vende... http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6654&page=4&highlight=hastighedskode her er den... kørte vist af sporet på et tidspunkt, men evt mit inlæg fra 27 okt kl 14.30,,,
Markowitch Besvaret November 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 9, 2006 I know this one;) .. du kan køre lovligt i Tyskland hvis du markerer tydeligt i forruden max hastigheden på dine dæk. Det ligger en forholdsvis ny tråd herinde hvor det var oppe og vende... http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6654&page=4&highlight=hastighedskode her er den... kørte vist af sporet på et tidspunkt, men evt mit inlæg fra 27 okt kl 14.30,,, Takker for svaret . Jeg havde faktisk også lige fundet dit guldkorn her: http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=87746&postcount=3 Så nu er jeg glad igen
Guest Mogens Besvaret November 12, 2006 Rapporter Besvaret November 12, 2006 Iøvrigt er "V" dækkene rigtig dyre og de er også ca. 30 mm bredere end det 185/55-15 dæk jeg har bestilt. Er der ikke noget med at vinterdæk helst skal være smalle så de kan bore sig ned i sneen? 30 mm bredere? Dét var ellers ikke så lidt på den bilmodel. Normalt reducerer man - eller buger samme brede - ift. standarddækbredden...
Guest Supermule Besvaret November 12, 2006 Rapporter Besvaret November 12, 2006 Det er måske umuligt at finde "V" mærkede dæk der er under 30mm bredere end det han kører på nu???? 30 mm bredere? Dét var ellers ikke så lidt på den bilmodel. Normalt reducerer man - eller buger samme brede - ift. standarddækbredden...
Guest Mogens Besvaret November 12, 2006 Rapporter Besvaret November 12, 2006 Det er måske umuligt at finde "V" mærkede dæk der er under 30mm bredere end det han kører på nu? Uden tvivl, men at en Fabia RS skulle køre med W-mærkede (står der i Bilrevyen) er jo også overkill for en bil, der ikke runder 210 mk/t...
Guest Supermule Besvaret November 12, 2006 Rapporter Besvaret November 12, 2006 Det har du helt ret i..... Kører den på 205/55/16 std.??? Uden tvivl' date=' men at en Fabia RS skulle køre med W-mærkede (står der i Bilrevyen) er jo også overkill for en bil, der ikke runder 210 mk/t...[/quote']
Guest Mogens Besvaret November 12, 2006 Rapporter Besvaret November 12, 2006 Kører den på 205/55/16 std.? www.dinside.no/php/art.php?id=98200 "Den er egentlig også utstyrt med 16-tommers felger med dekk i dimensjonen 205/45-16..."
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu