Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Fordi man vurderer miljøbelastningen er større. Hvis du køber en ny diesel med partikelfilter kan du få nedsat afgiften.

Besvaret
Ok' date=' det er fordi jeg regner med at flytte til SE i det nye år, og har kigget på en Audi a4 avant 2,5 TDI fra 04... Men den koster 7k i skat.. Det er jo sygt meget.[/quote'] Tja, det kommer an på hvad du ruller af brændstof pr. måned... Vi har en A4 2,5 TDI Quattro 180 hk, og den er laaaangt billigere i drift også når man medregner afgift. Men vi kører også over 40.000 om året.
Besvaret

Vi bruger ca.3200 DKK pr. mdr. I 98 okt benz og vores vægtafgift ligger 1680 DKK om året så i alt bruger vi ca. 40.000,- DKK om året og vores Audi køre ca.10 km/l. Såååå det kan godt betale sig med en diesel, vi ville ca. spare 10000 dkk om året sidste gang vi regnede på det. Men vi er rimlig sikker på at vi skal have en dieselbil næste gang....... (det sagde vi også sidste gang, men denne gang mener vi det.....tror jeg)

Besvaret

Man skal selvfølgelig vurdere hvor "break-even" er, men for mig med et behov på ca. 50.000km + det løse, er der ikke noget andet. Min Fabia RS gør det bedre end jeg forventede, men er allerede begyndt at spekulere på en upgrade til enten Octavia RS Diesel eller en A4 Diesel.... men igen det er en lidt dyr affære med mit store kørselsbehov, så nu får vi se. Vägskat på min er godt 3500Sek så rundt regnet det samme som vægtafgift i DK på en Seat Ibiza fra '94... hvad ville du kunne leve med ? :)

Besvaret

Når afgiftsnedsættelsen for partikelfilter medtages kan det for mig klart betale sig med diesel - jeg kører ca 40000 om året, bilen er en '06 Alfa 159 2.4JTDm, den ruller ca 13 km/l. Vejskatten udgør ca 5500sek pr år, som jeg lige husker det.

Besvaret
Når afgiftsnedsættelsen for partikelfilter medtages kan det for mig klart betale sig med diesel - jeg kører ca 40000 om året' date=' bilen er en '06 Alfa 159 2.4JTDm, den ruller ca 13 km/l. Vejskatten udgør ca 5500sek pr år, som jeg lige husker det.[/quote'] Hej Anka Er du glad og tilfreds med din alfa? Jeg overvejer selv en 166 sportswagon JTD. Men der er flere røster der siger at de svigter på flere områder.. Er din med automatgear? Er det en sedan eller kombi?
Besvaret
Fordi man vurderer miljøbelastningen er større. Hvis du køber en ny diesel med partikelfilter kan du få nedsat afgiften.
Man får kun en kontant rabat på 6000 SEK for partikelfiltret. Derudover har der været en generel afgiftsnedsættelse for dieselbiler siden årgang 05 - tror jeg nok... Argumentet er at dieselbiler forurener mindre end benzinbiler, især ved bykørsel.
Besvaret

Diesel skat Hej med jer. Efter at have haft et par Dieselbiler og efter at have betalt en del i skat, er jeg blevet overrasket over hvor billigt det er blevet, hvis man har en dieselbil med partikelfilter. Det er næsten halv pris i forhold til tidligere og hvis I går efter en bil med et lavt koldioxid udslip, så bliver det en god forretning. Jeg har nu en Peugeot 307 SW Griffe med en 2 liters dieselmotor. Denne model kan ikke købes i Sverige, men kan købes i DK. Det er en udstyrsmodel med fuld læder, fartpilot, alu fælge osv. Prisen i DK på grænseplader var 124.000 DKK. Hertil skal selvfølgelig lægges 25% svensk skat og 1500 SEK i skrotningsafgift. Den kører op til 17 til 18 km/l ved pæn kørsel (pendlerkørsel).

Besvaret
Hej Anka Er du glad og tilfreds med din alfa? Jeg overvejer selv en 166 sportswagon JTD. Men der er flere røster der siger at de svigter på flere områder.. Er din med automatgear? Er det en sedan eller kombi?
Jeg er meget glad for Alfaen, den har kørt 25000 siden april uden problemer, det er en sedan med 6 trins manuel gearkasse. Jeg har kørt både VW, BMW og en del Alfaer og Alfaerne har faktisk været de mest driftsikre, de første årgange af 156 modellen havde en del problemer mht rust og elektronik, men det har man fået styr på i de senere modeller. Jeg købte 159'eren pga. af dens design, som jeg synes er det flotteste i klassen. /Anders:)
Besvaret

så meget dyre er det faktisk ik i forhold til i danmark. jeg havde en audi a4 1.9tdi i danmark og jeg gav 2800kr pr halvår incl de 1000kr strafafgift for diesel og det var endda billigt fordi jeg havde snydt lidt med vægten da jeg importerede den så jeg kom et trin længere ned det svare også næsten til 7000sek nu har jeg kørt diesel det sidste år og det tror jeg seriøst jeg vil blive ved med altid, jeg har lige fået lokket min far til diesel også han havde en X5 4.4 V8 før og han brugte ca 6000dkk pr måned i benz frem og tilbage fra malmø til hans arbejde og gav så 3600sek i vejskat nu har jeg fået lokket ham til en audi a8 4.0tdi der er vejskatten så ca 10.000sek pr år MEN den går så mindst 10 på literen så han spare ca 3000kr om måneden i brændstof dvs på 2 måneder har han allerede tjent det extra ind han giver i vejskat og de sidste måneder af året der spare han bar 3k pr måned så det ka altså godt betale sig hvis man ska køre frem og tilbage over broen

Besvaret

Vi betaler da kun 3.000 skr om året i vejskat, det er en Picasso der går over 18 km på literen. Det er billig bil da vi har kørt ca. 110.000 km på 2 år. Med 110 heste har den et imponerende optræ i fra 0 af. Vi har fået de 6000 tilbage på den måde at de afregnes via faktura, så der går ca. 1½ år før vi skal betale vejskat igen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...