Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Hvad har det med noget at gøre?
Mikkel skrev: "Så det er faktisk ikke så svært at sende én SMS til utroligt mange på meget kort tid." Hver person i "kontakt-gruppen" koster almindelig sms-takst, selvom det kan se ud som om du kun lige lopper en enkelt afsted. Og hvis din telefon er dansk, hvilket jeg ved mange herinde stadig benytter sig af, så koster det ca dkr 2.50,- pr modtager i denne kontaktgruppe når der roames på den svenske side. Egentlig drillede jeg bare Mikkel lidt med min kommentar - men da du nu tager det op, så er ovenstående en kort forklaring på yderligere mulige (økonomisk betænksomme) tanker bag mit ræsonnement. Jeg er selv i samme situation som Mikkel. Jeg har firmatelefon...så jeg kunne ikke være mere ligeglad, umiddelbart, om det kostede 25 øre eller 2.50. Men derfor siger min fornuftige økonomiske opdragelse mig stadig, at jeg skal tænke lidt over hvor ofte jeg giver den gas på telefonen til Kaukasus e.l. steder. Selvom det er min arbejdsgiver der betaler. Det er go´ pli. Godmorgen :)
Besvaret

Hvis der var en der stillede en telefon med gratis sms / eller sms gateway til rådighed kunne vi jo overveje at lave et dial in nummer som derfra sendte en masse sms'er. Så første person der opdager laser ringer blot på et nummer og trykker 1) , 2).. etc. afhængig af hvor der er kontrol.

Besvaret
Hvis der var en der stillede en telefon med gratis sms / eller sms gateway til rådighed kunne vi jo overveje at lave et dial in nummer som derfra sendte en masse sms'er. Så første person der opdager laser ringer blot på et nummer og trykker 1) , 2).. etc. afhængig af hvor der er kontrol.
Ja præcis - det er sådan en løsning der er spændende! Jeg forestiller mig man sender en SMS til 1231 hvor man f.eks. skriver "BROFART Fartkontrol ved betalingsanlæg 14/11-06 16:20" og så bliver beskeden sendt til alle som er tilmeldt SMS-listen. Hvis der ikke er nogen der har mulighed for gratis at stille SMS-gateway til rådighed, kunne man evt. lave det med netbank overførsel hver måned. Det giver godt nok lidt administration, men sikrer også at de kun er de seriøse der er tilmeldt. Hvad siger i til det - lyder det fornuftigt? Kan idéen forbedres? :)
Besvaret
Ja præcis - det er sådan en løsning der er spændende! Jeg forestiller mig man sender en SMS til 1231 hvor man f.eks. skriver "BROFART
Jeg nævnte det med man blot ringer op - for det kan godt være svært at sms'e når man kører bil (=uansvarligt).
Besvaret
Jeg nævnte det med man blot ringer op - for det kan godt være svært at sms'e når man kører bil (=uansvarligt).
True, men kan man nemt lige sætte sådan et system op - tror jeg i hvert fald jeg ville stå af...
Besvaret
True' date=' men kan man nemt lige sætte sådan et system op - tror jeg i hvert fald jeg ville stå af...[/quote'] Hvis jeg havde en sms gateway kunne jeg sagtens gøre det. Men har ikke rigtig fritiden til at lave det. Jeg syntes nu stadigvæk hvis dem der kører +110 i tunellen og mere over broen får en bøde så har de også fortjent det.
Besvaret
Jeg forestiller mig man sender en SMS til 1231 hvor man f.eks. skriver "BROFART Fartkontrol ved betalingsanlæg 14/11-06 16:20" og så bliver beskeden sendt til alle som er tilmeldt SMS-listen. Hvis der ikke er nogen der har mulighed for gratis at stille SMS-gateway til rådighed, kunne man evt. lave det med netbank overførsel hver måned. Det giver godt nok lidt administration, men sikrer også at de kun er de seriøse der er tilmeldt. Hvad siger i til det - lyder det fornuftigt? Kan idéen forbedres? :)
Nu bruger jeg ikke bil-delen af broen til dagligt, og har derfor slet ikke dette "problem". Men hvis man lige tænker over det, hvor hurtigt kører i så op af tunnellen, når: 1) I ved pot-jens står der? 2) I ikke ved om han står der? Min bud er, sådan ca. samme tempo eftersom det, at man ikke har modtaget en besked, ikke er ensbetydende med at der ikke er nogen kontrol. Som argument for mit bud, kunne man jo tage nogle af de tråde, der tidligere har været oppe om at folk voldbremser for enden af tunnellen. Hvis det endelig skulle være brugbart, kræver det også at man bekræfter når de ikke står der... Bare noget man kunne tænke på inden man bruger alt for mange kræfter, på et ellers udemærket initiativ, hvis det er for at bekæmpe en pengemaskine...
Besvaret

Jeg elsker, når folk påpeger noget, som jeg ikke selv har haft hjernekapasitet til at indse selv (det er der jo så nogle herinde, der kunne tage ved lære af (siger jeg uden at nævne navne...), dig i det røde tøj...!) Du har jo ret, Spinner! At vi laver en smskæde er jo en falsk tryghed. Det ender såmænd nok med, at der vil være nogle, som vil blive skidesure over at få en bøde, fordi de enten ikke modtog en sms, overså den, telefonen var i stykker, hvad ved jeg. Men derfor synes jeg nu alligevel det kunne være hyggeligt at modtage en sms, hvis de står der - jeg kører nu nok nogenlunde pænt ud af tunnelen alligevel...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...