Guest Mogens Besvaret November 19, 2006 Rapporter Besvaret November 19, 2006 Anyone...... ? I Ferrari-kredse anses den ikke for en rigtig Ferrari. Skal du også kunne have til smør på brødet, kan det ikke anbefales at købe de gamle Ferrari'er, medmindre du kan klare alle reparationer og service selv. For os, der skal ud at købe reparationen, starter et køb af en Ferrari fra årgangene F360 og F550. Selv F355 er helt umulig økonomisk - ustabil og kanondyr i dele/arbejdsløn. Jeg har læst en brugtvognstest af den - bilen er kun for virkelige rigmænd eller 500% entusiaster...
Miriam Besvaret November 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 19, 2006 I Ferrari-kredse anses den ikke for en rigtig Ferrari. Skal du også kunne have til smør på brødet, kan det ikke anbefales at købe de gamle Ferrari'er, medmindre du kan klare alle reparationer og service selv. For os, der skal ud at købe reparationen, starter et køb af en Ferrari fra årgangene F360 og F550. Selv F355 er helt umulig økonomisk - ustabil og kanondyr i dele/arbejdsløn. Jeg har læst en brugtvognstest af den - bilen er kun for virkelige rigmænd eller 500% entusiaster... Har du evt et link til hvor du har set den test ?
Guest Mogens Besvaret November 19, 2006 Rapporter Besvaret November 19, 2006 Har du evt et link til hvor du har set den test ? Jeg så det svenske blad hos frisøren - husker ikke bladets navn. Da jeg var der igen forleden, var bladet hevet ud
Miriam Besvaret November 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 19, 2006 Jeg så det svenske blad hos frisøren - husker ikke bladets navn. Da jeg var der igen forleden' date=' var bladet hevet ud [/quote'] Øv :) Sagen er den at det skal være 4 personers, så det begrænser det jo lidt ! Den udgift den har er at tandremmen skal skifters hvert 3 år, og ja det koster lidt. Men deler jo ellers teknik med 348, men da motoren ligger omvendt på den, kan man komme til tandremmen uden at skulle have motoren ud, hvilket jo gør det mindre dyrt.
Kim H Besvaret November 19, 2006 Rapporter Besvaret November 19, 2006 Jeg tror Mogens har fat i noget ... For længe siden kom jeg en del hos Damgaard Nielsen på Hvidovrevej. Alsidig bilforretning, som handlede med Mitsubishi, BMW og Ferrari. Når jeg var inde med mine BMW'er, var der som regel altid en eller flere Ferrarier, som man kunne gå og savle lidt over Jeg snakkede en del med en af de mekanikere, som også var fuldt certificeret til at arbejde med Ferrari. Han fortalte noget i retning af, at en "stor service" kunne indebære, at motoren skulle ud af bilen, og at det i øvrigt tog en uge Der var vist tale om en Testa Rossa, som også skulle have skiftet en helt parti tændrør til en horribel stykpris ved service. Men alt det behøver jo ikke gælde for dit objekt :)
D.D. Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 456? Øv :) Sagen er den at det skal være 4 personers, så det begrænser det jo lidt ! Hvad med en Ferrari 456 GT?
hr.w Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 andres mening om 456. Alternativet er fx. 250 GTE - men den er nok LIDT dyr. Så er der 612, men også 356 GT4. (goggle på 4-seat ferrari) Nu er jeg ikke så klog på ferrari, men har selv jaguar og fiat. Det vigtigste sprøgsmål er: vil du kunne leve med den? Det er ikke en klog investering, men et køb med hjertet. Næste spørgsmål. Kan du lave noget på den selv, eller skal der mekaniker på? Skal den køre hele året, og hvis ikke, hvor skal den så stå når sneen falder? Der er mange spørgsmål - men kun 1 til at bestemme - dig ;-)
Miriam Besvaret November 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2006 andres mening om 456. Alternativet er fx. 250 GTE - men den er nok LIDT dyr. Så er der 612, men også 356 GT4. (goggle på 4-seat ferrari) Nu er jeg ikke så klog på ferrari, men har selv jaguar og fiat. Det vigtigste sprøgsmål er: vil du kunne leve med den? Det er ikke en klog investering, men et køb med hjertet. Næste spørgsmål. Kan du lave noget på den selv, eller skal der mekaniker på? Skal den køre hele året, og hvis ikke, hvor skal den så stå når sneen falder? Der er mange spørgsmål - men kun 1 til at bestemme - dig ;-) Investering tja, det er nu ikke derfor men tror nu ikke prisen ændre sig væsentligt. Men som svar på dine spørgsmål, nej vi skal ikke selv rode med den og den skal ikke køre om vinteren, bliver bil nr 4 da jeg i såfald køber mig en billig vinterbil og vi har garage. Så en i sommers og talte en del med ejeren og han har en del andet at fortælle i forhold til andre herinde. Men ja det er noget vi bestemmer, men det er jo altid rart at høre om andre erfaringer, hvis der er nogle.
Guest Mogens Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Så en i sommers og talte en del med ejeren og han har en del andet at fortælle i forhold til andre herinde. Jeg var blevet noget overrasket, hvis det modsatte var tilfældet - især hvis bilen var til salg...
Michael Stilling Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Det er tanke vækkende at følge disse dialoger også når man bruger et partimer på nettet, Mondialen er ikke anderledes en andre brugte biler, specielt ikke når det handler om Italienske biler, nogen er mere problematiske end andre og italienerne har altid været kendt for at have lidt bøvl med de elektriske ting der ikke altid virker, men glæderne er som regel større. "det er ikke en rigtig ferrari" det er også sagt om en Porsche 928, havde du sagt det til Enzo Ferrari og Ferdinant Porsche, havde du nok ikke sluppet med en blodtud. Der står Ferrari på papirene så det kan vidst ikke være mere rigtigt, ferrari idag er mere infiltreret og stort set fuld ejet af Fiat idag, så der er vel set i lyset af det mere Fiat i de nye Ferrari :-) Jeg har lige siddet og læst om en engelsk familie der har kørt over 30000 km i deres Mondial T uden en eneste rep. så læste jeg autobild test af den der kun kunne fra råde købet, dog på hele 14 sider helt uden at tage stilling til hvordan bilen kører og kun nævne et problem og det var det med tandremmen, hvor motoren skal ud, men det er jo almindelig viden om mondial T 3,4 , man kan så vælge en Mondial 8 3.2 med lidt mindre motor så skulle den ged være barberet den ligger nemlig den anden vej. Men man henholder sig til at motor og gearkasse er sårbare på den baggrund. Det lidt skitzofrene kommer så når man læser om 348 tb, som roses til skyerne, netop for sin motor, det er så tilfældigvis den samme som i Mondial T, lige som gearkasse, bremsere og en masse andre fælles træk, hmmm. Blev vi klogere af det ? tror det ikke, men man går vel ikke ud og køber en Ferrari i den forventning at den ikke koster penge at kører i ? Lige et eksempel en komplet udstødning til en Mondial koster 1100 euro, det er sådan ca det halve af hvad den koster til en M5, det samme gør sig gældende når vi snakker bremsere, undervogn m.m. Men mit eget andet valg ville være en Porsche 928 GTS, hvis altså ikke jeg kunne få en BMW 8 serie ;-), men det bliver der jo ikke meget Ferrari ud af.
Miriam Besvaret November 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2006 Jeg var blevet noget overrasket' date=' hvis det modsatte var tilfældet - især hvis bilen var til salg...[/quote'] Den var ikke tilsalg og kommer det nok heller ikke, han havde haft den i 8 år !
Guest Mogens Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Den var ikke tilsalg og kommer det nok heller ikke, han havde haft den i 8 år ! OK - jeg nævner det blot, fordi en Ferraridealer fortalte mig om problemet med afsætningen af Mondial. Han havde ret lang tid haft een til salg på kommisionsbasis, men ingen ville købe den. Den kom til at køre som udlejningsbil istedet... Nuvel - jeg har også læst Hr. Stillings hårde angreb på min argumentation, og da den slags efterhånden er mere reglen end undtagelsen i dette forum, skal jeg undlade at skrive mere om emnet. God jagt på Ferrari'en. Vi mødes nok alligevel en dag - i Ferrari Club of Sweden...
Miriam Besvaret November 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2006 OK - jeg nævner det blot, fordi en Ferraridealer fortalte mig om problemet med afsætningen af Mondial. Han havde ret lang tid haft een til salg på kommisionsbasis, men ingen ville købe den. Den kom til at køre som udlejningsbil istedet... Nuvel - jeg har også læst Hr. Stillings hårde angreb på min argumentation, og da den slags efterhånden er mere reglen end undtagelsen i dette forum, skal jeg undlade at skrive mere om emnet. God jagt på Ferrari'en. Vi mødes nok alligevel en dag - i Ferrari Club of Sweden... Jeg tror du misforstår Hr. Stilling !! Det var helt sikker ikke myntet på dig eller dette forum,men mere generalt!! Og jeg ville da være ked af hvis du ikke kommenterede mere..da du måske er en af dem der rent faktisk har noget erfaring ! Damgaard har også haft en stående nu i 2 år ! Så det er ikke fordi jeg ikke vil give dig ret i det !
Michael Stilling Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Ups ! slet ikke sådan ment. Men der er mange meninger om Ferrari, det der generer mig og som gerne skulle fremgå var at når du læser artikler typisk om ældre sportsvogne så omhandler 3/4 af artiklen hvor dyr den er og hvor svær den er at få reservedele til, frem for at beskæftige sig med bilen, dens egenskaber og et par tips hvis man skal købe en, så som service historie m.m. det kommer vel næppe bag på nogen at en ferrari koster lidt at kører i. I det her tilfælde er er næste step af 2+2 Ferrari vel ca dobbelt pris og den V12 er vel næppe billiger i drift. Jeg ved at de Mondial der står til salg, der har flere stået til salg længe, men det har de andre i samme generation, som 328 og den slags vel egentligt også, der er nok en del der er lidt bange for dem og få som ønsker sig 4 sæder. Damgaard har en meget fin en stående også den har stået i 2 år, men så de jo til at handle med eller :-)
Gio Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Nuvel - jeg har også læst Hr. Stillings hårde angreb på min argumentation' date=' og da den slags efterhånden er mere reglen end undtagelsen i dette forum, skal jeg undlade at skrive mere om emnet.[/quote']
Guest Mogens Besvaret November 21, 2006 Rapporter Besvaret November 21, 2006 Nå men...jeg læser nysgerrigt videre i tråden, når der kommer nye indlæg om emnet Man kan starte her - www.focfloridaregion.com/guides/mondial.pdf
Miriam Besvaret November 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 21, 2006 Man kan starte her - www.focfloridaregion.com/guides/mondial.pdf Tak for linket :)
Peter H. Besvaret November 21, 2006 Rapporter Besvaret November 21, 2006 Tak for linket :) Jeg har en super god ven der arb som mekaniker hos Autoropa, ham kan vi jo få til at hjälpe :) For de er sku dyre at rep på, jeg skulle bytte en 360 ind og da sagde han at det ville koste 150,000 sek at få den klar til salg bare forbremserne skal koste 40-50,000 sek
Michael Stilling Besvaret November 21, 2006 Rapporter Besvaret November 21, 2006 Hej Peter Ja det vil være en god kilde at hører fra, hvad hans erfaringer er, min antagelse, på baggrund af få korte dialoger med ejere af Mondial at det faktisk er en rimelig billig Ferrari at holde kørende og en godt gennemprøvet motor og teknik, der er gået igen på flere modeller over en længere periode. Min yderliger agtagelse vil være når jeg kigger på priserne på reservedele generelt, at en 360 f.eks eller andre nyere Ferrarier er gastronomiske i forhold til den her.
Michael Stilling Besvaret November 21, 2006 Rapporter Besvaret November 21, 2006 Hej Mogens Fantastisk artikkel, det gør i hvert fald ikke en bange for at nuppen sådan en Mondial, men alle de almindelige forholdsregler man bør tage når man køber brugt bil er bare endnu vigtiger med en Ferrari. De nævner koplingen som et svagt punkt, men det er de vel på de fleste biler med manuel og over 300 hk, som måske er rellateret til chauføren eller kørslen. Der nævnes ikke tandremmen på "T", det må jo så bare indregnes som en drift omkostning. Den deler jo lidt produktions historie med BMW 8 serie, med sine 12 i produktion, Mondialen gennemgår dog mange store forbedringer under vejs i modsætning til 8 serien. Jeg synes også de deler lidt design linier udvendigt, noget at det smukkeste der er produceret til dato, de bliver smukkere og smukker nu mere man kigger på de 2 biler, i modsætning til de fleste Ferrarier - men det er helt min egen mening som jeg nok ikke deler med mange.
Guest Mogens Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Hej Mogens Fantastisk artikkel, det gør i hvert fald ikke en bange for at nuppen sådan en Mondial, men alle de almindelige forholdsregler man bør tage når man køber brugt bil er bare endnu vigtiger med en Ferrari. De nævner koplingen som et svagt punkt, men det er de vel på de fleste biler med manuel og over 300 hk, som måske er rellateret til chauføren eller kørslen. Der nævnes ikke tandremmen på "T", det må jo så bare indregnes som en drift omkostning. Hej. Ja linket er jo ikke så ringe endda ;) Der er flere buyers guides via linket - jeg kigger selv på F550, men det siger jeg ikke til nogen. Du ved - Murphy's lov Den deler jo lidt produktions historie med BMW 8 serie, med sine 12 i produktion, Mondialen gennemgår dog mange store forbedringer under vejs i modsætning til 8 serien. Jeg synes også de deler lidt design linier udvendigt, noget at det smukkeste der er produceret til dato, de bliver smukkere og smukker nu mere man kigger på de 2 biler He he - jeg er helt uenig, Måske du har ret, idet Miriam jo også kører dén serie, endda i Alpina-udgave... i modsætning til de fleste Ferrarier - men det er helt min egen mening som jeg nok ikke deler med mange Buh - det var ikke god læsning :)
Miriam Besvaret November 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2006 Måske du har ret, idet Miriam jo også kører dén serie, endda i Alpina-udgave... HÆHÆ Ja og det er pisse iriterende når Michael tager den Hilsen Fru Stilling :)
Michael Stilling Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Hej Mogens Ja jeg ved godt jeg er lidt ofsite med min bilsmag, jeg er tosset med 2+2 coupeer som Min B12 coupe, 928, 968, Lotus Exel, Ferrari har aldrig rigtigt sagt mig noget bort set fra 400en den er fed, ja og nu synes jeg efter at have studeret Mondialen nogen tid at den sidder lige i øjet. Men din F550 er nu også fed (men jeg nægter alt hvis jeg blive spurgt en dag)
Guest Mogens Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Ferrari har aldrig rigtigt sagt mig noget bort set fra 400en den er fed Jeg tænkte faktisk på den (altså F400i m/indsprøjtning !), da jeg læste tråden indledningsvist. På et tidspunkt var jeg helt oppe at køre over en 400i, jeg måtte have - men økonomien omkring bilen ér umulig. Den 12 cylindrede maskine går 3 km/l, og dét er altså for lidt (ved jeg fra Jaguarklubben, hvor V12-drengene uanset indkomst klager sig) Her er een, selvom jeg ikke kan anbefale jer at hente en bil i Italy - har prøvet det et par gange www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111214761393&
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu