Lyth Skrevet November 20, 2006 Rapporter Skrevet November 20, 2006 Sååå nu skal jeg tilbage til dk igen! Har sat min lejlighed i malmø til salg! Så er spørgsmålet: Hva skal jeg nu gøre mht skat og skift af adresse til dk igen? Skal jeg op på skatteverket i malmø for at ha et flyttebevis? Eller skal jeg bare henvende mig i Høje tåstrup kommune og sige at jeg skifter adresse dertil og så er den skid slået? Da jeg først lige har sat lejligheden til salg, men alligevel skifter adresse til dk her den 1.dec. Skal jeg så ikke ha en flyttemappe eller lign i sverige? Så jeg kan sørge for at al min post bliver sendt til min nye adresse! Altså kort sagt! Hvor skal jeg henvende mig af forskellige steder for at jeg igen kan bo i dk!? Og skal jeg ha et internordisk flyttebevis en gang til? Og så har jeg en bil på svenske plader somjeg har sat til salg! Hvor længe vil jeg evt kunne køre i den selv om at min lejlighed er blevet solgt og jeg ikke længere bor i dk?? Det kan jo godt være svært at få den solgt! En sidste ting!! Ejendomsmægleren skal ha 95000 sv kr for at sælge min lejlighed! Er det ikke vanvittigt dyrt? Det er mæglergloben eller hva de hedder... Lasse
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Sååå nu skal jeg tilbage til dk igen! Har sat min lejlighed i malmø til salg! Så er spørgsmålet: Hva skal jeg nu gøre mht skat og skift af adresse til dk igen? Skal jeg op på skatteverket i malmø for at ha et flyttebevis? Eller skal jeg bare henvende mig i Høje tåstrup kommune og sige at jeg skifter adresse dertil og så er den skid slået? Da jeg først lige har sat lejligheden til salg, men alligevel skifter adresse til dk her den 1.dec. Skal jeg så ikke ha en flyttemappe eller lign i sverige? Så jeg kan sørge for at al min post bliver sendt til min nye adresse! Altså kort sagt! Hvor skal jeg henvende mig af forskellige steder for at jeg igen kan bo i dk!? Og skal jeg ha et internordisk flyttebevis en gang til? Og så har jeg en bil på svenske plader somjeg har sat til salg! Hvor længe vil jeg evt kunne køre i den selv om at min lejlighed er blevet solgt og jeg ikke længere bor i dk?? Det kan jo godt være svært at få den solgt! En sidste ting!! Ejendomsmægleren skal ha 95000 sv kr for at sælge min lejlighed! Er det ikke vanvittigt dyrt? Det er mæglergloben eller hva de hedder... Lasse Beløbet din mægler skal have er da helt sygt medmindre din lejlighed koster et par mill. Det er altid smart at spille mæglerne ud mod hinanden!
Lynge Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 En sidste ting!! Ejendomsmægleren skal ha 95000 sv kr for at sælge min lejlighed! Er det ikke vanvittigt dyrt? Det er mæglergloben eller hva de hedder... Lasse Nu ved jeg ikke hvad din lejlighed skal koste, men jeg kan fortælle jeg er ved at sætte min til salg til 1,395 mil Sek og vores mægler skal have 42.000 Sek for det, det er 3 %. Som jeg har forstået det er mellem 3-4-5 % vist en meget normal procent sats.
Lyth Besvaret November 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2006 Den kommer til at koste 795000sv kr. Og ud af det er de 95000 til ham!?
hsahirf Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Skal jeg så ikke ha en flyttemappe eller lign i sverige? Så jeg kan sørge for at al min post bliver sendt til min nye adresse! Det kan du gøre på http://www.adressandring.se/?page=1
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Den kommer til at koste 795000sv kr. Og ud af det er de 95000 til ham!? Jeg har min til salg for 695000 og min mægler skal have 25000, så mon ikke du skal snakke lidt med dem:)
Lynge Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Den kommer til at koste 795000sv kr. Og ud af det er de 95000 til ham!? Okay så skal han have over 10 %, det er helt ude i hampen, det skal du ikke skrive under på. Er det Nicholas eller hvad pokker han hedder hos Mäglerglobben, ham har jeg haft kontakt til og han er bestemt ikke min kop the. Da vi solgte vores første lejlighed brugte vi også dem, meget fedt de kan Dansk men det er så også det eneste positive at sige om dem. Det skal dog siges at vi senere fik kontakt til en meget flink gut der vist hed Brian, men han var også lidt smart i en fart og ikke særlig go til at infomere. Jeg mener forresten vi gav 3,5 % hos dem, men vil ikke ligge hovedet på blokken.
Lyth Besvaret November 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2006 Ja der var 2 gutter.. Den ene var Brian og den anden En svensk fyr.. De virkede nu flinke! Og jeg har skrevet under... Men det er satme mange penge synes jeg! :(
Lynge Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Ja der var 2 gutter.. Den ene var Brian og den anden En svensk fyr.. De virkede nu flinke! Og jeg har skrevet under... Men det er satme mange penge synes jeg! :( Ja det er jeg ked af at sige, men det er for mange penge. Men jeg håber så for dig at det kommer til at gå hurtigt så du ikke skal tænke mere over det, så held og lykke med salget:th2:
Lyth Besvaret November 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2006 Hmmm.. Jaaaaa! men tak for det så! Håber osse selv at det kommer til at gå rigtigt hurtigt!
Lynge Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Hmmm.. Jaaaaa! men tak for det så! Håber osse selv at det kommer til at gå rigtigt hurtigt! Måske du skulle ringe og prøve at snakke med ham om ikke det er en fejl at han har taget så meget, da du ved at prisen er en noget anden. Ved godt at du har skrevet og det er bindene i 3 måneder(eller hvad i nu har aftalt), det koster ikke noget lige at snakke med ham om hvorfor det er så dyrt.
Lyth Besvaret November 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2006 Hmm.. Jaaa Det koster jo ikke noget at prøve! Men nu har jeg ikke fået hans kort med! Så jeg prøver at ringe imorgen engang og høre ad! Læste forleden i Bt at man skal betale 20% skat af fortjenesten? Hvem kontrollerer at de lige præcis får 20% af det??
Lynge Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Hmm.. Jaaa Det koster jo ikke noget at prøve! Men nu har jeg ikke fået hans kort med! Så jeg prøver at ringe imorgen engang og høre ad! Læste forleden i Bt at man skal betale 20% skat af fortjenesten? Hvem kontrollerer at de lige præcis får 20% af det?? Jeg har lige fået fortalt nedenstående, jeg har ikke nogen mulighed for at tjekke det(for jeg ved sku ikke lige hvor det skulle være), måske der er andre der kender noget til det(Nils måske;) ) "Det er en lov som gør, at de nu ikke må tage så meget, så det er bare at melde ham. Lejligheder under 1 mio er vist 25000,- som standard de fleste steder" Jeg ville ihvertfald prøve at komme ud af den kontrakt hvis jeg var dig. Mægleren opgiver en deklaration til Skattevärket, hvor de fortæller hvor meget du har tjent og den slags. Der står vist en del om det herinde, hvis du prøver at søge lidt.
Thomas Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Hmm.. Jaaa Det koster jo ikke noget at prøve! Men nu har jeg ikke fået hans kort med! Så jeg prøver at ringe imorgen engang og høre ad! Læste forleden i Bt at man skal betale 20% skat af fortjenesten? Hvem kontrollerer at de lige præcis får 20% af det?? Det er nu 30% og de kan jo se hjvad du gav for den og hvad du får for den. Du kan så trække mæglersalæret fra + hvad du nu har af kvitteringer på rep. af lejlligheden!
Gio Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Du betaler ALT for meget for at få solgt din lejlighed!!..men det ér du vist blevet klar over Du skal ned og have et Internordisk Flyttebevis igen, som du udfylder på Folkbokföringen, og afleverer i din tilflytterkommune. Du må køre i din bil 14 dage efter du er flyttet fra Sverige til Danmark. Ikke ét sekund længere - ellers falder afgiftshammeren med det samme, hvis du bliver stoppet. Skatteverket har oplysninger om hvad din lejlighed kostede, og hvad du sælger den for. Så du slipper ikke, desværre. Som andre skriver, så kan du fratrække mæglersalær og udgifter til faste forbedringer af lejligheden, forudsat du har gemt kvitteringer. Mener disse kan bruges i fem år, før de ikke længere kan bruges i denne situation. Flyttemappe...findes ikke herovre. Men meld flytning på https://www.adressandring.se/?page=4 (det koster et gebyr - især hvis du skal have eftersendt post) (Intet af ovenstående er nyt, men findes i adskillige tråde herinde. Dog er dit salær-problem selvfølgelig ikke behandlet før. Men dét håber jeg du får styr på - fordi de er igang med at bondefange dig noget så grusomt!)
Fagerborn Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Flyttemappe...findes ikke herovre. Men meld flytning på https://www.adressandring.se/?page=4 (det koster et gebyr - især hvis du skal have eftersendt post)Det koster ikke noget gebyr bare at meddele flytning. Det smarte ved ikke at tage eftersending, hvis man ellers har tjek på hvilke forretningsforbindelser osv. man har, det er at der holder op med at komme en masse post og blade man ikke har bedt om (eller for meget længe siden) men bliver ved med at få. Du kan måske med ydmyg tone true med at du er nødt til at 'gå videre' (som at kontakte advokat eller medier (som Kvällsposten)) hvis de ikke frivilligt vil sænke deres procenter på din lejlighed. De har faktisk idiotforklaret dig. Neeeej, hvor ville jeg være tosset
Gio Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Det koster ikke noget gebyr bare at meddele flytning.Jeg beklager fejlen, og påtager mig det fulde ansvar for mis-informationen.
Fagerborn Besvaret November 20, 2006 Rapporter Besvaret November 20, 2006 Jeg vil gerne spørge dig om noget uden at du bliver sur:D Hvad laver du på billedet? Tager du sko på eller hvad?:D Nej, skoene har jeg lykkedes med at få på. Derimod slider jeg med skosnørene. Tro det eller ej, men de var meget glatte på de her sko. Det var egentlig det der blev foreviget, de umulige sko, men de blev skåret væk da der skulle laves en avatar. Jeg kan da skifte mit billede ud med et par sko, hvis det var mere interessant
Zidane Besvaret November 21, 2006 Rapporter Besvaret November 21, 2006 :D Nej, skoene har jeg lykkedes med at få på. Derimod slider jeg med skosnørene. Tro det eller ej, men de var meget glatte på de her sko. Det var egentlig det der blev foreviget, de umulige sko, men de blev skåret væk da der skulle laves en avatar. Jeg kan da skifte mit billede ud med et par sko, hvis det var mere interessant
Gio Besvaret November 21, 2006 Rapporter Besvaret November 21, 2006 Jeg kan da skifte mit billede ud med et par sko' date=' hvis det var mere interessant [/quote']http://debat.sunddebat.com/member.php?u=872 :p
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu