Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Efter jeg har boet i sverige i 1 ½ år, sammen med min kone er vi på vej til og flytte til DK - Min alder: 20 (Dansk Pas/statsborgerskab) - Damen: 21 (Tyrkisk PAS med opholdstilladelse i SE) Ville spørge om det er muligt og bosætte os i Danmark nu hvor vi har boet i sverige i 1½ år eller hvordan hænger det helt sammen?

Besvaret
Hej Efter jeg har boet i sverige i 1 ½ år, sammen med min kone er vi på vej til og flytte til DK - Min alder: 20 (Dansk Pas/statsborgerskab) - Damen: 21 (Tyrkisk PAS med opholdstilladelse i SE) Ville spørge om det er muligt og bosætte os i Danmark nu hvor vi har boet i sverige i 1½ år eller hvordan hænger det helt sammen?
Kun hvis du har arbejdet i Sverige.. så søger i bare i henhold til eu reglerne.
Besvaret
Kun hvis du har arbejdet i Sverige.. så søger i bare i henhold til eu reglerne.
Okay - Er det kun mig der skal det? lige nu arbejder jeg i Danmark - Skal min kone også arbejde i sverige?
Besvaret
Hvad med at vente et halvt år og så blive "svensker" ... Så kan I frit flytte tilbage til DK
Besvaret

Tusind tak for de gode og hurtige svar :) - Jeg vil da med glæde vente til jeg har boet her i 2 år (mangler et halvt år) - Men skal jeg så efter de 2 år også have arbejdet i sverige? Er der nogen krav omkring at min kone skal have modtaget noget undervisning eller noget?

Besvaret

Du kan blive svensker, hvis bare du har "skötat dig bra" - altså fx ikke begået noget kriminelt. Du behøver ikke at have arbejdet i Sverige for at blive svensker, og der er heller ingen krav som sådan til din kone. Din kone kan ikke blive svensker efter 2 år i Sverige (det gælder kun nordiske statsborgere), så det er kun dig, som skal skifte pas for at kunne vende tilbage til DK (hvis din kone vil være svensker, bliver hun nødt til at bo i Sverige i 5 år).

Besvaret
Du kan blive svensker' date=' hvis bare du har "skötat dig bra" - altså fx ikke begået noget kriminelt. Du behøver ikke at have arbejdet i Sverige for at blive svensker, og der er heller ingen krav som sådan til din kone. Din kone kan ikke blive svensker efter 2 år i Sverige (det gælder kun nordiske statsborgere), så det er kun dig, som skal skifte pas for at kunne vende tilbage til DK (hvis din kone vil være svensker, bliver hun nødt til at bo i Sverige i 5 år).[/quote'] Pis - Det er ikke mig der er problemet men at konene skal vente 5 år :( - Hvad gør man ikke for kærlighed :) --> Hyrer en sagsbehandler som finder bolig bil ordner papir så mig og min kone kan bo i sverige - Han får de 10.000,- for at ordne og fixe det hele (Er faktisk meget glad for dem) så jeg kan sidde i min sofa og se TV :D - Så må vi køre endnu 3 år i sweden - er ikke glad for at bo her da det virker ret "tørt" og bo her - systemet - sproget (de fleste kan ikke engelsk og jeg kan ikke forstå svensk) Ville bare lige ud med det :)
Besvaret
Pis - Det er ikke mig der er problemet men at konene skal vente 5 år - Hvad gør man ikke for kærlighed --> Hyrer en sagsbehandler som finder bolig bil ordner papir så mig og min kone kan bo i sverige - Han får de 10.000,- for at ordne og fixe det hele (Er faktisk meget glad for dem) så jeg kan sidde i min sofa og se TV :D - Så må vi køre endnu 3 år i sweden - er ikke glad for at bo her da det virker ret "tørt" og bo her - systemet - sproget (de fleste kan ikke engelsk og jeg kan ikke forstå svensk) Ville bare lige ud med det :)
Jamen, hvis du kan nöjes med at väre i SE i 2 år, og så blive svensk statsborger og der derefter vil väre fri passage for til DK for dig og konen, hvorfor så vente 5? Kan godt forstå det er problematisk at bo i et land man ikke önsker på grund af latterlige! regler, men jeg har nu aldrig oplevet en svensker som ikke kunne engelsk, så I kunne måske også pröve at se lidt mere positivt på det land i nu engang bor i (hvorfor f#n vil I tilbage til et lorteland som har sådan nogle love), ved godt sprogproblemer og alt det, men alligevel... Håber det löser sig for Jer :)
Besvaret
Din kone kan sagtens flytte med dig til Danmark' date=' når blot du er blevet svensk statsborger og kan opfylde de krav, der stilles for at benytte EU-reglerne om familiesammenføring - dvs. kunne forsørge sig selv ved at arbejde. Læs mere om alle reglerne hos [url']www.aegteskabudengraenser.dk
Jeg har et arbejde som giver mig ca. 30.000,- efter skat hver måned så ingen problemer der og jeg flytter til DK da hele mine familie venner bekendte mit liv og mine kontakter bor der og jeg blot er flyttet til SE på grund af DK reglerne - Kan godt være det er billigt og bo i sverige og sådan noget, men synes ikke det er noget værd uden sin omgangskreds og arbejde Jeg vil forsøge og flytte tilbage her til sommer når der er gået 2 år - :) Men tusind tak for jeres respons og gode svar :D P.S Jeg ved ikke om det var min fejl eller forsikringskassen, min fraflytningskommune men det tog cirka 6 måneder med frem og tilbage med papir arbejdet og en masse tid fra arbejdet og få børnepengene hehe - Det er også en af grundene
Besvaret

Husk, du kan først søge om svensk statsborgerskab, når du har boet i Sverige i præcist 2 år. Søger du før tiden, får du afslag. Og det tager nok nogle måneder at blive svensker, så vent endelig med at flytte tilbage til DK, indtil du rent faktisk har papir på, at du er blevet svensker.

Besvaret
Husk' date=' du kan først søge om svensk statsborgerskab, når du har boet i Sverige i præcist 2 år. Søger du før tiden, får du afslag. Og det tager nok nogle måneder at blive svensker, så vent endelig med at flytte tilbage til DK, indtil du rent faktisk har papir på, at du er blevet svensker.[/quote'] hehe okay - men når jeg bliver svensker mister jeg så mit danske pas? Min lille datter har også dansk pas - Hvilken rækkefølge tager man det i?
Besvaret
Jeg ved ikke' date=' hvad der vil ske med din datters pas, men du mister selv det danske - Danmark anerkender ikke dobbelt statsborgerskab. Så du må vælge...[/quote'] Okay jeg har forstået det sådan her: Dansker --> Svensker ---> Dansker igen med hele familien tilbage til DK?
Besvaret

Ja, bliver du svensker, mister du dit danske pas og din stemmeret til Folketinget. Din datter, som er dansker, behøver ikke at skifte statsborgerskab, hun kan jo til enhver tid bo i Danmark eller Sverige, som hun har lyst. Det er kun dig, fordi du vil medbringe din kone til Danmark, og Danmark har gjort det så besværligt, at det er lettere at være svensker og bo i Danmark med sin kone end at være dansker!

Besvaret

P.S. Når du har boet en tid i DK, kan du søge om dansk statsborgerskab igen, hvis du ikke længere gider være svensker. Jeg er ikke helt klar over, hvor længe du skal have boet i DK, før du kan søge om at få dit danske pas igen, men jeg tror, det er 2 år... men hæng mig ikke op på det.

Besvaret
Bare nysgerrig' date=' men hvad laver du for dine 5-600 k om året ?[/quote'] For lige at gøre dig ekstra ustyrlig nysgerrig kan jeg oplyse at der skal 731.551 kr i før skat årsløn til for at få 30k efter skat om måneden (her set bort fra fradrag). Dertil kommer så pensionsindbetalinger, så den totale bruttoløn skal være omkring 840k
Besvaret
Hvad med at vente indtil næste folketingsvalg når Pia Krig er (politisk) død? :fight: Pia Krig
Kan du ikke løfte sløret for hvordan har du tænkt dig at dræbe hende ? Tror det vil interesserer PET....
Besvaret
Lad være med at være misundelig på vores tyrkiske ven!!! Han tjener nok 30.000 kr. netto (sort arbejde?) om måneden selv om han ikke hedder Søren. Du’ supersmuk du’ supercool du’ superfræk Jeg’ supervæk
Undskyld mit sprog men hvad fu*k vender i mod min økonomi for når jeg snakker om at flytte til DK? Lige så snart når ting handler om penge vågner folk op og har fordommene klar - Jeg kan oplyse at jeg arbejder ca. 60 timer p.r uge fordelt på 7 dage - Og nogle gange arbejder jeg lidt - min løn afhænger af min arbejdsplads og hvor meget indsats jeg har - Jeg er sælger i et internet firma hvor jeg sælger produkter - Jeg sælger meget? = Jeg får flere penge
Besvaret
Undskyld mit sprog men hvad fu*k vender i mod min økonomi for når jeg snakker om at flytte til DK? Lige så snart når ting handler om penge vågner folk op og har fordommene klar - Jeg kan oplyse at jeg arbejder ca. 60 timer p.r uge fordelt på 7 dage - Og nogle gange arbejder jeg lidt - min løn afhænger af min arbejdsplads og hvor meget indsats jeg har - Jeg er sælger i et internet firma hvor jeg sælger produkter - Jeg sælger meget? = Jeg får flere penge
Måske du kan skaffe et fritidsjob;)
Guest michaelbo
Besvaret
Skriv det til de fordomsfulde (Humle & bananas).. :rolleye: Det er fint med mig at du klarer dig så godt. Godt gået! :th2:
ve' du va ? det er slet ikke nødvendigt med fordomme ;) vel ?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...