Janteploven Skrevet November 27, 2006 Rapporter Skrevet November 27, 2006 Hej, er det muligt at sige man ikke vil være tilgængelig for offentligheden i VV's SMS reg nummer til VV => adresse system? Tænkte de måske har en slags "hemmeligt nummer" hvis man ønsker det? Eller er det nødvendigt at oprette SE firma som proxy, så hvis man skriver mit reg. nummer så kommer 'Leave me alone AB' frem?
Gio Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Hej' date=' er det muligt at sige man ikke vil være tilgængelig for offentligheden i VV's SMS reg nummer til VV => adresse system? Tænkte de måske har en slags "hemmeligt nummer" hvis man ønsker det?[/quote']Det er ikke en mulighed jeg kender eller har hørt om - og tror heller ikke den eksisterer. Databasen er jo en positiv i mange sammenhænge. Kan ikke se hvorfor du vil "gemme" dig!? Der kan jo være mange grunde - men jeg tror ikke den er valid i Sverige, så længe du er ejer af et køretøj.
Janteploven Besvaret November 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 27, 2006 Det er ikke en mulighed jeg kender eller har hørt om - og tror heller ikke den eksisterer. Databasen er jo en positiv i mange sammenhænge. Kan ikke se hvorfor du vil "gemme" dig!? Der kan jo være mange grunde - men jeg tror ikke den er valid i Sverige, så længe du er ejer af et køretøj. Hvorfor er databasen positiv? Jeg synes helt sikkert det er godt med et samlet register, men synes ikke det er så fedt at få breve fra interesserede købere af mine biler osv, og hvis bjørnebanden er ude og køre en tur ville det da være oplagt af dem finde adresserne på dem som kører i pæne biler og kigge forbi en dag.
Gio Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Hvorfor er databasen positiv? Jeg synes helt sikkert det er godt med et samlet register' date=' men synes ikke det er så fedt at få breve fra interesserede købere af mine biler osv, og hvis bjørnebanden er ude og køre en tur ville det da være oplagt af dem finde adresserne på dem som kører i pæne biler og kigge forbi en dag. [/quote']Fordi du som køber af en given bil let og u-teknisk kan få info om køretøjet m.m. M.h.t. Bjørnebanden, så kan de der vil finde dyre bøf-bare biler nok hitte dem alligevel. Jeg mener...er der ikke lidt grænser for hvor paranoid man skal være? ;) Når dét så er sagt, så respekterer jeg skam din omsorg for dine værdier. Det er desværre ikke alle der respekterer og forstår tings værdi
Homer Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 I Sydsvinskan var der for nogen tid siden en historie om nogle uheldige typer som holdt til ved havnen i Trelleborg. De noterede reg. nr. på de biler der kørte ombord på færgen - slog dem op hos vv og kørte hjem og tømte ejernes huse for værdier, da ejeren jo var bortrejst. Ikke specielt heldigt, og der var lidt debat om systemet, men det endte vist ingen steder...
Janteploven Besvaret November 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 27, 2006 I Sydsvinskan var der for nogen tid siden en historie om nogle uheldige typer som holdt til ved havnen i Trelleborg. De noterede reg. nr. på de biler der kørte ombord på færgen - slog dem op hos vv og kørte hjem og tømte ejernes huse for værdier' date=' da ejeren jo var bortrejst. Ikke specielt heldigt, og der var lidt debat om systemet, men det endte vist ingen steder...[/quote'] Hej Homer! Det lyder som hvad jeg havde frygtet, de der typer har jo let spil i Sverige :( Kan godt forstå at det er smart når man vil købe en brugt bil at man kan få de info med det samme, men de kunne jo bare lave et system hvor sælgeren giver samtykke via en sms til VV om at han accepterer at en tlf med nummer XXX XXXXX XX gerne må hente oplysninger om bilen i feks 24 timer. (hey VV vil i købe den løsning? :) )
Homer Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Tja, men på den anden side er det jo rart at kunne spamme en trafikgalning med kuponnyheder og opkald fra alverdens sælgere, hvis man ikke når at give ham fingeren i lyskrydset!
Peter H. Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Hej Homer! Det lyder som hvad jeg havde frygtet, de der typer har jo let spil i Sverige :( Kan godt forstå at det er smart når man vil købe en brugt bil at man kan få de info med det samme, men de kunne jo bare lave et system hvor sælgeren giver samtykke via en sms til VV om at han accepterer at en tlf med nummer XXX XXXXX XX gerne må hente oplysninger om bilen i feks 24 timer. (hey VV vil i købe den løsning? :) ) Du kan få oplyst hvem der har forspurgt på dit reg nr,så hvis der har väret nogle hjemme og besöge dig ved politiet det også..:):)
Homer Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Du kan få oplyst hvem der har forspurgt på dit reg nr' date='så hvis der har väret nogle hjemme og besöge dig ved politiet det også..:):)[/quote'] Tja, men de kan vel trækkes fra en "anonym" pc eller en mobil med taletidskort - så er det jo ikke meget værd
Guest Supermule Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Ikke hvis du skal ha' den specifikke adresse....Så skal du bruge et faxnr. Og så er det vel bare at finde ud af hvor fax'en står.....:) Tja' date=' men de kan vel trækkes fra en "anonym" pc eller en mobil med taletidskort - så er det jo ikke meget værd[/quote']
Homer Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Ikke hvis du skal ha' den specifikke adresse....Så skal du bruge et faxnr. Og så er det vel bare at finde ud af hvor fax'en står.....:) Det kniber lidt med kreativiteten, hva? Hvis du får oplysningen via sms indeholder den navn og by - så er det bare at slå vedkommende op på hitta.se, og afsted med varevognen! Der er vel næppe så mange der hedder Brian Bjerring-Nielsen og bor i Hököpinge?? :th2:
Guest Supermule Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Prøv engang Homer.....;) Det kniber lidt med kreativiteten' date=' hva? Hvis du får oplysningen via sms indeholder den navn og by - så er det bare at slå vedkommende op på hitta.se, og afsted med varevognen! Der er vel næppe så mange der hedder Brian Bjerring-Nielsen og bor i Hököpinge?? :th2:[/quote']
Homer Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Uh nej - jeg kommer ikke så fine steder!!
dannemare Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 Prøv engang Homer.....;) Ingenting popper op :) Jeg vil egentligt gerne opnå samme skjulte status (i samtlige offentlige svenske registre, såsom hitta.se osv) for at gøre det sværere for irriterende telefonsælgere at ringe med alverdens ubrugelige tilbud, og for samtidig at undgå episoder a la den nævne med Trelleborgs-luskerne. Brian, kan du fortælle lidt om, hvad du har måtte gøre for at opnå skjult adresse? Vh Frederik
Gio Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 gøre det sværere for irriterende telefonsælgere at ringe med alverdens ubrugelige tilbudhttp://www.nix.nu/
nielsen.se Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 Ingenting popper op :) Jeg vil egentligt gerne opnå samme skjulte status (i samtlige offentlige svenske registre, såsom hitta.se osv) for at gøre det sværere for irriterende telefonsælgere at ringe med alverdens ubrugelige tilbud, og for samtidig at undgå episoder a la den nævne med Trelleborgs-luskerne. Brian, kan du fortælle lidt om, hvad du har måtte gøre for at opnå skjult adresse? Vh Frederik Mange (ikke alle) telesalgsfirmaer ringer jo ikke ud fra om en person er hemmelig eller ej. Men blot gennemkanvas af valide numre. At undgå en episode som _trelleborg_ er jo lidt optimistisk. Set fra forbryderens side er det jo noget af af en chance og køretur at skulle køre til malmöegnen for at kontrollere om den eller de personer i bilen på vej over med færgen nu også var alle fra husstanden. Set med andres øjne, så er det lidt naivt at tro at man på den måde kan minimere risikoen for indbrud. For det kan man ikke.. Supermulles adresse er ikke skjult...: Förnamn: Brian Efternamn: xxxx-xxxx Adress: Xxxxparken Postnummer: 235 xx Ort: Vellinge
Peter H. Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 Mange (ikke alle) telesalgsfirmaer ringer jo ikke ud fra om en person er hemmelig eller ej. Men blot gennemkanvas af valide numre. At undgå en episode som _trelleborg_ er jo lidt optimistisk. Set fra forbryderens side er det jo noget af af en chance og køretur at skulle køre til malmöegnen for at kontrollere om den eller de personer i bilen på vej over med færgen nu også var alle fra husstanden. Set med andres øjne, så er det lidt naivt at tro at man på den måde kan minimere risikoen for indbrud. For det kan man ikke.. Supermulles adresse er ikke skjult...: Förnamn: Brian Efternamn: xxxx-xxxx Adress: Xxxxparken Postnummer: 235 xx Ort: Vellinge Så Nielsen nu kommer SM og banker dig :):):)
nielsen.se Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 Så Nielsen nu kommer SM og banker dig :):):) Og det er med 320 km/t...
Johan Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 Ingenting popper op :) Jeg vil egentligt gerne opnå samme skjulte status (i samtlige offentlige svenske registre, såsom hitta.se osv) for at gøre det sværere for irriterende telefonsælgere at ringe med alverdens ubrugelige tilbud, og for samtidig at undgå episoder a la den nævne med Trelleborgs-luskerne. Brian, kan du fortælle lidt om, hvad du har måtte gøre for at opnå skjult adresse? Vh Frederik Jeg tror at der er nogen der har købt stort ind af boxerxhorts, jeg er blevet ringet op 3 gange I denne uge og blevet spurt om jeg havde lyst til at få nogle gratis prøver.....
Gio Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 Jeg tror at der er nogen der har købt stort ind af boxerxhorts' date=' jeg er blevet ringet op 3 gange I denne uge og blevet spurt om jeg havde lyst til at få nogle gratis prøver.....[/quote']http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=106440&postcount=15 ;) (ja - det virker. Se evt. tidligere tråde om emnet -> http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6547&highlight=www.nix.nu http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=4307&highlight=www.nix.nu http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=2168&highlight=www.nix.nu)
Johan Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=106440&postcount=15 ;) (ja - det virker. Se evt. tidligere tråde om emnet -> http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6547&highlight=www.nix.nu http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=4307&highlight=www.nix.nu http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=2168&highlight=www.nix.nu) Nå ja jeg sagde jo ikke noget om at jeg havde noget imod det jo, jeg er bare glad for at der er nogen der gider at ringe til mig en gang i mellem
Gio Besvaret March 28, 2007 Rapporter Besvaret March 28, 2007 Nå ja jeg sagde jo ikke noget om at jeg havde noget imod det jo' date=' jeg er bare glad for at der er nogen der gider at ringe til mig en gang i mellem [/quote']Fair nok... :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu