Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
vi flytter hjem til jylland igen' date=' hvor vi skal til at bygge et træhus på 176 kvm i et plan, er der nogle der ved hvad priserne på trådløst netværk ca ligger i?[/quote'] Skal det inkludere vennerne i Malmö, eller ??? :love2:
Besvaret
jeps......
Ordentlig dækning i en sådan størrelse, så ville jeg montere et enkelt AP og to repeatere/bridges. At ét enkelt accesspont er rigeligt er nok at være lige en kende for optimistisk. Sæt derfor et AP op, og udvid med to relæstationer. Så skulle i være dækket også i en evt. have :)
Besvaret

Regn med ca. 2k for hardwaren - og så skal du sikkert have lidt nørdhjælp et sted fra, hvis ikke du selv eller dine nærmeste kan sætte det op. Nå ja...og så skal du jo ud og have et bredbånds-abb. et sted fra også - men det siger jo næsten sig selv. Priser fra ca. 199,- og op.

Besvaret

okay så er jeg med okay, det sidste var bare at derudover skulle jeg regne med løn til en der kan lave det samt til oprettelse af bredbånd, hvor tidligt i forløbet skal sådan noget sættes op, og hvor får man fat i tingene til det henne?

Besvaret
okay' date=' det sidste var bare at derudover skulle jeg regne med løn til en der kan lave det samt til oprettelse af bredbånd, hvor tidligt i forløbet skal sådan noget sættes op, og hvor får man fat i tingene til det henne?[/quote'] Taler du om selve opkoblingen eller hardwaren til trådløst netværk? Eller begge dele?
Besvaret
okay' date=' det sidste var bare at derudover skulle jeg regne med løn til en der kan lave det samt til oprettelse af bredbånd, hvor tidligt i forløbet skal sådan noget sættes op, og hvor får man fat i tingene til det henne?[/quote']Hardwaren kan du jo shoppe i de fleste computer-forretninger. Bredbåndet bestiller du jo direkte hos den udbyder du vil ha´- TDC, CyberCity osv. Ring til dem allerede nu, så du kan få sat maskineriet igang. Der kan jo ofte være småproblemer der tager ekstra tid. M.h.t. opsætningen...findes der ikke nogle "nørder" i familien, som kan barbere dén ged? Ellers tror jeg nu nok TDC kan gøre det, hvis du bare slipper slanterne for det :)
Besvaret
Egentlig ikke. Den nye N1 protolol skulle kunne klare det. http://catalog.belkin.com/IWCatSectionView.process?Section_Id=204038
Jeg vil se det før jeg tror det! Belkin´s "Pre-N" og "Draft-N" teknologier har været en omgang miskmask, der var overmåde u-kompatibelt og dækkende. Få havde gode resultater - endnu flere kunne ikke mærke en forbedring. Nu kommer den officielle N-standard så - og så må vi se om den kan flytte noget. Jeg tvivler, desværre. Så længe du ikke må putte mere effekt i sende-delen på dit AP og dit NIC, så kan du sætte 1200 antenner på...og det vil nytte nul og en prut. Indenfor rækkevidden kan du flytte flere data hurtigere med MIMO, ja...men for at dække et hus på 176m2 tvivler jeg, som sagt, på at ét enkelt AP er nok. Men hvis du har erfaring med de nye Belkin´s, så lad os endelig høre om det. I min verden er Belkin = skrammel. Louise burde nok investere i en bunke ZyXEL´s eller Linksys (de rette versioner der kan bridges) - og så ellers se om hun kan finde nogle til at installere det hele. TDC kan sikkert et eller andet - men så er prisen nok også derefter :scared:
Guest Supermule
Besvaret

Du kan da nøjes med ét AP. Selve rækkevidden i et hus på 176kvm er ikke noget problem. http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161256&CategoryGroupNo=1820497D-9CE4-46B7-86A2-0FD87EDF0AA9 Jeg har testet det i et 3 etagers 24 lejligheders hus og der er over 40mbit i hele huset. Grillpladsen ligger 70m væk fra huset.... Der havde vi 11 mbit. Det er IP68 certificeret og kan sidde udendørs. Ergo behøves det ikke at skæmme på din væg indvendigt.... Desuden ønsker du sikkert ikke at dele din forbindelse med naboen og der er indbygget radius server for siker login til internettet. Desuden er der alle former for kryptering. Den kan køre SIP passtrough og derved køre med trådløse SIP tlf fra Zyxel. Eks en P-2000V2. http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161246&CategoryGroupNo=9F60EDCB-18CA-47EA-9ACE-FDD8CA02B1DC Det er helt sikkert noget af det bedste grej du kan få. Så er du sikret i en rum tid fremover..... Desuden sidder der 2 stks opgradér bare kort i, aåledes AP'et kan køre over 54Mbit simplex, såfremt din internet forbindelse kræver det....

Besvaret
Du kan da nøjes med ét AP. Selve rækkevidden i et hus på 176kvm er ikke noget problem. http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161256&CategoryGroupNo=1820497D-9CE4-46B7-86A2-0FD87EDF0AA9
Små 11.000,- dkr :rolleyes: - så er vi også ovre i noget som vist ikke kan kaldes konsumer længere. Men spændende, hvis ét AP kunne dække så meget som du siger. I min verden lyder det en kende heldigt - og måske faktorer som konstruktionen af huset, omkringliggende trådløs trafik og anden RF har været optimale....fordi jeg er stadig lidt skeptisk. Omvendt, så véd jeg også at kvalitet koster. ;)
Besvaret
Jeg vil se det før jeg tror det! Belkin´s "Pre-N" og "Draft-N" teknologier har været en omgang miskmask' date=' der var overmåde u-kompatibelt og dækkende. Få havde gode resultater - endnu flere kunne ikke mærke en forbedring.[/quote'] Cnet er ikke enige med dig http://reviews.cnet.com/Belkin_Wireless_Pre_N_router/4505-3319_7-30993672.html?tag=prod Brugerne på EDBpriser er heller ikke: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=117531
Guest Supermule
Besvaret

Hvis du alligevel vil fremtidssikre, så brug fiberoptiske kabler. De fylder ikke meget og du kan få switche der kan håndtere overgangen imellem fiber og alm kobber. Helt klart en løsning der kan håndtere vanvittig meget trafik.... Så er det kun switchen der skal opgraderes og ikke ledningerne i huset... .

Louise for at skære det ud i pap og æbler/bananer' date= lidt væk fra fagsproget: Du skal have en ADSL forbindelse ind i huset. Den skal du så have grenet ud, til dine trådløse accesspoints. (Antenner) En enkelt antenne kan være for lidt, da signalet svækkes af mure/vægge. Hvem kan sætte det op? Ja de fleste elektrikkere roder i større eller mindre grad med det, typisk er det alligevel dem der trækker de store installationer, og IT folkene der fixer konfigurationen bagefter. Nogle PC udstyrsbutikker kan også hjælpe, eller henvise til nogle der kan. Husk bare på at køber man for billigt, ender det gerne med at man skal ud og investere igen snart efter. Måske det kan betale sig at indregne installationen i huset, på lige fod med man måske ville have IHC anlæg lagt ind eller andet. Ihvertfald kan man jo forberede kabelføringen, så den er mest hensigtsmæssig. Meget netværk i dag udføres af elektrikkere, da det ikke er det der er den store nørderi ting i det med de små hjemme net, og betragtes på lige fod med almindeligt kabelarbejde for elfolket. Prøv at indhente tilbud, både hel og del tilbud. Der er ikke noget være end når folk køber noget billigt i Bilka, hvor der står på pakken at det er verdens bedste produkt, og så beordrer en stakkels gut til at få det til at performe efter urealistiske forventninger. En lokal IT butik kan måske være god at søge lidt rådgivning hos, eller den lokale elektrikker eller som førnævnt, måske indregnet i el-entreprisen på huset. Personligt ville jeg have valgt at føre klassisk kabling ud i alle sandsynlige rum, så man får FULD Kat6 (Gigabitnet i kabel) i alle værelser/opholdsrum (sammen med en stikkontakt). Især hvis børnene vil spille online, eller man agter at benytte nettet til TV m.v. fremover. Det er jo fremtiden allerede nu. Hvorfor ikke integrere mediet på lige fod med el-en, istedet for at klaske det tilfældigt op som en nødløsning bagefter. Og så senere supplere med trådløst dækning i køkken stue, og måske terrassen i haven. Det er kun et spørgsmål om hvad man ser i fremtiden. Er et lokalnetværk i huset et onde for at få netværk, eller vil vi have en fuld løsning engangsinvestering der holder længe, og kan udbygges med det samme.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...