Jump to content

flyt til S, men beholde hus i DK

Recommended Posts

Skrevet

hej jeg flytter til Sverige til næste år, men ønsker at beholde mit hus her i DK som jeg så vil leje ud for en 3-årig perioede, som jeg har læst at man skal gøre i forhold til skat osv.. jeg vil hører om der er nogle af jer som allerede bor i Sverige og lejer sin bolig ud i DK ? ville hører om det er meget bøvlet med hensyn til skat, kræver det ekstra at man skal bevise at man ik selv bor i huset ?? på forhånd tak for hælpe... og ellers en super siden mvh. michael

Besvaret
hej jeg flytter til Sverige til næste år, men ønsker at beholde mit hus her i DK som jeg så vil leje ud for en 3-årig perioede, som jeg har læst at man skal gøre i forhold til skat osv.. jeg vil hører om der er nogle af jer som allerede bor i Sverige og lejer sin bolig ud i DK ? ville hører om det er meget bøvlet med hensyn til skat, kræver det ekstra at man skal bevise at man ik selv bor i huset ?? på forhånd tak for hælpe...
Nils skriver lidt her: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6869&highlight=udlejning
Besvaret

Den anden tråd der er lidt den anden vej rundt. Jeg tror ikke Skat bliver interesseret bare fordi I har et dansk hus og bor i Sverige, men af hensyn til hvis de bliver interesserede, så er I nødt til at være meget artige med at lave huslejeregnskab og opgive huslejeindtægten. Og hvis I vil lægge til grund, at I boede i Sverige på et tidspunkt, hvor huset stod tomt, så kan I få brug for at sandsynliggøre det ved hjælp af dokumentation for arbejdsrejser og anden økonomisk aktivitet i Sverige. :)

Besvaret

Tak for dit svar Nils, Det vil jeg skrive mig bag øret, men tror du der vil blive nogle problemer med at skulle står til regnskab med hensyn til arbejdes rejser ? da jeg er medejer af det firmaet. at skat så ik vil tage det for gode varer ? mic.

Besvaret

Når Skat ser papirsporet fra 1) jeres udlejning, 2) jeres transport og 3) jeres økonomiske liv i Sverige, så godkender de uden problemer arrangementet, hvis det falder sammen med, hvad I har oplyst. Knas med enten 1) udlejning, 2) transport eller 3) økonomi afslører knas med alle tre og desuden formodet knas med 4) unddragelse af registreringsafgift. Du skal have fire på række, eller du er ude. :cool:

Besvaret

tak igen Nils, det er jo en hel super siden i har fået lavet her, virker som om der er mere liv her inden og action på indlægene i forhold på øresunddirekt. jamen så skulle det være på plads, da min plan ikke er at snyde, men kommer jo længst med at holde sin sti ren. ved ik om jeg skal skrive i nyt indlæg, eller om det er ok at spørge videre her ? der bliver vel heller ik nogle problemer i at man arbejder hele ugen og weekender med at for det godkendt som et fradrag ? mic.

Besvaret
der bliver vel heller ik nogle problemer i at man arbejder hele ugen og weekender med at for det godkendt som et fradrag ? mic.
Sikkert ikke. Disclaimer: Jeg fatter ikke spørgsmålet, så svaret kan være forkert. :rolleyes:
Besvaret

sorry, skulle nok lige have brugt et minut mere på at læse det igennem inden jeg sendte det. jeg mener når man skal have fradrag for sin kørsel over broen, da jeg både arbejder i hverdagene samt i weekender.. at de stiller ? ved at kørselen i weekendene er privat og ik arbejde håber det hjælper.. ik den store skriftlige ørn mic.

Besvaret

Ja, du kan få fradrag for befordring til og fra arbejde lørdag og søndag, hvis du arbejder på de dage og kører til og fra arbejde. Var det ikke nogenlunde, hvad du forestillede dig, Øresundsdebatten ville svare? :rolleyes:

Besvaret

havde da ik regnet med at de ville give nogle problemer, da det ik gør her i DK vil bare lige være sikre på at de ik begynder at stille ? om man virklig er på arbejde eller er på weekenden besøg hos venner osv.. og derfor ik kan få sit fradrag for sine lørdagen og søndag.. takker for din svar Nils. mic.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...