Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg har søgt lidt rundt men synes ikke jeg kunne finde svar på tunings reglerne. Jeg har overvejet en turbo bil, std 200 hk, og har så overvejet at få større turbo osv osv på, så den har omkring 400 hk. Hvordan er det med syn? Skal man til at "snyde" og sætte trykket ned og have et "synprogram" på motorstyringen? Håber nogle kan svare ;) Ps. er ikke skide god til at læse svensk endnu.

Besvaret
Prøv at chekke med dit forsikrings selskab' date= og den skal jo også synes en gang om året. Du kan læse lidt her: http://www.autopower.se/reportage/ess/default.asp
Nu er jeg ikke så sej til at læse svensk, så tager en krig at komme igennem det der. Ehm, syn har jeg som sagt overvejet med at sætte ladetryk ned og så et "syn program" i styreboksen. Men synes bare jeg har hørt af SE har rimelige frie grænser for tuning.
Besvaret
Nu er jeg ikke så sej til at læse svensk, så tager en krig at komme igennem det der. Ehm, syn har jeg som sagt overvejet med at sætte ladetryk ned og så et "syn program" i styreboksen. Men synes bare jeg har hørt af SE har rimelige frie grænser for tuning.
De har jo en 4 gas tester til syn så der ikke nok bare at skruge ned for trykket ,og hvis du skal op i de heste skal du jo også bytte kat,og de plejer ikke at du til syn hvis du sätter et kämpe udstödningsrör på
Besvaret
Hmm der er vist noget om at det ligger hos den enkelte synshal. Grænser for galskab er der nok men der er vist noget med at man kan kunne retfærdiggøre de ekstra kræfter med evt bedre bremser, mindre vægt, dæk str./kvalitet osv osv. Kun noget jeg har hørt :rolleye: (sikkert med halv øre) men har på ingen måde personlig erfaring
Besvaret

Bilen skal stadigvæk overholde de gældende krav for udstødningsgasser og støj. Og selvfølgelig skal bremser osv. også være tilstrækkeligt. Men jeg ved ikke hvordan det f.eks. skal dokumenteres, at bremserne lever op til kravene.

Jeg har overvejet en turbo bil' date=' std 200 hk, og har så overvejet at få større turbo osv osv på, så den har omkring 400 hk.[/quote'] Nu bliver jeg nysgerrig.. Hvilken bil har du i tankerne?
Besvaret
Bilen skal stadigvæk overholde de gældende krav for udstødningsgasser og støj. Og selvfølgelig skal bremser osv. også være tilstrækkeligt. Men jeg ved ikke hvordan det f.eks. skal dokumenteres, at bremserne lever op til kravene. Nu bliver jeg nysgerrig.. Hvilken bil har du i tankerne?
Ehm, ellers må jeg jo finde en synsmand der kan bestikkes lige som i dk, bremser bliver nok også lavet passende store så lortet kan bremse, det er klart. Bilen bliver nok en Opel Speederst 2.0 turbo.
Besvaret
Ehm, ellers må jeg jo finde en synsmand der kan bestikkes lige som i dk, bremser bliver nok også lavet passende store så lortet kan bremse, det er klart. Bilen bliver nok en Opel Speederst 2.0 turbo.
Speedster med 400hk!? :eek: DET bliver skægt!! :th2:
Besvaret
Ehm' date=' ellers må jeg jo finde en synsmand der kan bestikkes lige som i dk[/quote']God fornøjelse med dét projekt...:eek: Det skal nok medvirke til at fremme forståelsen for Danskerne i Skåne, hvis du kommer i Bilelskernes Slaraffenland og vil bestikke synsmænd, fordi du ikke vil overholde gældende lovgivning på området. Ja...undskyld mig meget - men så kan du vel lige så godt blive boende i Danmark, hvis du vil bestikke dig ud af ulovligheder og gældende regler. :thumbdown
Besvaret
God fornøjelse med dét projekt...:eek: Det skal nok medvirke til at fremme forståelsen for Danskerne i Skåne, hvis du kommer i Bilelskernes Slaraffenland og vil bestikke synsmænd, fordi du ikke vil overholde gældende lovgivning på området. Ja...undskyld mig meget - men så kan du vel lige så godt blive boende i Danmark, hvis du vil bestikke dig ud af ulovligheder og gældende regler. :thumbdown
Vil helst undgå at gøre det, der for jeg sprøger til reglerne. Men hvorfor blive i dk, vis jeg øsnker at have min bolig i SE og bor der over?.. Men man må se på de muligheder der er nu når man skal bo der over, for mig er bilen bare en bonus ved at bo i SE. Men der må være synmænd i SE lige som i DK, vis det viser sig man ikke må en pind, men hvordan får alle dem der har super tunet biler, synes dem i SE (nyere biler)
Besvaret
Speedster med 400hk!? :eek: DET bliver skægt!! :th2:
Det bliver hurtigt, den tager jo 0-100 std på 4,9 sek, og er har 250nm, så med dobbelt op i nm og hk, så tør jeg slet ikke tænke på det ;D
Besvaret
God fornøjelse med dét projekt...:eek: Det skal nok medvirke til at fremme forståelsen for Danskerne i Skåne, hvis du kommer i Bilelskernes Slaraffenland og vil bestikke synsmænd, fordi du ikke vil overholde gældende lovgivning på området. Ja...undskyld mig meget - men så kan du vel lige så godt blive boende i Danmark, hvis du vil bestikke dig ud af ulovligheder og gældende regler. :thumbdown
Tror ikke der er mange tilbage... der blev fyret over 30 synsmänd og lukke 12 synshaler pga svindel sidste år... Så jeg tror problemet er blevet löst :):)
Besvaret
Tror ikke der er mange tilbage... der blev fyret over 30 synsmänd og lukke 12 synshaler pga svindel sidste år... Så jeg tror problemet er blevet löst :):)
Skidt, hvordan får folk så synet deres vilde biler?... Der kører mange rundt med 100-200 hk for meget jo!
Besvaret

Nogle der ved hvor jeg så kan læse om disse tunings regler, det link jeg har fået længere oppe kan jeg ikke bruge, desværre. Det er jo "bare" større turbo, intercooler, styreboks og et på smedet stepler og bilen har jo turbo org. Så vis man skuer ned på ladetryk og motorstyring bliver programeret til det, så kan jeg da ikke se problem med at kører til syn? Eller er det bare mig?

Besvaret

No problem Du får säkert inga problem att besiktiga din bil. Bilprovningen mäter inte effekten på motorn, de som arbetar på Bilprovningen ser inte skillnad på en större eller mindre turbo och det är inte förbjudet att skruva på en IC. Det som är viktigt är att avgasvärden är rätt. Men du ska säkert sätta på race-kat, välj en godkänd, så blir det inga problem. Lycka till med bygget. Vi får kanske se dig och din i Helsingborg någon fredags- eller lördagsnatt.

Besvaret
Du får säkert inga problem att besiktiga din bil. Bilprovningen mäter inte effekten på motorn, de som arbetar på Bilprovningen ser inte skillnad på en större eller mindre turbo och det är inte förbjudet att skruva på en IC. Det som är viktigt är att avgasvärden är rätt. Men du ska säkert sätta på race-kat, välj en godkänd, så blir det inga problem. Lycka till med bygget. Vi får kanske se dig och din i Helsingborg någon fredags- eller lördagsnatt.
Er ikke så skap til svensk, så jeg har lige prøvet at oversætte, så vis der er nogle fejl så må i lige rette mig: Du får sikkert ingen problemer med at få din bil godkendt. Synsstedet måler ikke effekten på motoren. Dem der arbejder der ser ikke forskellen på en større eller mindre turbo og det er ikke forbudt at sætte en IC på. Der som er vigtigt er at udstødningsmanifolden er lige. Men du skal sikker sætten en racer kat på - vælg en godkendt, så bliver der ingen problemer. Det lyder jo meget godt, så vis bare tryk/motorstyringen lige bliver fixet til inden syn, så skulle der ikke være problemer kan jeg regne ud. ;D Lyder jo godt. Og ja, vi ses jo nok enten i SE eller DK fredag og lørdag nat ;D.... Men nu må vi se om der bliver råd til sådan en gang tuning, skal jo også have mig en lejlighed ;D
Besvaret
Der som er vigtigt er at udstødningsmanifolden er lige. Men du skal sikker sætten en racer kat på - vælg en godkendt, så bliver der ingen problemer.
De måler forureningen. Det som er vigtigt er at udstødningsværdien er rigtig. CO2 osv. ikke overstiger den lovpligtige mængde.
Besvaret
Det er bare ikke så godt når forsikringen takker nej, når og hvis du köre galt.. Har en kammi som havde store problemer da han tabte sin GT3 ind i en kantsten .. Der ville de ikke betale fordi han havde semi sliks på og de mente der ikke var nok mönster på däkket :(:(
Besvaret
Der ville de ikke betale fordi han havde semi sliks på og de mente der ikke var nok mönster på däkket :(:(
Hvis dækkene overholder lovkravet for mønster-dybte, er der vel ikke så meget at komme efter? Hvis ikke, tjaeh, så be'r han jo også lidt om det... Men det kan da ikke have noget at gøre med om de mener det eller ej ... Det er da noget der kan måles helt præcist...
Besvaret
Hvis dækkene overholder lovkravet for mønster-dybte, er der vel ikke så meget at komme efter? Hvis ikke, tjaeh, så be'r han jo også lidt om det... Men det kan da ikke have noget at gøre med om de mener det eller ej ... Det er da noget der kan måles helt præcist...
Problemet er at de ikke mente at den var i synsklar stand og at de ikke var DOT märket... Der er jo ikke meget mönster på dem fra nye af :).. vi fandt heldigvis märket på indersiden af däket... Det jeg mener er at der skal ikke meget til för de ikke vil betale for skaden. Og der spare de rigtig mange penge hver år, se bare hvor mange der stadig köre på sommerdäk, der skal bare kommer noget frost og det går galt og de betaler ikke en krone for skaderne...
Besvaret

jeg forstår ikke i siger at bilen kan blive synet med formonteret intercooler. Jeg blev kasseret til syn pga min formonteret intercooler på en beetle 1,8 turbo. Bilen har 250 hk, men fik std chip i inden syn så laver den 160 hk. efterfølgende har jeg snakket med vw hovedkvateret i stockholm, som har sendt nogle papirer som vw skal udfylde for bilen kan blive synet. Det vil sige at jeg skal ombygge bilen til std, også tester vw den for fejlkoder, og skriver under på at bilen er i org stand.

Besvaret
jeg forstår ikke i siger at bilen kan blive synet med formonteret intercooler. Jeg blev kasseret til syn pga min formonteret intercooler på en beetle 1,8 turbo. Bilen har 250 hk, men fik std chip i inden syn så laver den 160 hk. efterfølgende har jeg snakket med vw hovedkvateret i stockholm, som har sendt nogle papirer som vw skal udfylde for bilen kan blive synet. Det vil sige at jeg skal ombygge bilen til std, også tester vw den for fejlkoder, og skriver under på at bilen er i org stand.
Hvad har de givet som begrundelse på, at den ikke kunne synes?? Stikker intercooleren ud? Tror de den har for mange Hk?
Besvaret

ja det er jo det der er spørgsmålet??? intercooleren sidder bag underdelen på kofangeren, og er rimelig synlig, men stikker ikke ud overhovedet. har ny syns tid i januar, så ser vi hvordan det går der!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...