Lynge Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Men tilbage til bilen, jeg har lige solgt min A3 1,8T fra 99, altså stort set samme motor, og den har altså nogle klare svaghedder. <---- Nej det er sku ikke stort set den samme motor! Jeg må desværre give dig ret her, jeg troede faktisk den lille TT 1,8T, var en 150 hk som A3, A4 og A6 ´eren. Men det er det ikke. Af nysgærrighed ringede jeg lige til Palm Auto, og de fortalte at bla. det er større turbo anden LMM osv, og der var ikke de samme problemer med de ting som på 1,8T til de andre modeller. Men det er jo en Audi, så den havde naturligvis en anden svaghed, Audi har "glemt" at ligge nogle grænse værdier ind i computeren på styreboksen, som kunne give nogle problemer hvis nogle mekaniske dele stod af, for så risikerede man at brænde motoren af. Det var omkring den lille 180 Hk motor.
credde Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Jeg må desværre give dig ret her, jeg troede faktisk den lille TT 1,8T, var en 150 hk som A3, A4 og A6 ´eren. Men det er det ikke. Af nysgærrighed ringede jeg lige til Palm Auto, og de fortalte at bla. det er større turbo anden LMM osv, og der var ikke de samme problemer med de ting som på 1,8T til de andre modeller. Men det er jo en Audi, så den havde naturligvis en anden svaghed, Audi har "glemt" at ligge nogle grænse værdier ind i computeren på styreboksen, som kunne give nogle problemer hvis nogle mekaniske dele stod af, for så risikerede man at brænde motoren af. Det var omkring den lille 180 Hk motor. Det burde kunne løses ved en software opdatering ved service. Fik selv opdateret softwaren på min passat ved seneste service, men det var heller ikke Din Bil i Malmö som lavede servicet :p
Stoney Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Utroligt med Audi... De "glemmer" ofte ting og sager... eller dvs efter de er blevet slået sammen med WW og Skoda bla. Tror produktionen går liiiidt for hurtig! Min bror havde en Audi A4 Avant 1.8 T fra 97, og den blev en dag pludselig meget varm og vandet kogte faktisk "over" :D Siden der opførte motoren sig SKIDT og den lød som en forvokset symaskine! Hos Audi kunne de så fortælle at nogle af delene i motoren var lavet af plastic og derfor på længere sigt self. ikke kunne holde til varmen hvilken gjorde skidtet flækkede og en større kædereaktion blev sat i gang i dyre rep. Jeg er ikke mekaniker så vil ikke uddybe mere... men kender til basisting! og der kan allerede jeg se hvilke dumheder der gøres i et motorrum hos nogle Audier. Det eneste rigtige Audi må være RS!?
credde Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Det er desværre ikke kun hos Audi det foregår, det er alle bilmærker også Volvo, Ford, Mercedes og Toyota. Konkurrencen er blevet så skarp, at man lader forbrugerne lave "test's" af bilerne, en forkert vej at gå. Bilerne sendes for hurtigt på gaden uden ordentlig gennemtestning. Til forsvar, så var der ikke så megen elektronik i biler for 10-15 år siden, som der er nu... Desuden laves mange af fx. elektronik delene ikke af bilfirmaet men af underfirmaer som fx. Bosch osv. Bilfirmaerne presser underleverandørerne til at give lavere priser. Pris og kvalitet hænger som regel sammen ...
Lynge Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Det burde kunne løses ved en software opdatering ved service. Fik selv opdateret softwaren på min passat ved seneste service' date=' men det var heller ikke Din Bil i Malmö som lavede servicet :p[/quote'] Ja jeg tænkte selv det samme, men det undrer mig bare at det så stadig er et problem:confused: Som jer andre er jeg bestemt heller ikke mekaniker, men kan bare fortælle at jeg købte Audi i den forventning at det var et kvalitets produkt, men må sige jeg er blevet fælt skuffet. På det man kan se og føle, ja der er det en lækker bil, men når alt kommer til alt så er det altså motoreren og slid dele der er det vigtige(for mig) og der holder de ikke den høje kvalitet desværre. Jeg har haft en del forskellige biler efterhånden, og jeg har aldrig haft så mange problemer før som jeg havde med de 2 Audi´er jeg havde. Far er ikke sur, far er skuffet;)
Stoney Besvaret December 13, 2006 Rapporter Besvaret December 13, 2006 Credde: Ja næsten alle bilmærker sender bilerne på gaden hurtigt! Men der er bragende stor forskel på f.eks. WW/Audi/Skoda og lad os sige Toyota! Tyskerne udvikler ofte ny teknologi og nye motore der ikke er testet før.. hvor Toyota oftest tager en motor fra modellen før.. pepper den lidt op og afsted! Så er de fri for mange børnesygdomme! kort beskrevet.. gotta go :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu