Humle Skrevet December 12, 2006 Rapporter Skrevet December 12, 2006 Hva Nils.. jeg troede Eslöv var sådan en fredelig "landsby" ? Eslöv Ökänt gäng sprider skräck i nattligt Eslöv Av Tobias Malmberg Senast uppdaterad 11 december 2006 23:58 Ett gäng unga män härjar i centrala Eslöv, de rånar och misshandlar ensamma personer nattetid. ESLÖV. Natten till lördag räddade krögaren Fredrik Carlsson och en kollega en 33-åring som misshandlades svårt. Det höll på att sluta med att deras restaurang stormades. Fredrik Carlsson, som driver restaurang Gästgivaren, berättar att de just hade stängt när rop hördes från gatan. Han och en kollega gick ut för att se vad som var på gång. Där mötte de en 33-årig man som kände sig otrygg och de följde honom en bit ner på vägen. Då dök ett gäng på 15 män i tjugoårsåldern upp. – Jag kände igen dem och vet att de är ute efter bråk, så jag sa att vi skulle gå tillbaka in på restaurangen. Men de hann i fatt oss, säger Fredrik Carlsson. Sedan gick allt snabbt. En i gänget tog tag i nacken på 33-åringen och sa ”vi ska inte bråka”. Mannen drog med sig 33-åringen och de andra började putta runt honom. En av männen skallade 33-åringen i ansiktet. – Vi var tvungna att rädda honom. Vi ställde oss i vägen men de var så många. Flera slog på honom. Ett par av dem hoppade in sparkar i huvudet på honom. Han stod upp länge men sedan började han segna ner. En tog av sig ett skärp med nitar och slog honom över ryggen, säkert tjugo, trettio gånger. Till sist sparkade en av dem med hälen över nacken på honom och då sjönk han ner. Fredrik Carlsson och hans kollega började släpa 33-åringen mot restaurangen. Hela tiden fick de ta emot slag. – Jag har ett märke i huvudet. Jag fick en flaska i nacken. Någon kastade en läskburk på mig och någon en kaffekopp, så kläderna ser ju ut som fan. Jag har en rispa i ansiktet och är svullen. Kollegan fick många slag mot kroppen och något slag mot huvudet. Mitt i uppståndelsen dök en mamma till en av männen upp: – Hon kom ner, motade bort dem och sa till att de skulle sluta. Bråkstakarna skingrades och Fredrik Carlsson och hans kollega började plåstra om mannen inne på restaurangen. De låste dörren och ringde efter ambulans. – Pupillen i vänstra ögat reagerade inte när vi lös i det med ficklampa. Han hade ett bettmärke över ryggen som säkert var sju åtta centimeter långt. Det var alldeles mörklila. Och så hade han hål över ryggen. Det var efter slagen med nitbältet. Efter ett tag dök halva skaran upp igen. Först stod de och tittade in genom fönstret, sedan började de försöka att ta sig in. – En tog en trottoarsten i handen och de började slå på fönstrena. De sprang runt och ryckte i alla nödutgångar och försökte sparka in dörren till varuintaget. Vår ena bartender grät och försökte gömma sig. De var alltså beredda att storma stället. Jag ringde polisen och sa att nu får ni fan komma. Under tiden bröt vi sönder en stol för att ha något att försvara oss med, berättar Fredrik Carlsson. Men innan gänget lyckats ta sig in dök polisen upp. Sex män i tjugoårsåldern, sedan tidigare kända av polisen, greps och anhölls misstänkta för grov misshandel. På måndagen hade de släppts igen. Den misshandlade 33-åringen har lämnat Lunds universitetssjukhus. Han har ingen syn på vänster öga och det är i nuläget oklart om han kommer att få den åter.
Guest Supermule Besvaret December 12, 2006 Rapporter Besvaret December 12, 2006 Dø de skulle......Langsomt ja......Langsommelig afskæring af kropsdele man måtte....... "citat; Yoda".....
Toft Besvaret December 12, 2006 Rapporter Besvaret December 12, 2006 Total off topic, men måtte lige ud med det.. Hva Nils.. Tillykke! Jeg vil på Nils' vegne gerne sige at det er flot du kan stave til hans navn, og ikke som 9 ud af 10 andre herinde, konsekvent staver det, Niels
Nils Besvaret December 12, 2006 Rapporter Besvaret December 12, 2006 Eslöv har jo papir på at være Sveriges kedeligste by, men arbejder hårdt med at fjerne det image. I øvrigt synes jeg, jeg har læst den historie mange gange - bare med forskellige bynavne. :(
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu