louras Skrevet December 15, 2006 Rapporter Skrevet December 15, 2006 Jeg oplevede for 2 år siden at blive slæbt med op på toldernes kontor på Svågertorp station. En meget underlig oplevelse.... Jeg sad i en stillekupé og halvsov, da tolderne kom igennem toget.... Tænkte ikke nærmere over det - det gør de jo engang imellem. Da jeg så står af på Svågertorp station og begynder at gå hen mod trapperne, kommer der pludselig en kvindelig tolder helt tæt op på siden af mig og begynder at spørge, om jeg bor her, om jeg arbejder i DK osv. Imens kommer der en anden tolder helt tæt op på den anden side af mig og en tredje, som går helt oppe i nakken på mig!! Det var rimeligt ubehageligt, for jeg anede ikke, hvad der foregik, og hvad de ville:confused: Hun be´r mig så om at følge med op på deres kontor.... Hun siger ikke noget om hvorfor! Jeg følger med og går med den kvindelige tolder ind i et lille rum, mens de to andre har taget min taske og gennemsøger den (det eneste, der var at finde der, var en gammel madpakke!).... I min forvirring begynder det nu at gå op for mig, at de åbenbart tror, at jeg har stoffer eller lign. på mig, for hun beder mig om at tage tøjet af!! Jeg er helt paff og ser lige for mig, at hun begynder at tage gummihandsker på til nærmere undersøgelse!!!! Det kommer dog ikke så langt - men stadig en yderst ubehagelig situation!! Eftersom hun ikke finder det, hun havde spottet mig til at beside, får jeg lov at gå igen. Jeg er nu kommet mig over forvirringen og er sådan set rimelig tosset over, at de fra starten hverken sagde buh eller bæh om, hvad det hele drejede sig om, men bare slæbte mig med derop som en anden kriminel, så jeg spørger dem, hvad meningen med det hele var? Jamen, de skulle jo tage stikprøver af folk, lød svaret! Fint nok, men så kan man da i det mindste sige "undskyld ulejligheden", når man så finder ud af, at man har fat i en forkert. Nå, men jeg undrer mig så egentlig bare over, om der er andre, der har oplevet det samme??.... Hun bildte mig jo ind, at de tog stikprøver af folk, men jeg har aldrig set nogen stige af toget og blive passet op på den måde før.... Kunne være interessant at høre, om jeg er den eneste, der har været i kløerne på de svenske toldere??....
Thomas Besvaret December 16, 2006 Rapporter Besvaret December 16, 2006 Du er ikke den eneste, min kammerat fra kbh. skulle over og besøge mig og min datter og havde et fastelavnsris med der stak op af tasken og han blev nærmest overfaldet og der fandt de også gummihandskerne frem. Men han slap ifølge ham selv:) for dem!
Søssan Besvaret December 16, 2006 Rapporter Besvaret December 16, 2006 Har ikke prøvet det selv, men har set det gå ud over en anden.... Her for en måneds tid siden havde vi civilklædte toldere med i toget fandt jeg ud af. Da jeg skulle til at hoppe på min cykel og køre ud på cykelstien ved Svågertorp, var jeg ved at køre ind i 5-10 toldere + de tre civilklædte, som åbenbart havde øjnene på en bestemt passager. Det lignede mere eller mindre et halvt commando raid set i mine øjne!!! Han blev i hvert fald også slæbt med... Ved ikke hvad der videre skete, da han som sagt ikke var nogen fra min omgangskreds, men man må da sige at han så temmelig chokeret...
Jønsson Besvaret December 16, 2006 Rapporter Besvaret December 16, 2006 Har selv været samme tur igennem for nyligt... Det der var det sjove var, at jeg kunne se tolderne stå ved billetkontoret på lang afstand og havde jeg haft noget grums på mig, var jeg nok vendt om igen.
Guest ThomasO Besvaret December 20, 2006 Rapporter Besvaret December 20, 2006 Indholdet slettet da jeg gerne vil have slettet min profil af admin. Har anmodet om dette ASAP-
Mohlin Besvaret December 20, 2006 Rapporter Besvaret December 20, 2006 Jag blev stoppad när jag pendlade med flygbåtarna. Tycker det är ok, så ser man att man får nåt för skattepengarna.
Skaanebo Besvaret December 20, 2006 Rapporter Besvaret December 20, 2006 Ja, man får åbenbart ikke noget for skattepengene i Danmark, da man aldrig ser nogen danske toldere interessere sig for trafikken den anden vej
Mohlin Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Inte tullen kanske, men man kan ofta se den fina danska polisen i arbete efter högersvängen vid avfarten från bron ute vid Kastrup ;)
Danielsito Besvaret December 21, 2006 Rapporter Besvaret December 21, 2006 Ja' date=' man får åbenbart ikke noget for skattepengene i Danmark, da man aldrig ser nogen danske toldere interessere sig for trafikken den anden vej [/quote'] TRO mig de er der. De står godt nok ikke som svenskerne og stopper lidt hist og her. Men de sover ikke helt! Min kammerat har ofte set dem tage fat i f.eks. varevogne GODT læsset med sodavand fra Sverige. Bl.a. holdt de til tider ved nogen af de svenske sodavandspushere og kiggede danske nummerplader, for at nappe dem efter broen... Daniel
Futz Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Min ven som er af spansk afstamning og derfor ikke er helt grisedanskerbleg sagde for sjov til dem, da de kiggede på ham (en morgen på vej hjem fra byen): "Bush DOWN - Copenhagen very lovely country" - det fik dem også til at acc. fra 0-100 på 2,8 sek
st1berg Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Jeg har et vennepar som skulle over og besøge en fælles bekendt. De kører rundt i gammel smadret varevogn (ja, de bor jo som sagt i danmark). De blev sq oz flået ind toldere lige efter broen. Der var ingen kære mor, af med al tøjet, bukke frem og sprede baller... De sjove af det hele, hvis der er noget, er at de faktisk normalt altid har lidt fed på sig da de godt kan lide en lille ryger:D Men lige præcis denne dag havde de ikke noget med, så de kunne køre videre uden tiltale men en fed historie rigere. Selv har jeg det problem at have familie mæssige relationer til Italien og Polen, hvilket gør at jeg lidt mere brun i sommer månederne og har mørkt hår (ok, det efterhånden mest gråt). Men er flere gange blevet bedt om at vise pas når jeg er kommet fra danmark, og jeg bliver oftest hevet ind af div. toldere..... Men det er dog stilnet lidt af efter det før omtalte grå hår er blevet tydeligere. Ok, måske hjælper det heller ikke at være MEGET kort håret og have mere end én tattoo...:th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu