CAC Skrevet December 26, 2006 Rapporter Skrevet December 26, 2006 Jeg har lidit bøvl med mit trådløse netværk. Jeg synes at jeg mister for meget performance ved at have routeren der hvor jeg egentlig havde tiltænkt den en plads, og jeg synes ikke det vil være en god løsning at skulle trække 15-20 kabler i vores lejlighed for at få en OK performance. Derfor overvejer jeg nu at købe de "dimser" så man kan lave et netværk via strømstikkene, men jeg vil først lige høre om der er nogen der har erfaringer med den slags?
Guest Supermule Besvaret December 26, 2006 Rapporter Besvaret December 26, 2006 Jeg har ikke erfaring med dem personligt, men har en kammerat der arbejder med det til daglig. De er ustabile og det går ikke specielt hurtigt.... Køber du et ordentligt accesspunkt, så rækker det fint. Handler bare om at finde det rigtige hardware. Et G-3000 fra Zyxel er en god ting... http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161256&CategoryGroupNo=EB21B3C8-D2F4-4DA7-843A-3C3A8FA56B97 Supporterer PoE. Ingen strøm igennem normalt stik, men igennem Switchen. Kræver dog en switch der kan håndtere PoE, Zyxel har lidt over lysnettet, men ikke meget... http://www.zyxel.dk/web/product_category.php?PC1indexflag=20050804090200
alex Besvaret December 26, 2006 Rapporter Besvaret December 26, 2006 Howdy, Jeg havde også for mange problemer med WLAN herhjemme, så skiftede det ud med Homeplug... Kører nu med Amitech Homeplug turbo herhjemme....man kommer ikke op nær de teoretiske 85Mps, men 20-30Mps kan jeg sagtens komme op på.... Det afhænger dog meget af ledningskvaliteten, og sætter man dimsen i en fordeler ledning med glimlampe, så falder ydelsen til under det halve... Under alle omstændigheder, så er jeg godt tilfreds med det...det kører klippe stabilt og det går fint at streame film (XviD og DivX) til fjernsynet fra computeren... måske jeg bare er heldig med vores installation....? Mvh Alex
CAC Besvaret December 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 26, 2006 Howdy, Jeg havde også for mange problemer med WLAN herhjemme, så skiftede det ud med Homeplug... Kører nu med Amitech Homeplug turbo herhjemme....man kommer ikke op nær de teoretiske 85Mps, men 20-30Mps kan jeg sagtens komme op på.... Mvh Alex Hvad bor du i, og hvilke afstande har du mellem enhederne?
alex Besvaret December 26, 2006 Rapporter Besvaret December 26, 2006 Hvad bor du i' date=' og hvilke afstande har du mellem enhederne?[/quote'] Bor i nybygget 2 plan rækkehus, så ledningnettet er nok nær det optimale, den ene enhed er på 1. salen, den anden i stue plan - de to ledningsnet kører ikke på samme sikring...vil tro der er omkring 20-30 meter ledning imellem enhederne... Mvh Alex
CAC Besvaret December 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 26, 2006 Bor i nybygget 2 plan rækkehus, så ledningnettet er nok nær det optimale, den ene enhed er på 1. salen, den anden i stue plan - de to ledningsnet kører ikke på samme sikring...vil tro der er omkring 20-30 meter ledning imellem enhederne... Mvh Alex Jeg takker. Er det så den hastighed du får angivet, eller noget du har testet dig frem til. Mit trådløse angiver også en god forbindelse 48Mbps, men reelt set kan jeg se min download hastighed skrumpe (jeg har 10Mb)når jeg flytter routeren længere væk.
CAC Besvaret December 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 26, 2006 en sidebemærkning Jeg har en Netgear WGR513V trådløs router, og hvis signalet fra denne er for svagt, så kan jeg indsætte en dims der forstærker dette, såsom sådan en fætter http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201961 Har jeg forstået det rigtigt?
alex Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Jeg takker. Er det så den hastighed du får angivet' date=' eller noget du har testet dig frem til. Mit trådløse angiver også en god forbindelse 48Mbps, men reelt set kan jeg se min download hastighed skrumpe (jeg har 10Mb)når jeg flytter routeren længere væk.[/quote'] Det er den hastighed den selv angiver...så på application level nok en del lavere...jeg har ikke kørt nogen test på selve forbindelsen, men har downloadet med over 800kb/s over den fra nettet... Mvh Alex
CAC Besvaret December 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 27, 2006 er det muligt at sætte en switch til fjernenheden, således jeg kan dele forbindelsen til flere computerere, eller skal man partout købe en enhed pr computer?
BS Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Eftersom jeg går ud fra du kun har 1 IP adresse skal du bruge en router til at koble flere computere til.
Gio Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 er det muligt at sætte en switch til fjernenheden' date=' således jeg kan dele forbindelsen til flere computerere, eller skal man partout købe en enhed pr computer?[/quote']Du kan fint klaske en switch på i den ene ("modtagende") ende.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu