Jump to content

Dansk-Svensk arkitektfinale om præstige projekt i Hyllie

Recommended Posts

Besvaret
Ja Hyllie bliver nok Sveriges svar på Ørestaden..... Det skal nok blive en guldgrube at købe bolig der, mon ikke??? ;)
Det bliver i hvert fald ret lækkert med Hyllievång station lige ved siden af :), så er Malmø Central kun et par minutter væk med toget (godt når man skal i byen) og Kastrup ca. 17 minutter væk. Ellers kommer der et højhus på 52 etager i samme størrelse som Turning Torso og bliver det bare halvt så flot, så tegner det rigtigt godt for området. Ellers kommer der også en stor multi-arana og det førnævnte shoppingcenter. Man kan læse mere om planerne her: http://www.malmo.se/bostadbygge/utvecklingsomraden/hyllie.4.33aee30d103b8f15916800093212.html
Besvaret
Det bliver i hvert fald ret lækkert med Hyllievång station lige ved siden af :)' date=' så er Malmø Central kun et par minutter væk med toget (godt når man skal i byen) og Kastrup ca. 17 minutter væk. [/quote'] 17 min ? Fra Hyllievång ? I så fald forlænges rejsetiden da ift. idag, hvor en tur fra Svågertorp til Kastrup kun tager 12-13 min. Men positivt at man lige kan gå over til stationen. Spørgsmålet er så bare om det er til at få plads mod Kbh eller om toget allerde erfyldt når toget kører fra Centralen.
Besvaret
17 min ? Fra Hyllievång ? I så fald forlænges rejsetiden da ift. idag, hvor en tur fra Svågertorp til Kastrup kun tager 12-13 min. Men positivt at man lige kan gå over til stationen. Spørgsmålet er så bare om det er til at få plads mod Kbh eller om toget allerde erfyldt når toget kører fra Centralen.
Inde på hyllieshopping.se står der:
Citytunneln som förbinder Malmö centrum med Öresundsförbindelsen får en station precis intill. Med tåg tar det fem minuter till Malmö centrum, 15 minuter till Kastrup och 25 minuter till Köpenhamns centrum. Kort sagt: år 2009 bär alla vägar till Hyllie.
Tja... Jeg har nok været offer for min egen dårlige hukommelse, da jeg skrev 17 minutter :confused:. Men det er da godt at rejsetiden så bliver kortere end jeg troede :th2:. Selv synes jeg at storcentre er en anelse kedelige, men det ser jo ikke ud til at have påvirket populariteten for centre som Fields. Iøvrigt kommer Hyllie til at indeholde ca. 200 butikker og 30 cafeér og restaurenter. Så på en måde bliver den lidt større end Fields, der ikke har nær så mange butikker pga. pladskrævende forretninger som Magasin og Bilka. I øvrigt så jeg at COOP har en grund i det nye Hyllievång, så mon ikke om de også kommer til at bygge noget derude... Det er jo heeelt viildt. :cool: Selv om Malmø har Caroli, Hansa og Mobilia, så mangler der noget som Fields. Ude ved Bo01 kan man ikke ligge sådan et foretagende, da de trafikale forbindelser nok ville blive for belastede når havnen er fuldt udbygget. Derfor er Hyllievång oplagt trafikalt. Iøvrigt bliver der også bygget noget nyt i det nordlige kaldet Entré http://www.entremalmo.se/. Siden jeg flyttede til Malmö, for snart et år siden, har det undret mig at der var så mange shopping muligheder i byen, hvor rimeligt store butikker kunne ligge næsten op af hinanden. Men det skyldes måske at Malmö er en ret koncentreret by??.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...