michael og carina Skrevet December 29, 2006 Rapporter Skrevet December 29, 2006 Vi kan ikke rigtig finde ud af om vi skal have en alm brændeovn eller en pillebrændeovn.. Alt det man læser om pilleovnene lyder sku meget godt, men vil gerne høre fra nogen der har sådan en, og den virkelig er de ekstra penge værd??
larscph Besvaret December 29, 2006 Rapporter Besvaret December 29, 2006 Vi kan ikke rigtig finde ud af om vi skal have en alm brændeovn eller en pillebrændeovn.. Alt det man læser om pilleovnene lyder sku meget godt, men vil gerne høre fra nogen der har sådan en, og den virkelig er de ekstra penge værd?? Kommer vel også an på hvad man vil med den? Det har altså sin charmen at smide et par kævler i ovnen og fyre godt op til der bare er 35 grader varmt.... En pilleovn er lidt mere en fornufts-ting og kan efter min mening bare aldrig rigtig hamle op med en rigtig brændeovn. Derimod er den nok meget praktisk, kan vel timer-styres osv. Men fyrer man godt op i brændeovnen bliver der altså hurtigt varmt.....
Fagerborn Besvaret December 29, 2006 Rapporter Besvaret December 29, 2006 Hvis du med piller mener ''träpellets'' så troede jeg at man havde en pillebrændeovn istedet for et oliefyr ? Såvidt jeg ved kan man købe kassetter (minder lidt om en spaghettisi lavet i jern) som man kan brænde piller og spånbriketter af med i en almindelig stuebrændeovn. (Helsingborgs fjernvarmeværk varmes op af træpiller, men det er jo så helt andre kvantiteter vi taler om.)
larscph Besvaret December 30, 2006 Rapporter Besvaret December 30, 2006 Hvis du med piller mener ''träpellets'' så troede jeg at man havde en pillebrændeovn istedet for et oliefyr ? Man kan skam også få dem i udgaver der mindre om en brændeovn: http://www.napstjertgaard.dk/default.asp?page=MainSide&method=VisSide&DocumentID=375
Fagerborn Besvaret December 30, 2006 Rapporter Besvaret December 30, 2006 Aha !!! Og så i Napstjært oven i købet. Neej hvor bliver jeg stolt
HenrikP Besvaret January 1, 2007 Rapporter Besvaret January 1, 2007 Vi kan ikke rigtig finde ud af om vi skal have en alm brændeovn eller en pillebrændeovn.. Alt det man læser om pilleovnene lyder sku meget godt, men vil gerne høre fra nogen der har sådan en, og den virkelig er de ekstra penge værd?? Hejsa, Vi har investeret i en 14kw pillebrændeovn fra Jem og Fix. Vi købte den i DK men den kan vistnok også fåes i SE nu. Den varmer uden problemer ca 200m2 op. Vi gav 14k DKK for den og så et par tusinde til skorstensrør etc. Jeg kan kun sige at den er hver en krone værd og det er genialt at man kan sætte timeren på den så den har varmet det hele op til man gider at vågne. Det bedste er at den blæser varmen rundt i huset og selv i det fjerneste hjørne varmer den, også i de rum bagved den. Vi har suppleret med en "rigtig" pillebrænder til gulvvarmen og det varme vand sidenhen, så vi bruger den kun sporadisk hvis det blir rigtigt koldt eller det andet er slukket. Jem og Fix har også en billigere version 6kw til ca 11k DKK, men kender ikke noget til den. Mvh Henrik
Pfrylle Besvaret January 5, 2007 Rapporter Besvaret January 5, 2007 Det kommer jo også an på hvad den skal bruges til. Er der for at bare "hyggevarme" i stuen, skal den bruges til at varme et hus op eller skal også være med til at varme brugsvand op eller? For så er der en masse andre faktore som spiller ind. MVH Paw
michael og carina Besvaret January 5, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 5, 2007 Det er bare til hygge. Vi har dog besluttet at købe en alm brændeovn, da en pilleovn bliver for dyr..
larscph Besvaret January 6, 2007 Rapporter Besvaret January 6, 2007 Det er bare til hygge. Vi har dog besluttet at købe en alm brændeovn' date=' da en pilleovn bliver for dyr..[/quote'] Til hygge er det da bestemt også det bedst syntes jeg!! Der er knap så meget hygge over "tryk her så er der ild der" konceptet :)
michael og carina Besvaret January 6, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2007 Lige præcis, og hvis strømmen går har man heller ingen varme:rolleye:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu