Anne Skrevet January 3, 2007 Rapporter Skrevet January 3, 2007 Jeg har prøvet at udfylde et ansøgningsskema til pendler rejsetidsgaranti på dsb.dk, men det godtager selvfølgelig ikke at jeg bor i Malmø - doh. Derfor tænkte jeg, at DSB sikkert kun udbetaler godtgørelsen til folk bosat i DK, hvilket ville være totalt latterligt (men typisk). Dog står der på DSB's hjemmeside under "Regler og undtagelser" følgende: Hvornår gælder Rejsetidsgarantien ikke? DSB Pendler Rejsetidsgaranti omfatter udelukkende DSB’s tog og S-tog og gælder dermed ikke for hverken metro, bus eller lokalbaner. Og er der tale om togkort gældende over Øresund gælder DSB Pendler Rejsetidsgaranti for dig der rejser til og fra Øresundsregionen og samtidig har dansk CPR nummer. Er der nogen der ved mere om dette?
Martin R Besvaret January 4, 2007 Rapporter Besvaret January 4, 2007 Hvis det står der, så må det vel gælde... Har nu heller ikke den store tillid til DSB :D
ulmus Besvaret January 5, 2007 Rapporter Besvaret January 5, 2007 Hvis din forsinkelse opstår i Sverige, er det Skånetrafiken, der skal udbetale erstatningen, og så kan du gå ind på deres hjemmeside og finde et skeme, som du skal udfylde og sende ind. Det er kun, hvis forsinkelsen opstår i DK, af DSB yder erstatning.
Skaanebo Besvaret January 5, 2007 Rapporter Besvaret January 5, 2007 Er der nogen forskel på, om man har en billet købt hos DSB eller en billet købt hos Skånetrafiken i forhold til rejsegarantierne? Jeg har hidtil haft indtryk af, at Skånetrafikens 20 minutters garanti for rejseforsinkelser opstået i Skåne kun gjaldt for billetter udstedt af Skånetrafiken. Gælder Skånetrafikens rejsegaranti også for en DSB-billet? Og modsat: Kan man også gøre krav på erstatning hos DSB med en Skånetrafiken-billet ved forsinkelser opstået på den danske side? Her må det i så fald være 30 minutters reglen, som gælder...?
ulmus Besvaret January 5, 2007 Rapporter Besvaret January 5, 2007 Er der nogen forskel på, om man har en billet købt hos DSB eller en billet købt hos Skånetrafiken i forhold til rejsegarantierne? Jeg har hidtil haft indtryk af, at Skånetrafikens 20 minutters garanti for rejseforsinkelser opstået i Skåne kun gjaldt for billetter udstedt af Skånetrafiken. Gælder Skånetrafikens rejsegaranti også for en DSB-billet? Og modsat: Kan man også gøre krav på erstatning hos DSB med en Skånetrafiken-billet ved forsinkelser opstået på den danske side? Her må det i så fald være 30 minutters reglen, som gælder...? Jeg har flere gang fået erstatning fra Skånetrafiken og jeg har månedskort udstedt af DSB.
Frakkel Besvaret January 6, 2007 Rapporter Besvaret January 6, 2007 Jeg har prøvet at udfylde et ansøgningsskema til pendler rejsetidsgaranti på dsb.dk, men det godtager selvfølgelig ikke at jeg bor i Malmø - doh. Jeg var inde og kigge på deres hjemmeside, og der står at man kan kontakte dem med et fysisk brev, eller ringer til DSBs normale nummer 70131415, hvis man vil udfritte dem. Jeg prøvede at ringe, og hende jeg snakkede med vidste selvfølgelig ikke noget om hvordan man tilmelder sig når man bor i Malmö. Hun var dog så flink at give mig en email adresse. rejsetidsgaranti@dsb.dk Har lige skrevet en mail. Så må vi se om de svarer.
Anne Besvaret January 6, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2007 Nu har jeg også skrevet en mail til DSB og jeg er meget spændt på deres svar!
Nenad Besvaret January 8, 2007 Rapporter Besvaret January 8, 2007 Hej Anne "Hvornår gælder Rejsetidsgarantien ikke? DSB Pendler Rejsetidsgaranti omfatter udelukkende DSB’s tog og S-tog og gælder dermed ikke for hverken metro, bus eller lokalbaner. Og er der tale om togkort gældende over Øresund gælder DSB Pendler Rejsetidsgaranti for dig der rejser til og fra Øresundsregionen og samtidig har dansk CPR nummer." Jeg har også læst flg. og send en mail til DSB for snart nogle dage siden. Jeg rejser til og fra Øresundsregionen og har dansk cpr nummer, men kan aligevel ikke tilmelde mig. Mvh Nenad
Frakkel Besvaret January 9, 2007 Rapporter Besvaret January 9, 2007 Ingen rejsetidsgaranti for os Nu har jeg også skrevet en mail til DSB og jeg er meget spændt på deres svar! Tak for din mail. Du skal være bosidende i Danmark for at kunne tilmelde dig DSB Pendlergaranti.. Jeg citerer fra regelsæt og brochure: "Tidbuddet gælder også hvis du er pendler til og fra Øresundsregionen, har dansk CPR nummer, er bosiddende og køber dit togkort i Danmark" Med venlig hilsen DSB Kundecenter Rejsetidsgaranti Postboks 340 0900 Kh. C
Skaanebo Besvaret January 9, 2007 Rapporter Besvaret January 9, 2007 Og hvad gør man så, hvis man bor i Sverige??? Det kan da ikke være rigtigt, at man så ikke kan få nogen som helst erstatning!
Anne Besvaret January 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 9, 2007 Jeg har fået nøjagtigt samme svar! Du skal være bosidende i Danmark for at kunne tilmelde dig DSB Pendlergaranti.. Jeg citerer fra regelsæt og brochure: "Tidbuddet gælder også hvis du er pendler til og fra Øresundsregionen, har dansk CPR nummer, er bosiddende og køber dit togkort i Danmark" Med venlig hilsen DSB Kundecenter Rejsetidsgaranti Postboks 340 0900 Kh. C Det er noget værre fis, hvis du spørger mig! Jeg er jo ligeså meget kunde hos DSB, som hvis jeg boede i DK. Næste månedskort bliver købt i SE!
Skaanebo Besvaret January 9, 2007 Rapporter Besvaret January 9, 2007 Det lyder som en god historie. Den snupper jeg lige til en avis :) Selv SJ kan da finde ud af at udbetale rejsegarantierstatning til personer, der ikke bor i Sverige (i form af et tilgodebevis)
Mohlin Besvaret January 9, 2007 Rapporter Besvaret January 9, 2007 "Tidbuddet gælder også hvis du er pendler til og fra Øresundsregionen, har dansk CPR nummer, er bosiddende og køber dit togkort i Danmark" Lite underligt formulerat med "også". Jag tycker att det skulle stå "endest" eller "kun hvis" eller liknande.
Party Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Hej Er der flere der har hørt noget? Jeg har lige skrevet et brev til dem: Hej DSB Jeg vil hører om i har tænkt at ændre "DSB Pendler Rejsetidsgaranti" så det er i orden at bo i Malmö. Som det er nu kan alle dem som Pendler ml. Malmö og KBH (Hellerup i mit tilfælde) ikke anvende den prisgaranti. Som i Skriver: "Tidbuddet gælder også hvis du er pendler til og fra Øresundsregionen, har dansk CPR nummer, er bosiddende og køber dit togkort i Danmark" Forsinkelserne/aflysningerne går jo lige så meget ud over os som bor i SV og arbejder i DK så mange andre pendler. Det kan da ikke være rigtig at DSB vil at vi alle skal skifte til et svensk Pendler kort. Og som I kan se her under er vi jo en del der pendler hver dag.: Öresundsbron Malmö–Köpenhamn Ungefär 15 000 personer gör dagliga arbetsresor över Öresundsbron. Förra året reste totalt 7,8 miljoner passagerare över bron med tåg. 5,4 miljoner reste med bil och 306 600 lastbilar passerade Lernacken. Källa: TT/Scandlines/ Öresundsbrokonsortiet http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,984328,00.html Ser frem til at hører fra jer. Mvh Kent Folke Larsen
Frakkel Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Kunne forestille mig at de siger at det kan deres system ikke håndtere, hvis du bor i andet land end DK.
Party Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Jeg vil gå med til at det er et krav at man har en dansk bank konto. Men i bund og grund tror jeg ikke de skal bruge selve adressen til noget.
Party Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Kære Kent Folke Larsen. Tak for din henvendelse. Da dit spørgsmål er af overordnet katakter har vi videresendt din mail til vor ledelse i DSB Forretningsudvikling (Sølvgade 40, 1349 København K), som har stået for udviklingen af koncept og regelsæt af DSB Pendler Rejsetidsgaranti. Du vil høre fra DSB. Med venlig hilsen DSB Kundecenter DSB Pendler Rejsetidsgaranti Postboks 340 0900 Kh. C
Brunholm Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Kære Kent Folke Larsen. Tak for din henvendelse. Da dit spørgsmål er af overordnet katakter har vi videresendt din mail til vor ledelse i DSB Forretningsudvikling (Sølvgade 40, 1349 København K), som har stået for udviklingen af koncept og regelsæt af DSB Pendler Rejsetidsgaranti. Wow - altså ikke fordi jeg holder vejret i forventning, men det har da karakter af at de tager dig seriøst :D Tak fra en anden pendler, både for at du skrev til dem, til os her, og endnu mere tak hvis du skriver igen når du hører mere Mvh Jesper
Party Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Mail: 26-01-2007 Kære Kent Folke Larsen. Vi takker nok en gang for din henvendelse. Vi kan oplyse fra vor ledelse, at man er påbegyndt en sagsbehandling og vurdering af din henvendelse, om bestemmelserne for DSB Pendler Rejsetidsgaranti. Når vurdelingens resutat foreligger vil du høre fra DSB. For god orden skal vi venligt oplyse, at vi herfra har overdraget din henvendelse til DSB Kundecenter, Kundeservice, på samme adresse som nedenstående - email: kundehenv@dsb.dk - for registrering af din henvendelse, og svaret fra vor ledelse vil blive afsendt fra vor Kundeservice. Påregn dog venligst tid for sagsbehandling, måske 2 - 4 uger, før du modtager svar. Med venlig hilsen DSB Kundecenter DSB Pendler Rejsetidsgaranti Postboks 340 0900 Kh. C
thygesen Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Gratis avisen Dato har en artikel på mandag omkring denne problematik. Foreningen har udtalt sig til denne artikel. Kort sagt har vi sagt at det er for dårligt at man tilbyder et produkt der skal gælde i øresundsregionen, men ikke gælder i Sverige. Det kan man sagtens finde ud af i Sverige.. Så må vi se hvad det bliver til i avisen:rolleye:
Party Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Hej Jeg har ikke hørt mere fra DSB endnu. venter stadig. Som altid på DSB :D Mvh Kent
Skaanebo Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Skånetrafiken og DSB har jo omsider indgået af aftale. Det blev et kompromis mellem de skånske og danske regler, så nu får man erstatning fra Skånetrafiken ved forsinkelser over Øresund på mindst 25 minutter, uanset om forsinkelsen er sket på skånsk eller dansk jord, og uanset hvem der har ansvaret for forsinkelsen. Det kan man læse på http://www.skanetrafiken.skane.se/templates/InformationPage.aspx?id=6475&epslanguage=SV
Party Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 men det gælder ikke hvis du har Dansk månedskort som jeg forstår det.
Skaanebo Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Næh, men det er jo så en vægtig grund til at skifte til Skånetrafikens Øresundskort i stedet :th2:
Skaanebo Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Morgenavisen dato har i morgen en artikel med rubrikken: "Store huller i rejsegarantien - DSB’s storstilede rejsetidsgaranti er en labyrint af regler og undtagelser." Nede i brødteksten kan man bl.a. læse, at "(...)Ordningen skal evalueres til april, og Sys Hansen lover, at der lige nu arbejdes på flere ordninger, der kan imødegå nogle af hullerne – blandt andet så Øresundsborgerne også kan få kompensation. Men udregningsmodellen er hun mindre villig til at gennemgå. Gennemsnitsbetragtningen eksisterer for at spare administration og gøre det nemmere for de rejsende. »Vi aner jo ikke, om du overhovedet bruger toget den dag. Og jeg ved ikke, om folk ville synes, det ville være et hit at sende dokumentation for deres rejse ind hver dag,« siger Sys Hansen. Den model findes i Skåne, hvor rejsetidsgaranti udbetales for forsinkelse på en given rejse – og ikke som et gennemsnit af alle rejser – forsinkede eller ej." Læs hele artiklen i dato (gratisavisen, der udgives af Berlingske) på www.dato.dk fra kl. 7 i morgen tidlig.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu