Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

vi flytter jo tilbage til sommer, og i den forbindelse havde vi tænkt os at sælge begge vores biler, men nu har vi hørt gennem nogle bekendte at de mente at have set et sted at hvis man havde boet i udlandet mere end 3 år eller havde haft bilen mere end 3 år, så kom der ikke afgifter på, er det rigtigt eller?

Besvaret
vi flytter jo tilbage til sommer' date=' og i den forbindelse havde vi tænkt os at sælge begge vores biler, men nu har vi hørt gennem nogle bekendte at de mente at have set et sted at hvis man havde boet i udlandet mere end 3 år eller havde haft bilen mere end 3 år, så kom der ikke afgifter på, er det rigtigt eller?[/quote'] Nej.........
Guest Supermule
Besvaret

At det så er i strid med alle former for logik er jo en helt anden sag..... Jeg ville prøve den ved EU retten og så ville dk tabe den med garanti.... Ellers skulle der betales skatter og afgifter af alt dit flyttegods og ikke kun udvalgte ting...

Besvaret
At det så er i strid med alle former for logik er jo en helt anden sag..... Jeg ville prøve den ved EU retten og så ville dk tabe den med garanti.... Ellers skulle der betales skatter og afgifter af alt dit flyttegods og ikke kun udvalgte ting...
Det har folk prövet og de får ikke en skid ud af det :(:(
Besvaret
En gang kunne man tage sin bil med til DK uden at betale afgift, hvis man havde boet og arbejdet i udlandet i mere end to (måske 3?) år. Jeg går stærkt ud fra, at den danske stat har afskaffet dette! :rolleyes:
Jeg tror du tänker på flyttegods... Den regl er der stadig,og den går ud på at du ikke skal betale told og moms af din bil,hvis du har boet i et ikke EU land i mere ind et år og har haft bilen i mere ind 6 mdr... Men du skal stadig betale afgift :(
Besvaret
Jeg tror du tänker på flyttegods... Den regl er der stadig,og den går ud på at du ikke skal betale told og moms af din bil,hvis du har boet i et ikke EU land i mere ind et år og har haft bilen i mere ind 6 mdr... Men du skal stadig betale afgift :(
Min far arbejdede i Luxembourg i nogle år og tog så sin bil med til DK. Da skulle han ikke betale noget. Men vi snakker også i slutningen af 70'erne... :tongue2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...