Junkeren Skrevet January 11, 2007 Rapporter Skrevet January 11, 2007 Hej Som forberedelse til at flytte til Sverige har jeg luret en del herinde på forumet. Super nyttigt! Når det kommer til mobiltelefoni som Öresundspendler ser det ud til at man skal være ualmindelig dum eller ligeglad med sin regning, hvis man ikke vælger 3 - til trods for at de har et blakket ry. Jeg kan dog ikke helt greje hvad der er bedst. Jeg (3G-mobil hos Telmore) og min kæreste (2G-mobil hos Telmore) ønsker egentlig bare at beholde håndsæt og numre så vi skal enten: - Få porteret numre til 3. Er min kæreste i så fald nødt til at købe en 3G telefon eller kan man roame på svensk 2G net til samme pris? - Købe 2 nye mobiltelefoner og lade de gamle numre viderestille til de nye. Hvad er den bedste løsning? Og hvor lang tid skal man forvente en nummerportering tager fra Telmore til 3? /Junkeren
Nic Besvaret January 11, 2007 Rapporter Besvaret January 11, 2007 jeg har lige flyttet mit fra sonofon over til 3 og det har de gjort uden og klage, og det virker fint. ingen problemer det, det tog 1 mnd at flytte nummeret
Scopex Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Hmmm Min Kæreste og jeg fik købt 3 mobiler hos 3, for ca 4-5 måneder siden. Hun havde TDC: det tog næsten 2 måneder. Jeg havde Sonofon: Det tog næsten 5 måneder. Så mine erfaring med 3 er BAD!! Men ellers tager det ca 1 måned at overføre, men det kommer også an på den dato du køber mobilen.. Med hensyn til dækning så er malmö rigitg god.:)
Søssan Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Vi har også købt 3-abb. da vi flyttede til Malmø og for min kæreste tog det under en måned at flytte hans nummer fra telmore til 3. For mig tog det lidt længere tid, da der gik lidt ged i det for dem - det tog vel 1 måned til 1 1/2. Telmore bliver betragtet som taletidskort, derfor tager det ikke helt så lang tid som f.eks TDC-abonnementer osv. (det var i hvert fald den forklaring vi fik).;) Men vi er i hvert fald fint tilfredse med. Softwaren på vores telefoner kan godt drille lidt indimellem, men eftersom jeg har en mob til 100 dkr fra nypris, sætter jeg ikke så høje krav:)
Junkeren Besvaret January 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 12, 2007 Tak for jeres svar. Telmore er også kendt for at have styr på deres sager, så det undrer mig ikke at nummerportering går hurtigere her. Mht. 2. forslag om viderestilling var det egentlig min idé, at have vores nuværende mobiler liggende låst inde i handskerummet og bruge dem når vi er i DK. De nye 3 mobiler skulle så bruges når vi er hjemme i Sverige. Vi skal altså viderestille hver gang vi kører over broen. På den måde vil vi kunne bibeholde vores nuværende numre og slippe for besværlig nummerportering og dyre opkald modtaget i udlandet. Men holder det??? /Junkeren
hsahirf Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 ... at have vores nuværende mobiler liggende låst inde i handskerummet og bruge dem når vi er i DK. De nye 3 mobiler skulle så bruges når vi er hjemme i Sverige. Vi skal altså viderestille hver gang vi kører over broen. På den måde vil vi kunne bibeholde vores nuværende numre og slippe for besværlig nummerportering og dyre opkald modtaget i udlandet. Men holder det??? /Junkeren Ja, det holder, hvis du synes at det er fedt at skulle betale samtalepris hver gang du bliver ringet op ... i ville jo komme til at betale for det "opkald", som en viderestilling fra jeres nuværende telefon til jeres nye 3-telefon egentlig er.
Malene Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Mht. 2. forslag om viderestilling var det egentlig min idé, at have vores nuværende mobiler liggende låst inde i handskerummet og bruge dem når vi er i DK. De nye 3 mobiler skulle så bruges når vi er hjemme i Sverige. Vi skal altså viderestille hver gang vi kører over broen. På den måde vil vi kunne bibeholde vores nuværende numre og slippe for besværlig nummerportering og dyre opkald modtaget i udlandet. Men holder det??? /Junkeren Ved en viderestilling er det MODTAGEREN (dvs. jer) som betaler for hele samtalen - hvor smart er lige det Jeg kan forstå at det er fordi I gerne vil beholde jeres nuværende telefoner, men hvis I alligevel skal viderestille jeres telefoner til en 3 telefon når I er i sverige - er det så ikke lige fedt? Så skal I jo alligevel benytte jer af en 3 telefon mens I er i sverige. Nu er det ikke alle som har problemer med at få overført deres nummer til 3. Hvad med bare at få købt den 3 telefon, og så benytte den mens i både er i DK samt SE. Så har I heller ikke besværlighederne med at huske at få viderestillet når i køre over broen.
Junkeren Besvaret January 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 12, 2007 okay, okay.... Det holder jo nok ikke. Var ikke klar over det med betaling på viderestilling. Så altså bye bye Telmore og total overgivelse til 3's marketingsmuskel og tvivlsomme performance. Det får chancen. /Junkeren
Guest Trine Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 okay, okay.... Det holder jo nok ikke. Var ikke klar over det med betaling på viderestilling. Så altså bye bye Telmore og total overgivelse til 3's marketingsmuskel og tvivlsomme performance. Det får chancen. /Junkeren I praksis har det altså fungeret fint for os... dækning og pris er helt i top. Kundeservice fungerer oftest hvis du selv ved hvad de skal foretage sig:p , ellers kan de være lidt tunge at danse med...
Kregme Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 3 ! Hey Gutter og Gutinder.. Nu er det så at jeg arbejder i 3's salgs afdeling i DK lige på den anden side af broen, ved siden af fields.. 3 Er en rigtig god ide mht til sverige og DK..! Det er en god måde at spare penge på hvertfald, da det jo er samme priser på 3's net i sverige som i DK. Det vil sige at man stadig ringer til 59 / 99 øre pr. min. istedet for 2.5 kr. som er std hos andre teleselskaber.. For at du kan bruge et simkort skal du faktisk have en 3 tlf, så den telefon du allerede har nu hos telmore kan somregel ikke " Flashes" om til vores software. Det KAN være at shoppen på strøget kan sørge for det.. Men du skal ikke regne med det :) Du er under alle omstændigheder velkommen til at ringe, så kan vi jo finde ud af en løsning, eller hvertfald bare se på mulighederne ! :) MHT. 3's " Blakkede " Ry.. Jah 3 var noget møg da vi startede.. MEN Det er altså blevet tusind gange bedre, det skyldes bl.a. bedre telefoner der ikke laver lige så mange fejl som dem i starten, Og at vi simpelthen har fået meget bedre systemer og dækning ! Mit tlf nr er hvertfald 31 200 135..! :) Giv mig et kald og vi ser på det..
Toft Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Jeg kender tre personer der inden for den sidste måneds tid har fået porteret deres nummer til 3. I alle tre tilfælde var porteringerne sket efter ca. 10 dage. Det er ikke 3 der arbejder langsomt ved en nummer portering, men det er afhængigt af hvor hurtigt (langsomt) ens gamle telefon selskab får fingeren ud af røven og afleverer nummeret. 3 siger selv at det tager ca. en måned at få porteret nummeret, men siger samtidigt, at hvis nummeret skal porteres fra Telmore, CBB og lign, så tager det ikke så lang tid. Og fem måneder for at få det porteret fra Sonofon er da total latterligt! :thumbdown
Guest Trine Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Du er under alle omstændigheder velkommen til at ringe, så kan vi jo finde ud af en løsning, eller hvertfald bare se på mulighederne ! :) MHT. 3's " Blakkede " Ry.. Jah 3 var noget møg da vi startede.. MEN Det er altså blevet tusind gange bedre, det skyldes bl.a. bedre telefoner der ikke laver lige så mange fejl som dem i starten, Og at vi simpelthen har fået meget bedre systemer og dækning ! Mit tlf nr er hvertfald 31 200 135..! :) Giv mig et kald og vi ser på det.. Så venter vi bare på I får lavet en aftale, for os bosat i Skåne som ikke kan kreditgodkendes i Danmark pga bopæl i udlandet. (og får den kommunikeret til HELE 3..) Det er lidt tosset at de skal stå i andre folk navne end den faktiske ejer/bruger... men det ved I jo allerede:confused:
Kregme Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 :) Jah det er rigtigt heh.. Så skal man tage det svenske 3, men ved sq ik deres priser osv :P
Guest Trine Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Jah det er rigtigt heh.. Så skal man tage det svenske 3, men ved sq ik deres priser osv :P Og du kalder dig sælger?? Der er jo absolut ingen pointe i svensk 3 hvis du ringer til danske numre, så kan du da for alvor være sikker på at du betaler udlandstakst hver gang..... Et godt råd, der sidder en del herinde der kender 3's produkter og interne retningsliner bedre end de fleste 3 medarbejdere. Hvis du vil sælge til denne gruppe skal du lige læse op på regler, fordele og ulemper inden du folder dig ud. Bare et godt råd fra en 3 kunde (uofficielt selvfølgelig da jeg ikke selv må være kunde hos 3) der er rigtig rigtig træt af håbløse 3 medarbejdere der gætter sig til de gode argumenter.
Kregme Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Og du kalder dig sælger?? Der er jo absolut ingen pointe i svensk 3 hvis du ringer til danske numre, så kan du da for alvor være sikker på at du betaler udlandstakst hver gang..... Et godt råd, der sidder en del herinde der kender 3's produkter og interne retningsliner bedre end de fleste 3 medarbejdere. Hvis du vil sælge til denne gruppe skal du lige læse op på regler, fordele og ulemper inden du folder dig ud. Bare et godt råd fra en 3 kunde (uofficielt selvfølgelig da jeg ikke selv må være kunde hos 3) der er rigtig rigtig træt af håbløse 3 medarbejdere der gætter sig til de gode argumenter. Er ikke kommet i dette forum for at blive tilsvinet på nogensomhelst måde ! Så indlægget om 3, og ville derfra prøve at hjælpe !! Hvis du har et problem med enten mig eller 3, så syntes jeg du skulle opsøge enten mig eller dem og få det afklaret, for det der finder jeg mig ikke i..! Det der er simpelthen for latterligt ! Tag og tag dig sammen og voks lidt op ! Tag det som en mand og tag dig SAMMEN !
Kregme Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Og det der er ikke ment som nogen tilsvining.. Men du må sq lære at tage dig sammen og snakke ordentligt..
dan Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Jeg hoppede på 3 telefonen inde ved 3-standen ved Bilka One-stop i Fields. Nok nogle af dine kolleger tror jeg Kregme........ Telefoni delen er såmænd gået godt nok, men din kollega lovede mig lige et bluetooth headset oveni købet uden beregning. I havde dem ikke hjemme men de kom inden jul. Så i havde en dejlig lille håndskrevet liste. Nå i ringede så lillejuleaften at nu var de kommet, og hvor meget jeg egentlig skulle betale for det havde i ikke lige skrevet ned.......???? Ok til at jeg ikke skulle betale og da jeg ikke lige kom til Dk inden jul (som det jo nu var !!!!!) så ville i lægge det til side så jeg kunne hente det i mellamdagarne(fedt svensk ord:-) ). Og den 30 dukkede jeg op........ Ingen kendte til mig, mit bluetooth sæt eller og i havde da heller ikke et eneste hjemme hverken på jeres stand eller ovre i 3 butikken............. Stakkels den kvinde der stod i standen den dag...........især da hun med en pistol for panden lavede en skriftlig tilkendegivelse på at jeg havde et sæt tilgode, når de kom hjem og at hun personligt ville følge op på det.... I dag er det den 12 januar og jeg har stadig intet hørt. Så 3 klarer sig vist lige præcis lige så godt som i gjorde i starten...... Altså ad helvede til........ Og jeg hedder Dan og mit mobilnummer er 40606827 - hvis i skulle få det lovede og længe ventede headset hjem....
dan Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 og det var heller ikke ment som en tilsvining - blot en konstatering af at dit tidligere indlæg om at 3 fungerer er usandt.
Guest Trine Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Er ikke kommet i dette forum for at blive tilsvinet på nogensomhelst måde ! Så indlægget om 3' date=' og ville derfra prøve at hjælpe !! Hvis du har et problem med enten mig eller 3, så syntes jeg du skulle opsøge enten mig eller dem og få det afklaret, for det der finder jeg mig ikke i..! Det der er simpelthen for latterligt ![/quote'] Det var skam ikke en tilsvining af hverken dig eller 3, jeg er ganske tilfreds med min telefon. Det var en ren konstatering af mine oplevelser med 3. At der er så mange gode intentioner men ingen ved hvad den anden hånd laver. Og dit "råd" med svensk 3 viser jo du ikke aner hvad vores problemstilling er. Jeg anbefaler dig at læse lidt op på lektien inden du sælger videre, jeg anbefaler dig ikke at lade være med at sælge. Du kan søge under gamle indlæg herinde så vil du se jeg rent faktisk anbefaler 3. Det skal jeg prøve.. det er svært at føle sig som en mand og for alvor voksen, når man ikke rigtigt har fået hår på brystet endnu.. jeg er bare ikke særlig maskulin når det kommer til stykket..
Kregme Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 :) Okarj.. Det lyder sq lidt uheldigt må jeg sige.. Mig bekendt har vi " i telesalg hvertfald " aldrig haft gratis headset til privat kunder. Men det kan godt være at butikkerne har haft det, dét skal jeg ikk kunne sige.. Men hvis du har navnet på ham / hende der har lovet dig det, så ring til Kundeservice - 70 313 313 ! De kan da helt sikkert hjælpe dig..! ;)
Kregme Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Okay sry :) For mig lød det bare sådan.. Men fair nok... Jeg er ikke klar over hvad de svenske priser er, og om de har samme aftale som os, mht. at ringe til DK..! Har også haft en del kunder der ringede herind som bor i Sverige.. Men der er bare intet at gøre i øjeblikket.. Men håber da selvfølgelig at der bliver lavet en løsning på det..! :) Men indtil da er det som du siger at oprette det i et navn registreret under en Dansk adresse..
Guest Trine Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Okarj.. Det lyder sq lidt uheldigt må jeg sige.. Mig bekendt har vi " i telesalg hvertfald " aldrig haft gratis headset til privat kunder. Men det kan godt være at butikkerne har haft det, dét skal jeg ikk kunne sige.. Men hvis du har navnet på ham / hende der har lovet dig det, så ring til Kundeservice - 70 313 313 ! De kan da helt sikkert hjælpe dig..! ;) Kundeservice kan da ikke hjælpe ham, det er kun 3Retention der kan give gratis headset..Det ved selv jeg:) og du har vist glemt at oplyse om de 3000 man skal lægge i depositum??? Den oplysning er vel relevant?? Synes du ikke?
Guest Trine Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 For mig lød det bare sådan.. Men fair nok... Jeg er ikke klar over hvad de svenske priser er, og om de har samme aftale som os, mht. at ringe til DK..! Har også haft en del kunder der ringede herind som bor i Sverige.. Men der er bare intet at gøre i øjeblikket.. Men håber da selvfølgelig at der bliver lavet en løsning på det..! :) Men indtil da er det som du siger at oprette det i et navn registreret under en Dansk adresse.. Du ringer bare når du vil vide mere... Jeg udbyder gerne kurser, også for 3 medarbejdere:)
Sidsel Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Og det der er ikke ment som nogen tilsvining.. Men du må sq lære at tage dig sammen og snakke ordentligt.. Sådan er stilen desværre herinde hos rigtig mange personer, men velkommen til Sunddebatten:rolleye:
MissCath Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Hey Gutter og Gutinder.. Nu er det så at jeg arbejder i 3's salgs afdeling i DK lige på den anden side af broen, ved siden af fields.. Mit tlf nr er hvertfald 31 200 135..! :) Giv mig et kald og vi ser på det.. Du er en MEGET modig mand - sådan at give dit nummer ud! Jeg er simpelthen så skidetræt af kundeservicen hos 3! Muligvis ikke din skyld, men jeg må give den mandige :lol:Moerke ret i, at I godt kunne ta' at lære jeres egne ting inden I siger det videre til kunderne, som bliver mere og mere forvirrede! Hvor længe er man egentlig på kursus hos jer? De skyder jer lige i gang i en frokostpause? Det er rigtig sødt af dig at kommentere på det meget omdiskutere emne '3' herinde - men hvis du liiiiige engang bruger søgefunktionen, vil du opdage, at vi kunder langt fra er tilfredse, og vi oplever ikke at 3 er interesseret i at ændre procedure ejheller højne niveauet på deres kundeservice. Men må jeg godt ringe til dig, hver gang jeg er utilfreds og hver gang I ikke holder hvad I lover? Må jeg godt sende en regning til 3, HVER gang jeg skal køre til Strøget/Lyngby/Hundige eller et andet sted for enten at klage over min telefon eller hente den fra reparation? I det øjeblik der er en anden dansk udbyder, som vælger at lave den slags abonnement som I har og som vi 'svenske danskere' bliver nødt til at have, kan I godt regne med at gå konkurs!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu