Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej til alle inde på dette super forum. Jeg skriver da jeg er i tvivl omkring rækkehuse i sverige. Jeg har set på et i Oxie som koster omkring 1 mil. (Svenske) Jeg har fundet det på hemnet og den koster lidt over 7000 svenske/mdr. Så er det jeg tænker. Hvorfor står denne under villa og ikke bostadsrätt. Er der ikke stor forskel på disse 2? Og hvad er "bedst" Jeg er bare bange for at der kommer langt større (flere) udgifter end man lige regner med. På forhånd tak. Marc

Besvaret

Et rækkehus kan være fast ejendom men vil ofte være bostadsrätt. At det står på hemnet under villa, kan man ikke bruge til så meget, men en månedlig udgift på 7.000 peger i retnings af bostadsrätt. Læs præsentationen grundigt - så vil det nok fremgå. Hvis rækkehuset er en bostadsrätt skal du ud over den månedlige udgift betale for renter og afdrag på, hvad du nu skal låne for at betale købsprisen på en million. Ellers er der sikkert ikke så meget ekstra, men det kan svinge lidt, hvad der er inkluderet. :)

• 1 month later...
Besvaret

Tillægsspørgsmål Hej Tillader mig at lave et tillægsspørgsmål under emnet :) Er der nogen standard for hvilke vedligeholdelsesudgifter henholdsvis foreningen og bostadsrättsejer dækker på rækkehuse? Jeg tænker på, køber man en villa og taget skal skiftes så er det jo en stor udgift, men hvem er det der står for udvendig vedlighold når det er en rækkehusbostad. I lejligheder er det til at overskue indvendig vs udvendig, men hus bliver det jo pludselig svært at definere - de slår jo nok ikke græsset :laugh: /Tao

Besvaret
Jeg tænker på' date=' køber man en villa og taget skal skiftes så er det jo en stor udgift, men hvem er det der står for udvendig vedlighold når det er en rækkehusbostad. [/quote']Föreningen - medmindre andet er anført i deres vedtægter.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...