Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej.. Jeg tænkte på at når man køber en bostadsrätt og betaler avgift hvilket fx er for vand og varme, betyder det så ubegrænset eller hvordan skal man forholde sig til det ? På forhånd tak.

Besvaret
Hej.. Jeg tænkte på at når man køber en bostadsrätt og betaler avgift hvilket fx er for vand og varme' date=' betyder det så ubegrænset eller hvordan skal man forholde sig til det ?[/quote']I teorien, ja. Men bruger i allesammen bare "løs", så bliver hyran jo bare justeret op, så der kommer penge ind til det øgede forbrug. I betaler allesammen for hinandens forbrug, so to speak. Så i praksis, så er det ikke "ubegrænset", nej.
Besvaret

ja frit forbrug, men kunne nu godt tænke mig danske tilstande med målere over det hele. jeg ved med mig selv at forbruget stiger en del når man ikke skal betale specifikt og det går jo både ud over pengepungen og miljøet

Besvaret

Men hvad skal jeg så regne med af "faste" udgifter for at leve i sverige? Der er jo selvfølgelig EL. Hvad med licens? Og er der andre ting som man ikke lige tænker over. Jeg er godt klar over der er alt det valgfrie. Forsikring, bil, bro, inet, tlf osv. Men af faste udgifter er det så det ?

Besvaret

Licens og TV signal er med i huslejen. Andre faste udgifter er - Internet - Telefon - El Det er ihvertfald det jeg betaler for udover min bostadsrätt, om det er sådan alle steder skal jeg ikke kunne sige

Besvaret
Licens og TV signal er med i huslejen.
Det er i hvert fald ikke korrekt. Licensen betaler du seperat, som i DK. Hvis du mener den er med i din husleje, så er det nok fordi du er sortseer ;) I Sverige er det Radiotjänst man betaler licens til (1996 sek/år), og du kan læse mere her, og evt melde dig til: http://www.radiotjanst.se :)
Besvaret

hvad med el Er EL så billigere end i Danmark ? Og er der nogen der har en ca månedspris som jeg kan gå ud fra. Det er selvfølgelig med forskel. Men vi er en familie på 3 med et lille spæd. Og så har vi flere fladskærms tv, computer osv.

Besvaret
Er EL så billigere end i Danmark ? Og er der nogen der har en ca månedspris som jeg kan gå ud fra. Det er selvfølgelig med forskel. Men vi er en familie på 3 med et lille spæd. Og så har vi flere fladskærms tv, computer osv.
har lige betalt en regning på 692 kwh til 1281 kr, det er så incl abb og det hele hos e-on
Besvaret
er det på 3mdr du har brugt det ? Men det er da en del billigere end dk
yep 3 mdr, mener jeg gav 1,8 kr/kwh da jeg boede i dk, så det er vel nogen lunde det samme ,, bortset fra kursgevinsten :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...