skallstorp Besvaret January 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 17, 2007 Telsome bestilt Så er Telsome bestilt. Og jeg må sige at det er modtaget MEGET positivt af de venner jeg har fortalt det til indtil videre. Så kan der spares penge. Er der stadig forskel på Danske og Svenske telefoner. Da vi flyttede over i sin tid måtte vi bytte vores telefon ud til en Svensk model, gør man stadig det ?
Brunholm Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Forskel på danske og svenske telefoner - IP telefoni Er der stadig forskel på Danske og Svenske telefoner. Da vi flyttede over i sin tid måtte vi bytte vores telefon ud til en Svensk model' date=' gør man stadig det ?[/quote'] Der er ingen forskel på telefonerne, men somme tider er der forskel på stikkene. IP telefon-boksen skal have et stik ind, som er ligesom de gamle modemledninger ("modem-modem", ikke kabel-modem, men telefonmodem :) fx hos Telsome), det ligner et lille netkabel. På en del telefoner er der allerede sådan et stik, idet kablet som sidder i telefonstik i væggen er lige til at tage ud af selve det svenske stik (det er svært at forklare uden at kunne vise - det svenske stik ligner så det her lidt - forstår du hvad jeg skriver? ). Hvis stikket i væggen ikke kan skilles ad, kan man som regel bruge et standard-modemkabel (hvis man har sådan et liggende - hvis ikke, har jeg et par stykker ekstra, sig bare til). Mvh Jesper Brunholm PS. Jeg har crimp-tang til RJ45, men det der skal bruges til telefoner er RJ11, er der nogen herinde der har sådan en?
skallstorp Besvaret January 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 17, 2007 Jeg fatter ikke, men.. Jeg fatter intet, men jeg tror at min mand gør:rolleye: Mange tak for hjælpen !!:)
Kapello Besvaret January 20, 2007 Rapporter Besvaret January 20, 2007 boksen eller ikke boksen Har fulgt med i tråden her og har et par kommentarer... Boksen som man kan købe via Telsome's site er uden tvivl god, men man låses til en løbende aftale om et vist forbrug pr.måned. Eftersom alle herinde har rost Telsome meget, tænkte vi at vi sikker ville blive hos dem mere end et år frem, og derfor kunne det bedre betale sig for os at købe deres anden hardware "æske" fra Linksys, som nærmest er identisk med boxen... bare uden løbende forbrugsaftale. Denne linksys mener den hedder 2102, kan håndtere to seperate linier/numre. Har dog ikke prøvet med et dansk og et svensk på hver sin udgang. Vi har også valgt at holde vores svenske "bærelinie" med et bas-abonnement hos Telia... svenske venner kan se et nummer de forstår og Telia er der til eventuel support, selvom det ikke er specielt relevant i denne sammenhæng. IP holder, min kæreste fik varmet telefonen igennem igår og snakkede "kort" med moderen på Sjælland - en times snak kostede omkring en 5'er... det er ok :th2: . Ha' det herligt Kapello
skallstorp Besvaret January 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 20, 2007 Telsome körer Telsome körer !! Skidtet fungerer !! Jeg har lige ringet förste samtale. Jeg syntes dog at kvaliteten er bedre på fastnettet, men det er er ok alligevel. Jeg har bare MEGET svärt ved at forklare folk at de kan ringe til DK nummer hertil. Men glad er jeg !!
Gio Besvaret January 21, 2007 Rapporter Besvaret January 21, 2007 Telsome körer !! Skidtet fungerer !! Jeg har lige ringet förste samtale. Jeg syntes dog at kvaliteten er bedre på fastnettet' date=' men det er er ok alligevel. Jeg har bare MEGET svärt ved at forklare folk at de kan ringe til DK nummer hertil. Men glad er jeg !![/quote']Stort :th2: Kvaliteten kan forbedres - men hvis du er tilfreds, så er der jo ingen grund til at starte på nørd-forklaringerne. Dét har vi jo prøvet et par gange før med dig :p
skallstorp Besvaret January 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 21, 2007 Gio, hvad mener du ?? Hvad mener du med dine udtagelse Nej jeg ved det, så din udtagelse "stort" er meget passende på min absolute uvidenhed. Du må gerne pröve at forklare så kan jeg få en mere vidende til at hjälpe mig. I dag gik vores router ned, det gör den nogen gange, og så bliver der bare meldt optaget. Jeg havde håbet at den bare ringede. Vi vidste jo at vi havde problemer med det nogen gange.
Gio Besvaret January 21, 2007 Rapporter Besvaret January 21, 2007 Hvad mener du med dine udtagelse Nej jeg ved det' date=' så din udtagelse "stort" er meget passende på min absolute uvidenhed. Du må gerne pröve at forklare så kan jeg få en mere vidende til at hjälpe mig. I dag gik vores router ned, det gör den nogen gange, og så bliver der bare meldt optaget. Jeg havde håbet at den bare ringede. Vi vidste jo at vi havde problemer med det nogen gange.[/quote']Jeg mente det skam bare i spøg :) Hvad er det for en router i har? Måske den er defekt og bør byttes? Ihvertfald, så er det ikke meningen at en router bare skal stå og gå kold. Det ses desværre ofte - men der ér gerne en årsag til problemet - og nogle gange kan det jo fikses ved lidt snilde.
skallstorp Besvaret January 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 21, 2007 Ved et var spög Jeg ved at det var i spög:rolleye: . Og jeg lägger jo heller ikke skjul på at det jeg er håblös. Hvordan kan vi checke routeren. Og hvordan kan vi forbedre kvaliteten på samtalerne ?
Gio Besvaret January 21, 2007 Rapporter Besvaret January 21, 2007 Hvordan kan vi checke routeren.Start med at fortælle hvad den hedder - så kan det være vi allerede kan sige "ahh..den er en ballademager" - alternativt kan hitte lidt info på den' date=' samt evt. problemer der måtte være med den model.Og hvordan kan vi forbedre kvaliteten på samtalerne ?Denne afhænger af to scenarier: Hvor hurtig din linie ér - både op og nedstrøms, samt hvor på "kæden" du har sat din nye "telefon-dims". (Opstår kvalitetsproblemerne ofte når i surfer på pc´en, samtidig med at der tales i telefon?)
Kapello Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Boksen håndterer kun en telefonlinje, ikke desto mindre vil jeg anbefale løsningen fordi det VIRKER, og der er god support på det hos Telsome. Så vidt jeg ved kan du ikke oprette IP-telefoni hos Telsome uden Boksen længere. Vi har en linksys "æske" købt hos Telsome, som kan håndtere 2 linier - på den måde undgår vi boksen og abonnement for denne, men skulle kun betale et engangs beløb for linksys-æsken; se http://www.telsome.dk/products.php?product_id=SPA2102&action=show_item&cat=3&qty=1 Man kan desuden få telsome til at oprette forskellige numre/linier, således at et nummer ringer på den ene udgang og et andet nummer på den anden udgang. Det koster et engangs beløb at oprette dette på 500,- dkr. Hatte Kapello
Humle Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Min Ip telefon forbindelse er røget og aner ikke hvad der er galt. Unifon, som er min udbyder kan åbenbart ikke hjælpe. :thumbdown Ellers haft IP telefon i 6 mdr uden bøvl, men nu tror jeg at jeg skrotter lortet og jeg holder mig til mobilen..... Hvis IP telefoni skal slå igennem for alvor skal det gøres langt mere bruger venligt for os IT tumper.
BS Besvaret February 7, 2007 Rapporter Besvaret February 7, 2007 Hvilken svir at modtage denne mail Din Telefin konto er nu blevet lukket. og 5 min efter jeg havde koblet mig til Telsome virkede skidtet bare! Har dog ikke haft held med at få nummer visning til at virke endnu.
Guest Trine Besvaret February 7, 2007 Rapporter Besvaret February 7, 2007 Hvilken svir at modtage denne mail Din Telefin konto er nu blevet lukket. og 5 min efter jeg havde koblet mig til Telsome virkede skidtet bare! Har dog ikke haft held med at få nummer visning til at virke endnu. Alt afhængig af adaptor kan du ændre opsætningen til din telefon hvis du logger på adapteren. Typisk er det telefonens opsætning der kan være landeafhængigt. Her kan du også ændre formatet af "dut" lyden og optaget tonen...
BS Besvaret February 7, 2007 Rapporter Besvaret February 7, 2007 Jeg snakkede med en Telsome gut der sagde at den ville modtage en opsætning fra Telsome når jeg satte den i stikket første gang. Det er min gamle boks fra Telefin, GrandStream Handy tone 486. Den skulle virke fint sagde han og nu med deres opsætning. Men der skal lige ændres lidt så det virker. For jeg læste et sted i tråden det jo virkede for jer :D
Guest Trine Besvaret February 7, 2007 Rapporter Besvaret February 7, 2007 Jeg snakkede med en Telsome gut der sagde at den ville modtage en opsætning fra Telsome når jeg satte den i stikket første gang. Det er min gamle boks fra Telefin, GrandStream Handy tone 486. Den skulle virke fint sagde han og nu med deres opsætning. Men der skal lige ændres lidt så det virker. For jeg læste et sted i tråden det jo virkede for jer :D Jeps, vi kører Beocom 4 og der virker vis nummer fint. Dut lyden er stadig US-style:) så vidt jeg husker. Men det er vist kun først gang man ringer op man tænker over det...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu