juel08 Skrevet January 14, 2007 Rapporter Skrevet January 14, 2007 Hej. Vi er en familie på 4 (2 voksne + 2 tvillinge drenge 6md) der stærkt overvejer at flytte til Malmø. Men i vilket område skal vi kigge efter rækkehus/villa. Vi skal begge pendle til DK dagligt, så det skal ikke være for langt væk fra broen. Det skal også være rimeligt tæt på vuggestue/børnehave og også gerne gode indkøbs muligheder. Er der nogle der kan hjælpe os da vi endnu ikke kender nogle der har taget springet. Mvh Christian
Miss W Besvaret January 14, 2007 Rapporter Besvaret January 14, 2007 Hej. Vi er en familie på 4 (2 voksne + 2 tvillinge drenge 6md) der stærkt overvejer at flytte til Malmø. Men i vilket område skal vi kigge efter rækkehus/villa. Vi skal begge pendle til DK dagligt, så det skal ikke være for langt væk fra broen. Det skal også være rimeligt tæt på vuggestue/børnehave og også gerne gode indkøbs muligheder. Er der nogle der kan hjælpe os da vi endnu ikke kender nogle der har taget springet. Mvh Christian Hej Christian, Og velkommen til forummet :) Jeg får in addition til Thomas O's indlæg, lyst til at råde jer til at tænke over hvilke omgivelser I ønsker. Hermed mener jeg - er det byhus eller er i friske på noget mere luft omkring jer? Ønsker I at være tæt på vand eller...? Hvordan prioriterer I? Umiddelbart får jeg jo lyst til at nævne Bunkeflostrand, som en mulighed for jer, når du skriver som du gør. Her er nybyggede huse, luft, nær til broen og mange danskere :) Men jeg kender jo intet til jeres prisniveau og/eller temperament. Selv har min kæreste og jeg købt villa i Trelleborg - og vi pendler herfra. Det tager os 35 min at køre til Kbh. Trelleborg er en mindre by end Malmö absolut - men du finder det meste her... og (endnu) er Trelleborg en del billigere end andre steder nær København. Vi har købt et byhus, 5 min gang fra centrum og 15 min gang til sandstranden. Det er meget dejligt. Jeg vil gerne "slå et slag" (hehe) for byen hernede ved sydkysten, det var helt tilfældigt at min kæreste og jeg selv fik bevæget os herned at kigge på bolig. Vi "opererede" i første omgang på en radius der hed 30km fra broen men fandt ud af at vi godt kunne tåle at køre en smule længere i forhold til hvad vi kunne finde her. Men smag og behag er forskellig - så tænk over hvad I ønsker jer... og - kør en tur herover, det hjælper også. :) Winnie (og held og lykke)
hejsan78 Besvaret January 15, 2007 Rapporter Besvaret January 15, 2007 Hej. Vi er en familie på 4 (2 voksne + 2 tvillinge drenge 6md) der stærkt overvejer at flytte til Malmø. Men i vilket område skal vi kigge efter rækkehus/villa. Vi skal begge pendle til DK dagligt, så det skal ikke være for langt væk fra broen. Det skal også være rimeligt tæt på vuggestue/børnehave og også gerne gode indkøbs muligheder. Er der nogle der kan hjælpe os da vi endnu ikke kender nogle der har taget springet. Mvh Christian hejsa. en anden god ting er at tage herover nogle lørdage/søndage og køre rundt i forskellige områder og så se hvad "mavefornemmelsen" siger. Selvom mange herinde har gode råd så er vi jo alle forskellige. Et helt andet spørgsmål er jo også hvad pengepungen siger.....
jacobe Besvaret January 15, 2007 Rapporter Besvaret January 15, 2007 Det med at køre over en weekend og se sig omkring kan jeg også klart anbefale! Vi er netop kommet hjem fra en weekendtur (fed weekend at vælge btw - orkan i Skåne!!!), og vi var så langt som i Höör og kigge. Höör ligger ikke længere fra Kbh i køretid end dér hvor vi bor nu (Frederiksværk), og der er MEGET billigere at købe hus end f.eks. Malmö-området. Vi kørte også rundt i Eslöv samt området i og omkring Klaghamn/Bunkeflo Strand. Nøøøhj, hvor er der dejligt, men desværre nok også lidt for dyrt for os i første omgang. Vi skal helt sikkert over at kigge igen i løbet af foråret, hvis ikke før.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu