Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Som dansker skal du ikke søge om det og for din japanske kæreste kender jeg ikke reglerne men du kan søge efter dem herinde. For det emne er diskuteret mange gange. Held og lykke med det.

Besvaret
Som dansker skal du ikke søge om det og for din japanske kæreste kender jeg ikke reglerne men du kan søge efter dem herinde. For det emne er diskuteret mange gange. Held og lykke med det.
Var det muligt for dig at finde trådene? Jeg kan ikke finde dem ved hjælp af søge funktionen...
Besvaret

Kort fortalt: hvis i söger i henhold til EU reglerne skal i väre gift först men så kan din ägtefälle godt söge EFTER hun er kommet til Sverige. Hvis i söger i henhold til de svenske regler, og i kan bevise >1,5 års fälles bopäl, kan din käreste ved at söge i hendes hjemlands svenske representation (ambassade eller konsulat) få en svensk opholdstilladelse.

Besvaret
Hej, jeg er en dansker på 22 år og har en kæreste som er japaner og 31 år. Hvordan opnår vi begge opholdstilladelse i Sverige? :new:
Prøv dette link: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=4741 Har lige været turen igennem. Først prøvede vi at gifte os i Bangkok, men der var for mange praktiske problemer. I stedet fik min kæreste turistvisum (det tager ca. 7 dage). Så blev vi gift i Sverige (det tog knap 3 uger :-/ ) NB: Husk at have papirerne med fra Japan på, at kæresten er ugift. Sørg for at få jer registreret i Skatteverket som gift. Derefter en tur til Migrationsverket. Det tog 3 uger hos Migrationsverket. Alt i alt tog det knap to måneder inkl. tid til at blive gift - det kan man ikke lige fra den ene dag til den anden - registrering hos Skatteverket og sagsbehandling hos Migrationsverket... Tag dén - og snak så lige om forbudssverige een gang til :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...